Pullataikina vinkki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tutteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tutteri

Jäsen
03.06.2004
140
0
16
Huomasin tuossa meidän kaupassa jauhoja etsiessäni pussin jossa luki kotipulla-ainekset. 1 kg:n pussi jauhoja jossa on valmiina kaikki muut paitsi neste pullataikinaa varten. Tuolla nyt kohoaa ja kohta leipomaan. Pussi maksoi 95 snt joten ei kauheanhintainen ja siitä saa n. 30 kpl pikkupullia.

Ihan vaan jos moni haluaisi leipoa, mutta se taikina syystä tai toisesta epäonnistuu....

Kerrotko sitten miltä maistui?
Mä olen nyt laiskuuttani käyttäny välillä sitä pakaste taikinaa mut sitä on niin vähän et samalla ku leipoo ni voisi tehdä enemmänkin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.09.2004 klo 11:44 sannannaa kirjoitti:
Vaude, vieläko joku vaivais sen valmiiksi :ashamed: *yrittänyt tehdä pullataikinaa jo viikon*

Ei muuten tunnu samanlaiselta vaivaamiselta kuin tavallisen taikinan teko ja pullia voi syödä vielä tänäänkin, eivät ole kivikovia :D

Mun mielestä noi kotipulla-aineksesta tehdyt pullat ei oo kovin hyviä. Mulla niistä tuli jotenkin kuivakoita (johtunee kuivahiivasta) ja ennen kaikkea, niissä ei ole tarpeeksi sokeria. Maistuivat melkein sämpylöiltä minun suussani, ja minä yleensä tykkään melko vähäsokerisesta!

Yhteistyössä