Purentakiskoista ei apua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipuileva tonttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kipuileva tonttu

Vieras
Kärsin jatkuvasta niska/hartiakivusta. Harrastan liikuntaa+ venyttelyä 3-4 kertaa viikossa, ja käytän purentakiskoja. Mutta kivut vain eivät katoa. Tiedän, että niskakivut johtuvat siitä että puren yöllä hampaita voimakkaasti yhteen. Ja vaikka minulla on purentakiskot käytössä, niin kuitenkin puren hampaita yhteen!!!! Niistä ei ole mitään apua. Olen jo aiemmin kokeillut rauhoittavia, säännöllistä hierontaa, homeopatiaa, joogaa, nikamakäsittelijää (osteopaatti tms.) Mitä ihmettä voin vielä kokeilla? Pinna jatkuvasti kireällä jatkuvan kipuilun takia!

Mistä tiedät että niskakipu johtuu purennasta? Meinaan että ainakin minulla on purentaongelma tuntunut vain leuoissa ja otsassa. Luulisi että niskaongelmaan on joku muu syy. Onko sinun niskasi tutkittu kunnolla eli tehty esim. magneettikuvaus? Ei kai liikunta ole liian rankkaa?

Minulla kiskon paras anti on ollut se, että se on estänyt hampaiden kulumista. En oikein edes ymmärrä miten se voisi estää pureskelua, jos ihminen vaikka stressaantuneena puree hampaita yhteen.

Juu, on otettu niskasta sekä röntgenkuvat ja magneettikuvat. Mä en narskuttele hampaita, hampaat eivät kulu. Mä vain puren leuat tiukasti yhteen. liikunta + venyttely kyllä helpottaa oloa, mutta heti aamulla niskat taas jumissa. ja yöllä jos herään, niin huomaan, että hampaat on tiukasti yhdessä. Lihakset jotka lähtevät hartioista niskaan ja rintalastan yläosasta leukakulmiin ovat aivan tukossa, myös kasvon lihakset jumissa. Hierojani kertonut, että purentalihakset ovat aivan jumissa. Saa ne kyllä hieronnalla rennoiksi, mutta ne menevät jo yleensä jo seuraavan yön jälkeen jumiin. Tietenkään satavarma en voi olla että jumit johtuvat purennasta. ja tokihan tästä on jo tullut kierre, joka ruokkii itse itseään, jumit stressaavat ja puren hampaat yhteen, joka pahentaa jumeja, huoh!

Lihasrelaxantteja, säännöllistä hierontaa, stressinaiheuttajan selvittäminen ja elämästä poistaminen, ja ennen kaikkea rentoutumisen opettelu.
Jos puret hampaita yhteen öisin, niin luultavasti puret niitä yhteen myös päivisin. Opettele rentouttamaan kasvojesi lihakset.
Kokeile myös erilaista vuodetta ja tyynyä.

Yhteistyössä