Pukemisesta/riisuutumisesta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äityli86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äityli86

Jäsen
09.01.2007
100
0
16
Eli siis minkä ikäisenä KESKIMÄÄRIN opitaan itse pukemaan/riisumaan?? Meillä nuo kaksoset on 1v9kk, ja ihan tällä viikolla vasta oppineet haalari-yökkärin riisumaan.. Jos yritän kannustaa ite opettelemaan niin esim. sukkaa koitetaan vähän siihen jalan päälle ja sit annetaan jo se sukka äitille...

Siis onko teillä muilla opittu minkä ikäisenä, tai edes kiinnostuttu ite pukemisesta?? Mulla kun ei oo tullut mieleenkään ennen tätä koittaa "opettaa", ja havahduin kun kaverin saman ikäinen tyttö jo osaa pukea, ei nyt ihan alusta loppuun mut jotain.. Sit koitin vähän avustaa yökkäriän riisumisessa ja sehän sujui kuin leikki!!

En siis ole mitenkään huolestunut asiasta, kai ne lapset siinäkin asiassa omaan tahtiin kehittyy.. (Ja kerkee vielä moneen kertaan riisuutua varmasti just sillon kun on kiire jonneki!!! :D ) Kiinnostaa vaan miten muilla..

Meillä on 1v 7kk tyttö ja riisuu itse sukat, sukkahousut ja verkkarit. Vetoketjut on nyt kans oppinu aukaisemaan eli saa neuletakit sun muut itse pois päältä. Sukat oppi laittamaan joskus vähän päälle vuoden iässä jalkaan ja pariin kertaan on nyt pukenu housut ylös asti. Paitaa ei osaa pukea eikä riisua. En ole kummemmin "opettanut" tyttöä, näyttänyt vaan mallia tai vähän jeesannut kun olen huomannut että yrittää itse riisua tai pukea. :)

Poika 1v 7kk avaa vetoketjut ja löysemmät nepparit, riisuu sukat, yöhaalarin, hatun ja hanskat. Osaa pukea lapaset, hatun ja housut. enimmäkseen hoidan kuitenkin pukemis ja riisumisjutut. on vielä pojalle enemmän hupia kokeilla noita itse.

Niin ja mitään ei olla harjoiteltu tai opetettu. Matkimalla/kokeilemalla lienee oppinut.<br><br>

Yhteistyössä