pulauttelevalle vauvalle maito vai sose ensin? soseen määrä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Meillä on 6kk ikäinen pulautteleva vauva. Soseita on syöty 4kk iästä lähtien pulauttelun hillitsemiseksi ja ehkä vähän ollut apuakin.

Onko kokemusta kannattaako ensin imettää aterialle vai antaa sose, ettei pulauttelua tulisi niin paljon? Olen nyt antanut ensin soseen ja yleensä heti imetän päälle ja pulauttelut vaihtelee...

Entä soseen määrä. Uskaltaisko annoskokoja nostaa? Pikkuisella hyvin suu aukeaa ja varmaan söis enemmänkin, jos uskaltaisin antaa. Pelkään, että soseet vie liikaa tilaa maidolta...

Nyt siis olen antanut aamu ja iltapuuroa tehtynä noin puoleen desiin vettä plus vähän hedelmäsosetta joukossa. Lounasta ja päivällistä noin puoli purkkia.

Heräilee tosi usein öisin ja rinta vain kelpaa...

No meillä puolivuotias jo eli ihan sosella, eikä maidolla, joten jos toiselle maistuu niin tottakai voit nostaa sose määrää..

Meillä oli junnu kova puklaamaan eikä se helpottanut kun kiinteitä lisäämällä ja maitomäärät tiputtamalla..Eli silloinkin kun sai enemmän maitoa, sitä annettaa pienissä määrin useasti, niin sen sai pysyy suurinpiirtein sisällä..

Ja mä annoin aina soseen ensin.

Ensin sose, sitten maito nokkamukista tuon ikäiselle. Ja sosetta niin paljon kuin napa vetää, tuon ikäisen pääravinto ei ole enää maito (paitsi täysimetyksellä).

Yhteistyössä