Pulleroko?

  • Viestiketjun aloittaja Pulleron äiti
  • Ensimmäinen viesti
Pulleron äiti
Sanokaapa onko lapsi pullea, jos pituutta on 102,5 cm ja painoa noin 21 kiloa? Kellään rotevia lapsia? Minusta lapseni ei ole lihava vaikka pojan isomummo niin väitti. Tosin mummelilla on muutenkin lihavuus neuroosi :headwall:
 
Kumma
Ei kyllä mun mielestä ole lihava. Meillä poika 13,5 ja 83,5cm ja on kunnon miehekäs vatsa ja muutenkin roteva, ei mikään kukkakeppi.
En tiedä lapsesi ikää, mutta kyllähän noi painoasiat tasaantuu ajan myötä, kun lapsi saa vaan liikkua niin paljon kun jaksaa. En olis yhtään huolissani, päinvastoin.
Nykyään kyllä puhutaan lisääntyvästä lasten ylipainosta, mutta jos lapsi terveellisesti syö, niin ei syytä huoleen.
 
no, neuvolan käyrien mukaan vielä just ja just normaalipainon ylärajalla
.
jos nolla käyrällä menis(eli ihanteellinen paino) ni pitäis painaa 15,5 kg.

et näillä tiedoilla, pyöreä, mut lasta nkemätää ei voi sanoa mitään
;)
 
mulla poika reilu 3 vee..pitkä 98cm ja paino n.17kg ja ei oo todellakaan lihava...ennemminkin "lihakas" :saint: eli siittä jo mainitusta ruumiin rakenteesta kii..pojalla paino tulee lihaksista ja luista tai mistä nyt kertyyki. mut ei lihava! :headwall:
 
mirkku3
mulla tyttö 124cm ja 37kg.eli painoa on reilusti.ollaa käyty kaikki mahdolliset kokeet mitää vikaa ei löytyn.sairaalassa vaan todettiin ettäon täysin terve vaikka painoa on paljon.koti konstein olen vaan vähentänyt rasvan käyttöä ja ylimääräiset välipalat pois.nyt jo näkyy tuloksia paino tippuu n.kilo/vk.
 

Yhteistyössä