Puristava ylävatsakipu raskaana??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vannemainen ylävatsakipu saattaa liittyä raskausmyrkytykseen. Ja jos on siihen liittyvää niin olisi heti mentävä ä.polille. Saattaahan se toki olla montaa muutakin, ainakin jos just syödessä tullut.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Vannemainen ylävatsakipu saattaa liittyä raskausmyrkytykseen. Ja jos on siihen liittyvää niin olisi heti mentävä ä.polille. Saattaahan se toki olla montaa muutakin, ainakin jos just syödessä tullut.

Ja todellakin kannattaa soittaa johonkin ja kysyä tai mennä käymään...

Jos se ylävatsakipu liittyy raskausmyrkytykseen niin silloin on todella otettava yhteyttä ä.poliin TÄNÄÄN. Aamuun ei voi jättää. Myrkytys on erittäin petollinen ja voi nousta nopeastikin joten leikkiä sen kanssa ei kannata.

Lähde heti äitipolille, raskausmyrkytys voi edetä sinulle vaaralliseksi jopa tunneissa ja vauvalle myös. Se on hengenvaarallinen ja oireet vaatii tarkistuksen, ylävatsakipu, "tähtiä" tai valopilkkuja näkökentässä, turvotus ja verenpaine on myös oireita, lähde hyvä ihminen tarkastukseen oita vaikka ensin, pääset tarkkailuun. Itsellä oli ja sairaalassa käytiin loppu raskauden kontrollit!

Hei aamulla kun heräsin ja nousin sängystä niin mun näkökentässä oli jotain "valopalloja"???? mutta ei sitä aamun jälkeen ole tullut ja olen käynyt päivällä lenkilläkin!! joten voisiko se silti viitata rask.myrkytykseen? taidan soittaa nyt sairaalaan, kipu/puristus meinaan jatkuu

Alkuperäinen kirjoittaja kiire.:
Lähde heti äitipolille, raskausmyrkytys voi edetä sinulle vaaralliseksi jopa tunneissa ja vauvalle myös. Se on hengenvaarallinen ja oireet vaatii tarkistuksen, ylävatsakipu, "tähtiä" tai valopilkkuja näkökentässä, turvotus ja verenpaine on myös oireita, lähde hyvä ihminen tarkastukseen oita vaikka ensin, pääset tarkkailuun. Itsellä oli ja sairaalassa käytiin loppu raskauden kontrollit!

Mä vielä tähän lisään, että noita muita oireita voi olla tai sitten ei. Raskausmyrkytykseen ei välttämättä kuulu mitään sellaisia oireita jotka tuntisi itse voinnissaan tai sitten voi olla tosi kipeä. Mulla on pari kertaa ollut myrkytys enkä sitä olisi tiennyt ilman verenpaineen mittausta ja labroja. Vaikka arvot oli jo aika huonot niin olo oli kaikinpuolin hyvä.

Mulla oli samanlaisen kuuloinen kipu viikolla 28. Sappi ei ollut (leikattu, tunnistan kivun) eikä närästystäkään. Inhottava, puristava tunne ylävatsalla kesti muutaman tunnin. Arvot labrassa oli ok eikä selvinnyt mistä lopulta oli kyse.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Hei aamulla kun heräsin ja nousin sängystä niin mun näkökentässä oli jotain "valopalloja"???? mutta ei sitä aamun jälkeen ole tullut ja olen käynyt päivällä lenkilläkin!! joten voisiko se silti viitata rask.myrkytykseen? taidan soittaa nyt sairaalaan, kipu/puristus meinaan jatkuu

kyllä se silti voi viitata. raskausmyrkytys siinäkin mielessä petollinen että olosi on parempi kuin oikeasti onkaan!

Yhteistyössä