Pumpattu maito

Niin miten on, voinko yhdistää pakastettua esim 9pvä ja 11 pvä pumpattua maitoa samaan pulloon sulatuksen jälkeen? Alkaa olla pakasteessa monta pussia jossa on vaikka vain 50ml niin kai niitä saa yhdistellä kun poika syö enemmän kerralla? Ja jos lämmitän vaikka 120ml maitoa eikä syö kaikkia kerralla niin voinko antaa jääneen osan seuraavalla syönnillä ilman uudelleen lämmitystä, jos huolii huoneen lämpösenä..
 
kyllä mä olen esikoiselle niin tehnyt sehän on sen 3kk voimassa.
ja jos jää lämitettyä maitoa pulloon niin se on kuulemma voimassa 1h lämmityksen jälkeen.
sulannut maito jääkaapissa vuorokauden.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mammx2:
kyllä mä olen esikoiselle niin tehnyt sehän on sen 3kk voimassa.
ja jos jää lämitettyä maitoa pulloon niin se on kuulemma voimassa 1h lämmityksen jälkeen.
sulannut maito jääkaapissa vuorokauden.
näin meilläkin
ja jostain luin että kannattaa maito sulattaa lämpimällä vedellä.

 
Noppis
Oletteko te käyttäneet niitä Ainun pullopusseja pakastamiseen vai?

Minulla olisi tyhmä kysymys, kun ostin niitä tänään. Että miten ihmeessä ne suljetaan? Pakkauksessa vaan sanotaan, että käteviä äidinmaidon pakastamiseen, mutta en tajua miten sen pussin saa kiinni. :ashamed:
 
Noppis
Alkuperäinen kirjoittaja onnellinen-77:
Noppis: Siinä pakkauksen mukana on kuminauhoja joilla saa suljettua pussin
Ai? Mä ostin sellaisen kertakäyttötuttipullon, jossa siis tuli mukana tuo pullopussipakkaus. Siinä tuli mukana 10 kumilenkkiä, mutta luulin että ne on tarkoitettu pussin kiinnitykseen tuttipulloon. Ja muutenkin vain 10, kun pusseja on 40. Olisiko siellä pitänyt olla lisäksi jotain muita kumilenkkejä?

Eihän tää muuten olis niin suuri ongelma, mutta kun oon muutenkin jo monta kertaa yrittänyt metsästää kaupoista kumilenkkejä, eikä missään oo! |O Missä kaupoissa kumilenkkejä oikein myydään?
 
Ainulla on uutuutena käteviä äidinmaidonsäilytyspusseja:
http://www.ainu.fi/ --> Tuotteet --> Äitituotteet -> Pump & SaveT Äidinmaidon säilytyspussit
Pumpulla voi pumpata suoraan pussiin ja kiinnitys on samanlainen kuin esim. minigrip-pusseissa.

Sulatuksesta: Jotta äidinmaidon ravintoaineet säilyisi, sulata maito vuorokauden jääkapissa tai pidä säilytyspussi lämpöisen juoksevan veden alla (max.37° C).
Älä sulata äidinmaitoa mikroaaltouunissa tai panemalla pussin kiehuvaan vesikattilaan.
 

Yhteistyössä