Pukukoodi "tumma puku", etikettiapua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epätietoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Epätietoinen

Vieras
Kyseessä firman 40v-juhlat alk. Klo 18 la-iltana. Paikkana ravintola. Pukukoodi "tumma puku". Käykö jompikumpi asu: musta leveähelmainen puolisääreen oleva juhlahame + musta jakku, jonka alle lila juhlapaita, musta pieni laukku, ihonväriset sukkikset, sirot korkokengät (mustat ) TAI juhlavampi iltapukumainen yksiosainen pronssinvärinen puolisääreen oleva leveähelmainen puku, pikkulaukku sävyyn, kaunis hartiahuivi asuun kuuluva ja sirot korkokengät asun väriset.

en haluaisi pukeutua sen paremmin ali kuin ylikään...

tässä yksi linkki aiheesta. http://www.pukuvuokraamo.net/uusi/?id=2&sub=14

Muitakin varmasti löytyy. Tumma puku lähinnä tarkoittaa miehen pukeutumista, ja nainen pukeutuu siihen sopivasti. Naisen puvun väriä tämä tumma puku -pukukoodi ei käsittääkseni sanele.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Pähkäilin saman koodin kanssa viime syksynä, ja laitoin ihan vaan mustan kotelomekon+kengät+laukun ja hopeanharmaan sifonkisen hartiahuivin.

Googletin asiasta ja käsitin, että kun juhla alkaa klo 18, naisen asu olisi iltapukutyyppinen, juhlava, mutta pitääkö peittää nilkat ja saako olla jakku (tuo musta versio olisi nätti ja nuorekas, mutta onko tarpeeksi juhlava? )...

käykö mielestänne kumpikaan asuista?

Mulla oli tuollaisissa firman juhlissa musta pitkä iltapuku punaisella hartiahuivilla ja mustat korkokengät. Sen verran sanoisin, että molemmat kuvailemasi asut kyllä ihan hyviä, mutta unohda ihonväriset sukkahousut, juhlissa sukkahousut pitää olla mustat!

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Oikeasti se kai menee niin, että iltapuku (eli nilkkoihin asti) olisi virallisesti oikea valinta. Kysele vähän mitä muut meinaa pistää, niin et ylipukeudu.

Kyselisin, mutta kun olen avec eli miehen firma kyseessä. Hitsi, jos nilkkapituinen tarvitaan, on ostosreissu edessä... Tätä vähän pelkäsin... Pyydän miestä kyselemään.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Mulla oli tuollaisissa firman juhlissa musta pitkä iltapuku punaisella hartiahuivilla ja mustat korkokengät. Sen verran sanoisin, että molemmat kuvailemasi asut kyllä ihan hyviä, mutta unohda ihonväriset sukkahousut, juhlissa sukkahousut pitää olla mustat!

Ok. Kiitos tästä. Tuohon pronssinväriseen ei voi kyllä mustia pistää, mutta tumman asun kanssa voi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Ok. Kiitos tästä. Tuohon pronssinväriseen ei voi kyllä mustia pistää, mutta tumman asun kanssa voi.

Niin siis, vaikka firman juhlissa nuo pitkät iltapuvut on yleisempiä niin toisaalta iltajuhlaan ravintolassa joku voi pukeutua cocktailmekkoonkin eli siksi kai varaa. Tumma puku kutsussa toki kehoittaa pukeutumaan parhaimpiinsa niin sanotusti. Ja onnea vaan mieheltä kyselemiseen :D Itse olen tässä koittanut viikon kysyä mieheltäni hänen joukkueensa tanssiaisiin pukukoodia. Mies kysynyt kavereiltaan ja vastaukset on yhtä tyhjän kanssa :D

Alkuperäinen kirjoittaja siis:
polveen ulottuva käy myös. Mutta lyhyempi ei saa olla.

Molemmat asut puolisääreen ja liehuvahelmaisia (eli ei arkihameita ), mutta kumpikaan ei siis nilkkoja peitä. Pronssinvärinen on iltapukumaisempi huiveineen, mutta musta olisi nuorekkaampi ja nätimpi. Mustassa en ainakaan ylipukeutuisi. Mutta ihan juhlava olisi silti. Hitsi vieköön. Fleur... On varmaan oikeassa -tuskin mies osaa fiksusuti työpaikalla saada selville, mitä naiset aikovat ylleen laittaa.

Ei tarvi olla iltapuvun kanssa mustat sukkahousut, se on tanttojen tyyliä, jos paljaat käsivarret ihonväriset käy hyvin. Musta ei sovi muin mustan kanssa.

Edelleen näin aamustakin saa kommentoida alkuperäistä kysymystä ym. Eli voisiko noista kuvaamistani asuista jommankumman ( jos, niin kumman laittaisit? ) laittaa vai edellyttääkö pukukoodi mielestänne ostosreissua - pitkää nilkat peittävää iltapukua?

Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Tumma puku ei velvoita pitkää iltapukua. Laittaisin tuo pronssisen puvun.

Kiitos :). Ei oikeastaan enää ehtisikään ellei löytyisi suoraan valmis puku ilman korjauksia ja olen aika lyhyt, joten ei ole helppo löytää lyhentämättä. Kenkäostoksille on mentävä joka tapauksessa pronssisen kanssa. Laukku löytyy sävy sävyyn molempiin asuihin.

tosiaan pronssinen juhlavampi, musta taas nätimpi ja nuorekkaampi, mutta vähän rennompi.

Alkuperäinen kirjoittaja siis:
polveen ulottuva käy myös. Mutta lyhyempi ei saa olla.

Molemmat asut puolisääreen ja liehuvahelmaisia (eli ei arkihameita ), mutta kumpikaan ei siis nilkkoja peitä. Pronssinvärinen on iltapukumaisempi huiveineen, mutta musta olisi nuorekkaampi ja nätimpi. Mustassa en ainakaan ylipukeutuisi. Mutta ihan juhlava olisi silti. Hitsi vieköön. Fleur... On varmaan oikeassa -tuskin mies osaa fiksusuti työpaikalla saada selville, mitä naiset aikovat ylleen laittaa.

Laittaisin pronssisen ilman muuta. Ja kyllä saa ihan rohkeasti pukeutua. Sehän on juhlan kunnioittamista kun näkee vähän vaivaa.

Selvä. Kiitos, laitan siis pronssisen asun ja ostan uudet sirot asuun / huiviin sopivat kengät + ihonväriset sukkikset. Kynnet laitatan perjantaina - se asia on ollut hoidettuna monta viikkoa ;). Prioriteetit kohdallaan. Pitäisikö ihan kampaajalle mennä... Hiukset kai saavat sentään olla auki, kun ovat lyhyehköt (eivät ulotu edes olkapäihin )?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hyvältä kuulostaa tuo pronssinen. Eikä missään kyllä sanota, että juhlasukkien on oltava mustat! (muuten kuin ehkä lähiomaisen hautajaisissa)

Kiinnitän yleensä joka juhlissa huomiota siihen, että (varsinkin nuoret tytöt) laittaa väärän värisiä sukkia jalkaansa juhliin. Kesällä on eri asia, silloin laitetaan vaaleita sukkia, joskus rikon itsekin etikettiä ja menen ilman sukkia kesäjuhliin. Mutta kaikki muu kuin kesäaika on mustien sukkien aikaa, nykyään saa taas jopa kuvioitujakin sukkiksia, tosin vaatinee puvulta paljon, että voi laittaa sellaisia. Lienen ehkä sitten vanha nainen jo, mutta olen suhteellisen paljon kiertänyt juhlatilaisuuksissa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hyvältä kuulostaa tuo pronssinen. Eikä missään kyllä sanota, että juhlasukkien on oltava mustat! (muuten kuin ehkä lähiomaisen hautajaisissa)

Kiinnitän yleensä joka juhlissa huomiota siihen, että (varsinkin nuoret tytöt) laittaa väärän värisiä sukkia jalkaansa juhliin. Kesällä on eri asia, silloin laitetaan vaaleita sukkia, joskus rikon itsekin etikettiä ja menen ilman sukkia kesäjuhliin. Mutta kaikki muu kuin kesäaika on mustien sukkien aikaa, nykyään saa taas jopa kuvioitujakin sukkiksia, tosin vaatinee puvulta paljon, että voi laittaa sellaisia. Lienen ehkä sitten vanha nainen jo, mutta olen suhteellisen paljon kiertänyt juhlatilaisuuksissa.

Ymmärrän ajatuksesi Fleur... Enkä itsekään ole mikään tyttönen. Tumman asun kanssa laittaisin tummat, mutta ohuenohuet sukkikset. Tuon pronssisen kanssa vain olisivat tosi pahan näköiset. Ei VOI laittaa. Tulisi painopiste liian alas.

Yhteistyössä