Pullasorsa alottaa laiharin!! Vinkkejä kaivataan!!

• Viestiketjun aloittaja ps
  • Ensimmäinen viesti
ps
Eli olis tarkotus taas alottaa uus elämä ja nyt tsemppauksen lisäksi kaipaisin ihan käytännön vinkkejä ja kokemuksia oikeasti lihavilta, mutta laihtuneilta kanssasorsilta :)

Tilannehan on tämä että kun pituutta 164cm ja painoa 103 kg...yök!! Tiedän!! Salilla olen käynyt paristi viikossa ihan normaalistikkin, ja tätä en ole lopettamassa....

Laihduttaja itsekin
Säännöllinen ateriarytmi eli esim. 3 - 4 tunnin välein syömistä - siinä välissä ei sitten yhtään mitään. Aterioita (lämpimät + välipalat) 4 - 5 päivässä. Syö hitaasti niin, että ehdit tuntea kylläisyyden. Päätä etukäteen, mitä syöt, mutta syö tarpeeksi eli ei mitään pikkuruisia annoksia, mutta ei mitään jättiannoksiakaan, aluksi tod.näk. enemmän, jos olet tottunut suuriin annoksiin.

normaalipainoinen pullukka
Hei! Ei mulla muuta vinkkiä mutta kokeilepas sellaista että ostat monta pakettia luumutomaatteja jääkaappiin. Aina kun iskee himo, otat yhden purkin ja pistelet tomaatit poskeen :) Ne on tosi hyviä ja terveellisiäkin tietty. Mun mies tekee niin kun yrittää laihduttaa, ne on kuulemma sen karkkeja :) Tsemppiä! Älä lannistu jos retkahdat mutta muista että jotta sun mahalaukku pienentyisi, sinne ei saa koskaan ahtaa liika tai se laajenee taas. Eli ei missään nimessä saa syödä liian isoa annosta (vaikka ratkeasitkin herkkuihin tai pizzaan esim.) vaan pyrit nyt siihen että vatsalaukku kutistuu ja sitä et saa sitten taas venyttää!

Ei mulla muuta :) Kaikki hyvät kikat kannattaa käyttää ja vettä vaan paljon!

Ihan normaalia kotiruokaa, välillä salaatteja siis sellaista perusterveellistä ilman mitään kahvipullia ja muita herkkuja. Annoskoko on todella tärkeä! Lisäksi liikuntaa rasvanpolttosykkeillä. Liikuntaa 4-5 krt viikossa.

"vieras"
Aina sanotaan, että pitää syödä 4-5 krt/päivä. Just luin yhdestä tutkimuksesta, jonka mukaan naiset, jotka syövät 3 krt/pvä ovat keskimäärin laihempia kuin 5 krt/päivässä syövät. Samassa oli, että näläntunne on hyväksi ja ihmisten pitäisi sietää sitä. Nälkää ei ehdi tuntea, jos syö parin tunnin välein. Kokonaisenergiamäärä ratkaisee.

"Vieras"
Kirjoita ylös mitä syöt ja paljonko. Itselle ainakin tuli yllätyksenä ruokapäiväkirjan aloitettua, että mitä kaikkea sitä lappoo naamariinsa päivän aikana. On helpompi tehdä ruokamuutoksia, kun ymmärtää mitä kaikkea syö.

"Shh"
Aampala puuroa, marjoja, raejuustoa. Tai esim real/jälkiuunileipä, voi, leikkeli ja raejuusto.
Lounas salaattia, kanaa, kalaa, vähärasvaista lihaa, kasviksia. Vähän esim pastaa, riisiä tai perunaa (ei pakollinen, itse käytän). Raejuustoa.
Välipala rahkaa, sekaan marjoja tai mehukeittoa. Itse laitan välillä jugurttia sekaan.
Päivällinen sama kuin lounas. Niin ja pastan tms saatan korvata esim leivällä.
Iltapala rahkaa, leseitä, mehukeittoa tms. Tai raejuustoa, tonnikalaa, jälkiuunileipä tms.

juuppiski
Ruokaisat salaatit hyviä, ei kastiketta paitsi 1 tl oliiviöljyä ja vaikka balsamicoa. Itselle paras syödä hiilarit esim leipä illalla. Jos aamun aloitan hiilarilla, tekee sitä mieli koko päivän. Syön 4 kertaa päivässä joista yksi on lämminruoka tai ruokaisa salaatti. Istumatyötä tekevä nainen ei tod tarvi 2 lämmintä ruokaa paitsi jos syö pelkkää kanaa ja kasviksia tms.

Aamun aloitan yleensä rahkalla.

Yhteistyössä