Purentakisko, onko kellään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Terhi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Terhi

Vieras
Hammaslääkäri suositteli tänään mulle sellaista, että saadaan paine pienemmäksi poskihampaissa. Käytetään öisin, onko kellään kokemuksia siitä ja mitä se tulee maksamaan?

mulla on. Makso muistaakseni 190?. Sen siliän tien jäi aamuiset päänsäryt ja leukaluiden "lukkotilat" pois. Muutaman kerran piti käydä hiomassa kiskoa että se tuntu mukavalle suussa (jos sitä ny mitenkään voi mukavalle sanoa :x ).

Kyllä siihen äkkiä tottu. Aluks se vaan tuntu kamalalta kun kokoajan tuntu, et kuola valuu ku nukkuu :x Sillonhan ei saa kunnolla pidettyä huulia yhessä kun se on paikoillaan. Kyllä ne saa mutta joutuu pitämään väkisin eikä se tietenkään nukkuessa onnistu. Se kuolaaminen oli kaikista inhottavinta. Mulla tuli niin pahoja leukalukkoja, että pahimmillaan suu ei auennu ku 2 cm (ylä- ja alahampaiden väli) ja kun olin käyttäny kiskoa 3 vkoa niin suu aukes jo 6cm. Enpä juurikaan sen jälkeen oo tarvinnu koko kiskoa, aina sillon tällöin käytän kun tuntuu, että alkaa jumittumaan.

Sain tiistaina kiskon ja se on ihan outo. Se menee kyllä hampaisiin todella hyvin ylös, mutta sitten kun yrittää laittaa leuan kiinni niin alahampaat ei osu niille kohdille. Hammaslääkäri vaan sano että pitää yrittää pitää sitä. Ei kyllä onnistu ko pitää suu auki olla koko yö. Eihän tuommonen ole normaalia? Mun pitäis tuon kiskon mukaan pitää alaleukaa paljon taempana mitä se oikeasti on. Ei tunnu yhtään rennolta.

Mä hain sellasen silikonisen purentakiskon hammaslääkäristä alle parilla kympillä. Eihän sitä nyt oltu muotoiltu eikä se tuolla turpavärkissäkään kokoyötä pysynyt vaikka kuinka yritin.

Onneks purenta parani kun sai hampaat kuntoon. Meininki oli sitä että leuat lonksahti ~1krt/kk sijoiltaan. Nyt jo vuosi ilman kipua <3

Yhteistyössä