Puolison tulot vaikuttaa työmarkkinatukeen..

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
no
Onhan sulla sit oikeus työharjoitteluun jolloin saat tukea?Tai voit hakea työkkärin kursseille,joihin ei muuten kai pääse?
En varma,mutta mullakin edessä työttömyys ja en saa mitään kun puoliso tienaa sen verta hyvin,
kai se on muutettava omilleen että jotain saa
 
vieras myös
Ei vaikuta työmarkkinatukeen vaan peruspäivärahaan. Jos työssäoloehto ei täyty niin et saa työmarkkinatukea vaan saisit peruspäivärahaa. Jos työssäoloehto täyttyy niin eihän siihen mikään vaikuta. Jos ei täyty niin ei auta - tuttu tilanne mullekin. Mut kannattaa ilmoittautua niin alkaa päiviä kerääntyä ja jos venähtää pitkäaikaiseksi niin kai sieltä jotain apuja saa.

 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Milloin se ei enää vaikuta? Kun viime vuonna oli uutisissa että poistuu tuo vaikutus..
varmaan voi olla että menee ens vuoden puolelle? kun eikös ne aina vuoden alussa tule muutokset?..
muistan itse kans kyseisen artikkelin ..
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras myös:
Ei vaikuta työmarkkinatukeen vaan peruspäivärahaan. Jos työssäoloehto ei täyty niin et saa työmarkkinatukea vaan saisit peruspäivärahaa. Jos työssäoloehto täyttyy niin eihän siihen mikään vaikuta. Jos ei täyty niin ei auta - tuttu tilanne mullekin. Mut kannattaa ilmoittautua niin alkaa päiviä kerääntyä ja jos venähtää pitkäaikaiseksi niin kai sieltä jotain apuja saa.
Mä kelan sivuilla laskeskelin juuri tuota työmarkkinatukea ja tuli, että tuen määrä 0?. Mulla ei työssäoloehdot täyty kun olen ollut monta vuotta kotiäitinä.
 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Niin sitä kautta kyllä voi saada työpaikka tarjouksen
Ajatuksissa oppisopimuskoulutus... voiko työkkäri auttaa sellaisen etsimisessä?
Kyllä voi.
Ota yhteys sinne ammatinvalinta puolelle niin saat tietoa
Missä kaupungissa ne auttaa?
ei ainakaan täällä..ite pitäis mennä oppisopimustoimistoon ja ite ettiä paikka (eli ei siinä työkkäri auta).
 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja samete:
Ja eikös jossain tilanteessa työnantajalle makseta työkkärin kautta vähän korvausta jos ottaa oppisopimuksella töihin? Näin muistelen minulla olleen...
Palkkatuki kenties? mutta se on taas eriasia kuin oppisopimus..
(palkkatukia on eri suuruisia..ja se kannustaa työnantajaa ottamaan töihin työttömän kun ei tarvii koko palkkaa maksaa)
 
kiinnostaa
mitä tarkoittaa ettei sulla työmarkkinaehdot täyty?kuinka monta vuotta oot ollut kotiäitinä?minä jäin vuonna 2001 äitiyslomalle ja kotihoidontuki loppuu nyt huhtikuussa.
on ammatti ja viimeksi olin 10kk töissä siis 2001
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Niin sitä kautta kyllä voi saada työpaikka tarjouksen
Ajatuksissa oppisopimuskoulutus... voiko työkkäri auttaa sellaisen etsimisessä?
Kyllä voi.
Ota yhteys sinne ammatinvalinta puolelle niin saat tietoa
Missä kaupungissa ne auttaa?
ei ainakaan täällä..ite pitäis mennä oppisopimustoimistoon ja ite ettiä paikka (eli ei siinä työkkäri auta).
Ainakin täällä Raumalla homman saa käyntiin hyvin just työkkärin ammatinvalinnan kakutta
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja kiinnostaa:
mitä tarkoittaa ettei sulla työmarkkinaehdot täyty?kuinka monta vuotta oot ollut kotiäitinä?minä jäin vuonna 2001 äitiyslomalle ja kotihoidontuki loppuu nyt huhtikuussa.
on ammatti ja viimeksi olin 10kk töissä siis 2001
Siis ei täyty mitkään työssäoloehdot koska lukion jälkeen jäin kotiäidiksi ja siitä on mooooonta vuotta. Ei siis ammatillista koulutusta.
 
Jos olet valmis menemään joihinkin "tuettuihin" työpaikkoihin tai kursseille, joissa pitää olla ollut työtöntyönhakija pidemmän aikaa, joten niitä varten kannattaa ilmoittautua työkkäriin. Muuten ehkä parempi olla ilmoittautumatta.

Ammatinvalinnan ohjausta yms. taasen saat työkkäristä ilman, että ole työtöntyönhakija. Ei ne sieläkään teitty sulle mitään paikkoja anna, vaan neuvoja, mistä kannattaa mennä kyselemään ja jos opiskelut kiinnostavat, niin onhan heillä paikallisista koulutusvaihtoehdoista tietoa, vaikkei ne sulle mitään annakaan.
 

Yhteistyössä