Pukeutuisitko huntuihin/huiveihin jos...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä

Vieras
Ajatellaanpa kahta asiaa. Ajattele nämä mahdollisuuksina, vaikka et oikeasti kokisikaan, että näin voisi tapahtua. Ajattele silti, ja kerro, miten toimisit kummassakin tapauksessa, ja miksi.

Jos miehesi olisi "kiivas" muslimi, ja haluaisi ehdottomasti sinun kääntyvän muslimiksi, sekä käyttävän joko huivia tai jopa näitä kokonaan peittäviä huntuja. Miten toimisit?

Entäpä JOS Suomeen tulisi laki, että kaikkien naisten on pukeuduttava huntuihin rangaistuksen uhalla, pukeutuisitko?

Minulla ei olisi kiivasta muslimi- tai mitään muutakaan kiivaasti uskovaa miestä. Jos mieheni kuitenkin alkaisi yhtäkkiä fundamentalistiksi, niin ottaisin eron, sillä huntu tai huivi ei nyt vaan missään nimessä ole mun juttuni.

Jos Suomeen tulisi laki, jonka mukaan huntuja on käytettävä, niin pakko kai siihen olisi suostua, kun en vankilaankaan haluaisi (tai jokapäiväisiä sakkoja).

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Minulla ei olisi kiivasta muslimi- tai mitään muutakaan kiivaasti uskovaa miestä. Jos mieheni kuitenkin alkaisi yhtäkkiä fundamentalistiksi, niin ottaisin eron, sillä huntu tai huivi ei nyt vaan missään nimessä ole mun juttuni.

Jos Suomeen tulisi laki, jonka mukaan huntuja on käytettävä, niin pakko kai siihen olisi suostua, kun en vankilaankaan haluaisi (tai jokapäiväisiä sakkoja).

Aika paljolti samoilla linjoilla paitsi ite vaihtaisin maata jos täällä meno äityis noin pahaks.

EN pukeutuisi mieheni uskonnon mukaan, enkä muutenkaan hänen vaatimustensa mukaan.

Lakeja on kai noudatettava, jos ei vankilaan halua, mutta tämä onkin kai aika absurditilanne.

En muuttaisi uskontoani tai pukeutumistani miehen takia. En myöskään kestäisi ääriuskovaista miestä.

Jos laki Suomessa muuttuisi ja pakottaisi huivin käyttöön, niin sen laittaisin. En koe huivia ongelmana.

Mies ei voisi vaatia mua pukeutumaan tietyllä tavalla tai hän olisi entinen mieheni.

Jos sellaienn laki Suomeen kuitenkin tulisi, pukisin sen huivin ylleni. En mä näe siinä mitään pahaakaan.

Minä en rättipääksi ala vaikka laki muuttuisi, minulla rätti yleensä kerra kuussa ja sekin toisessa päässä joten saa rättipäisyys riittää tältä akalta.
Jokainen uskokoot mihin uskoo vaikka itse rölli peikkoon mutta ihan sama.

EN menisi naimisiin miehen kanssa joka vaatisi käyttämään huntua tms. Riitelee pahasti omaa uskontoani ja elämänkatsomustani vastaan.

Jos suomeen vaadittaisiin moinen laki, en sitä toteuttaisi. Niin pitkälle kuin mahdollista liikkuisin kuten nyt,ja karkuun lähtisin mikäli tilanne vaatii, ulkomaille. Lapsiani en kasvattaisi täällä, lähtisin valtioon jossa jokainen saa olla mitä haluaa ja uskoa mihin uskoo.. Eli ensin vaikka Ruotsiin:)

En käyttäisi huntua kummassakaan tapauksessa. Seison oikeuksieni takana, enkä nöyristele mielivaltiaisesti käyttäytyvää tahoa tai henkiöä. JOS kuitenkin olisi niin, että huivia olisi pakko käyttää terveydellisistä syistä (aurinko temppuilisi tmv. scifiä), eikä asialla olisi kulttuuristen seikkojen kanssa mitään tekemistä, noudattaisin ilman muuta tuota sääntöä.

Yhteistyössä