Pukeudutaanko teillä juhlavasti jouluna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="utelias";27753212]Te, ketkä olette joulun perheen kesken verkkareissa, laitetteko meikkiä ja hiukset? Vai oletteko ihan sen näköisiä kuin herätessä tai suoraan saunasta? Itse olen vielä aamulookissa yökkärissä, mutta saunaan olen menossa ja sen jälkeen laitan siistimpää päälle, meikkaan jne. Onhan se omankin perheen kivempi olla, jos äiti ei ole ihan roskiksesta nousseen näköinen :) Toki teitä luonnonkauniitakin on, mutta itse en kuulu siihen porukkaan :)[/QUOTE]

En meikkaa, tukka ponnarilla. En tosin meikkaa ja laita tukkaa juuri ikinä muutenkaan.

Kyllä meillä perheen on kivoin olla niin, että äidillä on hyvä olla, tuntee olonsa mukavaksi ja itsensä rakastetuksi sellaisena kuin on. Varmaan teillä sama, keinot lopputulokseen on eri :)

Meillä kävi jo pukki. Itse olin kalsareissa ja ruoanlaitolta likantuneessa puserossa, siskolla oli meikkaus kesken ja isäntä itse oli pukkina. Nyt se tuossa köllii kalsarisillaan viltin alla.

Mitä tuota ressiä repimään mistään epämukavista vaatteista. Lapsilla oli uudet asut, mutta nuorimmalta nekin otettiin jo pois, kun meni päikkäreille.

Me ollaan tämä joulu ihan omalla porukalla ja ihan perus kotivaatteissa mennään. Ajatuksena on viettää rento, sterristön joulu. Juhliin, jotka juhlitaan muualla pukeudutaan - nyt ei juhlita muuta kun omaa perhettä joten pääasia on se kaikilla on mahd. hyvä olla. Jos tämä tekee meistä juntteja niin ollaan sitä sit oikein mielellään, edelliset 10 joulua on menty jonkun aikataulun mukaan tai viihdytetty vieraita, menty muidenkin ehdoilla - nyt luodaan se "oma" joulutapa meidän perheelle ja siihen kuuluu nimenomaan mukavuus.

no ei tod., kaikkea muuta :D miula on polvipituinen, ohutolkaiminen, rinnasta rypytetty & tiukka mutta helmasta väljä punainen mekko.. hellevaate by seppälä sekä sen alla ikivanhat mustat jumppacaprit. punaiset villasukat jaloissa, ei meikkiä, tukkatyykinä "wash and go".. miehellä harmaat verkkarit & violetti t-paita, 3-vuotiaalla
lyhythihainen harmaa neulemekko jossa mustia sydämiä sekä riemunkirjavat raitalegginsit,
kuusikuisella tähtibody & punaiset pikku myy-veluurihousut

miun vanhemmat tulevat syömään, sitä varten ei tarvitse hienostella sillä tiedän että molemmat tulevat toppahousuissa & ovat vierailun ajan pitkiksissä :D

Viimeksi muokattu:
Minä ja lapsi 3 v. pukeudutaan illaksi juhlavaatteisiin, lisäksi minä laitan meikkiä ja hiukset nätisti. Miehen mukavampi katsella kun ei vaimo ole seinästä repäistyn näköinen. Mies itse ei välitä juhlapukeutumisesta.

Joulusauna olisi kiva illalla. Mutta minusta on kiva meikata ja laittautua, niin saunotaan jo aamupäivällä. Oma perhe ja mun vanhemmat tulee meille tänään. Lapsille siistimpää päälle. Omassa lapsuuden kodissa avattiin lahjat yöpuvuissa, itsestäni kivempi, että ollaan vähän siisteimmissä vaatteissa.

Juu kyllä pukedutaan paremmin. Saunan jälkeen juhlavat vaatteet päälle, kun syödään saunan jälkeen. Pojille mulla on kauluspaidat ja nätit, paremmat farkut. Tytöille mekot. Itse laitan mekon tai juhlavat housut ja paidan. Mies laittaa kauluspaidan ja suorat housut tai paremmat farkut. Näin tehtäis vaikka ei vieraita tuliskaan. Vieraatkin siis puketuu hyvin.

Meillä on 6-vee pukeutunut tonttupukuun ja vajaa 2 vee muuten punaisiin. Itellä leggarit ja neulemekko, ei mitään juhlavaatetta siis. Miehellä näyttäs olevan kotiasu päällä =) Eikä haittaa. farkut tuppais vaan kiristämään tossa heti syömisen jälkeen :D

Alkuperäinen kirjoittaja näillä mennään;27753053:
Heh, me ollaan :D

Mulla on päällä pyjama, villasukat ja villatakki. Nuorimmaisella (9v) kalsarit ja angrybirds-tossut jotka sai paketista. Oli sillä hetken uusi kylpytakkikin, mutta sen kanssa tuli kuuma. 11-v kokoaa legoja keittiössä kylpytakki päällä ja AB- tossut jalassa :D

Ja kyllä, meillä jaettiin jo lahjat. :)

Ihanaa, näin meilläkin mennään lapsen 9v kanssa :)

[QUOTE="vieras";27753050]tietenkin pukeudutaan,me mistään maalta olla.[/QUOTE]

Me ollaan, ja aina ollaan pukeuduttu juhlavasti aattona ja tiedän että varmaan kaikki muutkin tässä pitäjässä, toisin kuin siellä kaupungissa jossa ihmiset kulkee kauhtuneissa verkkareissa jouluna - nähnyt tämänkin!

Ei pukeuduta. Ihan normaalit kotivaatteet kaikilla tänään, pojalla velourhousut ja trikoopaita, miehellä t-paita ja rennot kotihousut, itselläni Indiskan tunika, legginsit ja mieheltä joululahjaksi saamani ihanat kotitöppöset.

Parit lahjat on avattu, suurin osa avataan jouluruuan jälkeen klo 17-18 maissa.

Kotona, vieraita tulee. 12v tytöllä villasukat, sukkikset, trikoopaita ja viime joulua varten ostettu kauluksellinen puuvillamekko joulun väreissä ja kauniilla yksityiskohdilla. Saunan jälkeen minäkin laitan jotain asiallisempaa päälle. Ystävät tulevat tod.näk. verkkareissa...

Tottakai. Juhlaan pukeudutaan aina juhlavasti. En ymmärrä ollenkaan näitä, jotka laittaa jouluruuat, tekevät joulusiivoukset, koristelevat kodin ja sitten kuitenkin juhlaa vietetään jossain pyjamassa tai verkkareissa. Ja selityksenä on se, että kun ollaan vaan oman perheeen kesken. Just. Näillä perheillä varmaan ne juhlavaatteet häissä tms on ne farkut ja puhdas flanellipaita, kesällä sortsit-sukat-sandaalit tai jotain muuta yhtä juhlavaa, -lippis toki kruunaa sen tyylin.

Vaikka meillä on siivottu, laitettu ym..niin ollaan ihan rennoissa vaatteissa..ei mua ainakaan huvita kotona pukeutua hienoihin kuteisiin..mutta kun lähden ulos, niin katson ja mietin eka 10 min mitkä korkkarit laitan tai minkä ulkoilupuvun :D

Yhteistyössä