Pullosta vierottaminen, 1 v 3kk

Meidän jässikkä siis yhä vetää yöllä maitoa napaansa, jotain 1 - 3 x. Niitä vinkkejä sitten kaipailen, miten ihmeessä ton saisi loppumaan. Nyt ei enää jaksas, huuto on kyllä kova jos ei maitoa anna. Vettä kokeillu, mut en varmaan tarpeeksi tarmokkaasti. Päivällä juo suht hyvin lasista maitoa ja nokkamukista reippaita määriä vettä. Unipullot arvelin vielä pitää, mut tuo yösyöminen rasittaa

Voisiko joku kertoa, miten ootte tehny??? Mikälli siis on muita yli 1 vuotiaana edes maitoa yöllä litkineitä taaperoita...

Tota noin vähennä esim.maidon määrää vaikka aluksi puoleen ja sitä rataa sitten vähennät maidon määrää jälleen pienemmäksi,kun jo tyytyy edes siihen puolikkaaseen.On siitä hyvä sitten jättää/saada pullo pois.Tsemppiä ja voimia! :hug:

Salama McQueen
:wave: Meidän neiti tosin litkii vaan aamulla 5 jälkeen ja kerran, mutta ärsyttävä tapa joka tapauksessa. Herää sitä ennen n. tuhat kertaa yössä ja me ollaan väsyneitä kaikki...

Mä olen tehnyt päätöksen, että pullot ja tutit lentää samointein roskiin ja siinäpä sitten huutelee. :kieh: Oliskohan tämä hyvä päivä muutokselle? :whistle:

Mä uskon tosiaan, että se on kerrasta poikki-meininki se paras konsti. Ja pullot roskiin vaan, niin ei tule kiusausta antaa huutoa kuunnellessa kun pulloa ei yksinkertaisesti ole. ;)

Jaksamisia sinnekin!

Vierotuskysymykseen en osaa vastata, mutta kommentoin tuota yöheräämistä. Meillä ei ole syöty öisin enää puoleen vuoteen (nyt 13 kk), mutta se ei poistanut heräilyä. Kaikki lapset tuntuvat heräilevän kello 5:n tienoilla ja niin meilläkin. Toiset nukuttuvat maitoon ja minä yritän hyssytellä. Välillä poika nukahtaa omaan sänkyyn ja välillä meidän väliimme. Tuttipullosta pääseminen ei siis välttämättä poista ongelmaa - valitettavasti

Joo, meilläkin yötissittelyt lopetettiin 11 kk iässä ;) , ja nyt vieläkin (poju 18kk) heräillään kerran pari. Joskus halutaan vettä mukista, joskus vaan on tutti tai pupu häviksissä. Tutista en aio luopua ennenkuin vasta 2 v synttäreillä, niinkuin isoveljenkin kanssa tehtiin. Ja iltamaitopullosta (tuttipullo siis, iik) saa olla tonne 2,5 v asti, jollei itse ennen halua lopettaa. :whistle:

Oletteko tulleet ajatelleeksi mitä se maito öisin tekee hampaille? En sano tätä nyt mitenkään pahalla, mutta tavan vuoksi juominen öisin ei ehkä ole hampaiden reikiintymisen kannalta paras mahdollinen vaihtoehto. Tuskin ilman huutoa selviää, jos lapsi on vielä yli vuoden ikäisenä saanut yömaitoa, mutta sitä huutoa on vain kuunneltava jonkun aikaa. Pullot roskiin ja kerrasta poikki. Meillä ei yösyöntejä ole kumpikaan harrastanut enää 7 kk jälkeen, mutta esikoiselta otettiin erittäin rakas yötutti pois yksinkertaisesti rikkomalla tutti. Muutamia iltoja meni tutin perään itkiessä, mut aina muistutettiin, et rikki meni, ja lopulta tyytyi siihen, ettei sitä enää saa ja alkoi nukkua ilman. Ikää oli tällöin 1,9 vee :ashamed: Paljon aikaisemmin oli tarkoitus siitä päästä, mut emme saaneet aikaiseksi. Luulen, että lapsen itku kirpaisi enemmän äitiä kuin lasta, mutta periksi ei kannata enää antaa kun kerran on päättänyt, että pullo/tutti pois.

No niin, ajattelin kertoilla, et nyt on eka yö takana meidän tahtojen taistossa. Poika huuti suoraa huutoa 2.5h, vettä tarjosin josta suuttu vieläkin enemmän. Olin kuitenkin asian päättäny omassa mielessäni, enkä suostunu maitoa antamaan. Neljästä eteenpäin nukuttiinkin sitten ihan rauhallisesti aamuun saakka (klo 9).

Meillä tää pullo jäi vähän vahingossa kuvioihin. Ensin alko 7kk iässä hylkii rintaa (täysimetys 5.5kk) , ja pakko oli antaa pullosta kun mukistakaan ei oppinu juomaan. Sitten tulikin ulkomaareissuja, joiden helteissä oli vähän pakko saada menemään nesteitä, kun ei vielä noillakaan kerroilla osannu juoda mukista. Kesälomaa en myöskään halunnut "pilata" ylimääräsillä itkuilla ja väsymyksillä. Nyt on aika kypsä ja valmis tähän yritykseen!

Toki tiedän ettei tuo pullosta vierottaminen estä muuta yöheräilyä, mut helpottaa ainakin omia sängystä pois hyppimisiä, kun ei tarvii keittiön kautta loikkia. Arvelisin et viikon itkee pulloaan, monta yötä vielä edessä....

Yhteistyössä