Punainen viiva käden ympäri??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kesäsää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kesäsää

Vieras
Tytöllä tuli eilen ulkona naarmu käsivarteen kyynärpään yläpuolelle. En tiedä mistä naarmun sai kun huomasin vasta illalla pesulla. Tänään aamulla siitä naarmusta lähti punainen viiva, joka kiertää koko käsivarren ympäri, niinkuin olisi joku naru ollut tiukasti sidottuna käsivarren ympäri. Onkohan siinä kädessä nyt joku tulehdus, joka vaatii lääkärihoitoa? Olen yrittänyt soittaa terveyskeskukseen, mutta yllätys yllätys, sinne ei taas saa mitään yhteyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja flow87:
Sepsis EI lähde pelkästä naarmusta! koittakaa nyt helekkarit tajuta jo.

vittu mä oikeesti inhoan sua,sä oot täys kakara joka yrittää päteä täällä,lapseton tollo. mee kuule muualle pätemään, oot oikeesti tosi töykäe aina kaikille!!

Alkuperäinen kirjoittaja :

vittu mä oikeesti inhoan sua,sä oot täys kakara joka yrittää päteä täällä,lapseton tollo. mee kuule muualle pätemään, oot oikeesti tosi töykäe aina kaikille!!

vittu perkele saatana
samperi helevetin perse

onko lapseton haukkumasana?

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:

vittu perkele saatana
samperi helevetin perse

vituttaa ku aina tuo yks jakelee täällä noita lääketieteellisiä neuvoja,en tajua mitä se tekee jollain kaksplussan palstalla,menis jollekki muulle palstalle pätemään

Voiko tuohon terveysneuvonta puhelimeen soittaa mistä päin suomea vaan, vai onko vaan HUS:n aluueella asuville tarkoitettu?
Ja ei ole ollut ponnaria yön yli kädessä, sitä itsekin ensiksi ajattelin. Mutta olisihan se jo iho varmaan palautunutkin jos olisi ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voiko tuohon terveysneuvonta puhelimeen soittaa mistä päin suomea vaan, vai onko vaan HUS:n aluueella asuville tarkoitettu?
Ja ei ole ollut ponnaria yön yli kädessä, sitä itsekin ensiksi ajattelin. Mutta olisihan se jo iho varmaan palautunutkin jos olisi ollut.

kokeile. Kysy saisitko avun sieltä. Kyllä jos ne vastaa sulle ni kerrot asias ja eiköhän ne suakin auta :)

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:

vittu perkele saatana
samperi helevetin perse

vituttaa ku aina tuo yks jakelee täällä noita lääketieteellisiä neuvoja,en tajua mitä se tekee jollain kaksplussan palstalla,menis jollekki muulle palstalle pätemään

kyllä me kaikki tänne mahutaan ihan hyvin, jos vaan opittas käyttäytymään asiallisesti. ei oo aina helppoa, mutta jos joku ihminen täällä vituttaa voi aina ajtella "onneks mä en oo tuon kanssa naimisissa" ja heti tulee parempi mieli ja verenpaine tasasena.

ota hali :hug:

mua oikeesti vituttaa kauheesti se että ihmisiä HAUKUTAAN lapsettomiks. sitä kun ei aina voi valita, ja silloinki ku voi se on jonkun toisen valinta. sama ku mä huutelisin täällä että saatanan punapaidat ja helevetin farkkuperseet!

Jos sepsis tarkoittaa sitä verenmyrkytystä niin mun iskällä se lähti ihan naarmusta/haavasta kun se kaatus ja käteen tuli mitättömän oloinen jälki.Seuraavana aamuna se heräs ja huomasi että viiva oli lähtenyt etenemään.

Sai vahvan hevoskuurin.

Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Jos sepsis tarkoittaa sitä verenmyrkytystä niin mun iskällä se lähti ihan naarmusta/haavasta kun se kaatus ja käteen tuli mitättömän oloinen jälki.Seuraavana aamuna se heräs ja huomasi että viiva oli lähtenyt etenemään.

Sai vahvan hevoskuurin.

siinä sulle flow87 :D:D:D:D
teini

Sai vahvan hevoskuurin.

Mistä muustakaan se lähtis, kuin haavasta tai naarmusta?

imusuonitulehdus
yleensä beetahemolyyttisen streptokokin aiheuttama imusuonen seinämän tulehdus, joka ihonalaisessa imusuonessa näkyy tuntien kuluessa hiljalleen kohti suurempia imuteitä vartalon suuntaan etenevänä punoittavana viivana (kansanomaisesti ja virheellisesti "verenmyrkytys"; vrt. sepsis); ks. streptokokki

tää oli terveyskirjasto.fi sivuilta.

Yllättävän pienestä se verenmyrkytys lähtee ja hoitamattomana voi edetä pahaksikin.Ja tuo viiva on yleensä kyllä verenmyrkytyksen merkki,vaikea kuvitella että se tuossa tapauksessa mikään muu olisi.Naarmu kun tulee,niin se ei yön aikana "kasva" !

Alkuperäinen kirjoittaja LH:
imusuonitulehdus
yleensä beetahemolyyttisen streptokokin aiheuttama imusuonen seinämän tulehdus, joka ihonalaisessa imusuonessa näkyy tuntien kuluessa hiljalleen kohti suurempia imuteitä vartalon suuntaan etenevänä punoittavana viivana (kansanomaisesti ja virheellisesti "verenmyrkytys"; vrt. sepsis); ks. streptokokki

tää oli terveyskirjasto.fi sivuilta.

Mun hevosella oli imusuonitulehdus ja eläinlääkäri sanoi eli verenmyrkytys.
Mikä siinä on se virhe?

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Sai vahvan hevoskuurin.

Mistä muustakaan se lähtis, kuin haavasta tai naarmusta?

Aivan,tiedän tapuksen jossa lähtenyt jalassa olevasta rakosta.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:

sulla varmaa tietoa?

oon viimesen kuukauden opiskellu sisätauteja ja niihin luetaan myös sepsis eli verenmyrkytys. Ja siihen todellellakin tarvitaan jonkun sisäelimen vaurio ja/tai tulehdus josta mudostuu sepsis esim. virtsatie/munuaisinfektio Tai Keuhkokuume. Ja punaista viivaa ei lueta yleisoireeksi koska sitä ei esiinny oikeestaan kellään. verenpurkaumat on ainuita.
Sepsistä ei voi olla, jos ei oo hemmetin kovaa kuumetta joka sahaa ees sun taas ja yli puolet sepsiksistä on sairaalalähtöisiä, eli kotioloissa on aika mahdoton saada verenmyrkytys. Riittääkö?

Tsemppiä flow87! Minäki oon saanu paskaa niskaan täällä lapsettomana - ja on oma valinta ja oon -77. Maailmahan se kun on pullollaan aktiivisia keskustelupalstoja näin arkipäiväaikaan..

Alkuperäinen kirjoittaja hah:

Sai vahvan hevoskuurin.

siinä sulle flow87 :D:D:D:D
teini

lueppa ketjua HIUKAN eteenpäin kiitos.

Yhteistyössä