Ollaan oltu nyt yli viikko anoppilassa miehen ja lasten kanssa joulunvieton merkeissä ja myös kotona olevaa vesivahinkoa paossa. Esikoinen (kohta 3v) on ollut vauvasta asti mummon silmäterä ja on viettänyt mummon kanssa aikaa todella paljon, sitä enemmän mitä isommaksi tyttö on kasvanut. Tätä nykyä anoppi leikittää ja viihdyttää tyttöä lähes koko tytön hereilläoloajan ja väsymättä jaksaa leikkiä ja ulkoiluttaa joka päivä, vaikka 2 viikkoa putkeen. Tyttö tietenkin myös vaatii mummonsa seuraa eikä antaisi mummon edes jutella muiden paikalla olevien kanssa. Mä olen tietenkin moiseen puuttunut mutta vaikutus jää vähäiseksi, koska mummo itse myönnyttelee tyttöä tyyliin "joo, mummo leikkii sun kanssa ihan kohta, saanko äkkiä kastella nää kukat jookos?" :headwall:
No joo, tyhmää... Mutta nyt kun täällä on oltu yli viikko, mua ahdistaa se, ettei mulla ole ollut lapseni kanssa yhtään kahdenkeskistä aikaa
Ja jos oon koettanut kysyä, haluaisko tyttö lähteä mun kanssani vaikka ulos, hän kieltäytyy jos mummo on paikalla. Ja sehän on koko ajan
Mua niin surettaa, tuntuu että mä olen aivan toisarvoinen nykyään tytön mielessä :'( Mä en saisi edes hampaita pestä enkä iltasatua lukea. Jos niin sattuu että mummo ei ole paikalla, tyttö tulee syliin yms. mutta kuten sanottua, nämä hetket ovat harvinaisia...
Mä olen varmasti aika tylsä tyyppi, kiellän syömästä karkkia ennen ruokailua vaikka mummo niin mielellään tarjoaisi ja kannan kiukuttelevan tytön ruokapöydästä yläkertaan rauhoittumaan jos ruokailu menee ihan överiksi, vien päikkäreille vaikka olisi niin kiva leikkiä mummon kanssa jne. On alkanut tuntua aika ikävältä
Anoppikin hanakasti valtaa itselleen tilaa tytön hoidossa jos vain saa mahdollisuuden siihen, esim. päättää tytön päiväohjelmasta yms.
Onneksi me lähdetään täältä huomenna... Mua niin ahdistaa jo. Kaikkea on tullut mieleen, sellaistakin että mä en enää ole tärkeä lapselleni :'(
Kiitos kun sain purkaa...
No joo, tyhmää... Mutta nyt kun täällä on oltu yli viikko, mua ahdistaa se, ettei mulla ole ollut lapseni kanssa yhtään kahdenkeskistä aikaa
Mä olen varmasti aika tylsä tyyppi, kiellän syömästä karkkia ennen ruokailua vaikka mummo niin mielellään tarjoaisi ja kannan kiukuttelevan tytön ruokapöydästä yläkertaan rauhoittumaan jos ruokailu menee ihan överiksi, vien päikkäreille vaikka olisi niin kiva leikkiä mummon kanssa jne. On alkanut tuntua aika ikävältä
Onneksi me lähdetään täältä huomenna... Mua niin ahdistaa jo. Kaikkea on tullut mieleen, sellaistakin että mä en enää ole tärkeä lapselleni :'(
Kiitos kun sain purkaa...