Puin lapsille hoitoon toppapuvut päälle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja reetu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

reetu

Vieras
niin iltapäivällä lapsia hoidosta hakiessani täti "moitti" kun ei ollut villapukua mukana. MInusta lapset kun ei tarvineet villapukua noin - 5 asteen pakkasissa toppiksen alle. Sanoin, että kyseessä on toppapuvut. Vein seuraavana päivän villapuvutkin mukana, mutta edelleen sanoin, että on toppapuvut nyt lapsilla mukana ja ei tarvi lapsille villapukua alle laittaa ellei ole vähintään 10 astetta pakkasta. Iltapäivällä hain -1 asteen kelissä ja jälleen oli villapuvut alla. Muksut, etenkin esikoinen ihan hikinen.

Pitäskö minun jättää vain kylmästi ne villapuvut matkasta, toisaalta aamulla on ollut jo vähän kylmempää...

kuulostaan meidän esikoisen ensimmäiseltä hoitopaikalta.
Pph katsoi kalenterista että nyt on lokakuu ja puki lapsille kurahousut säästä riippumatta.
Tai että nyt on tammikuu ja puki villapuvut toppahaalarin alle, vaikka oli pakkasta vain pari astetta.
Tai laittoi varoiksi villapuvun, toppahaalarin ja viel päälle kurahousut.
Argh!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
kuulostaan meidän esikoisen ensimmäiseltä hoitopaikalta.
Pph katsoi kalenterista että nyt on lokakuu ja puki lapsille kurahousut säästä riippumatta.
Tai että nyt on tammikuu ja puki villapuvut toppahaalarin alle, vaikka oli pakkasta vain pari astetta.
Tai laittoi varoiksi villapuvun, toppahaalarin ja viel päälle kurahousut.
Argh!

Ihan tööt tööt

Alkuperäinen kirjoittaja :
Villapuvut kotiin.Mis päin suomea olette? kun jo pakkasta

Pohjosessa :) Tänään näytti auton mittari parhaimmillaan töihn mennessä -13 astetta.

Minä olen siellä hoidossa sanonut noista villapuvuista, että ovat sitä varten jos aamulla on pakkasta paljonkin. Tosin monella näytti vielä olevan välikausipuvut villapuvuilla päällä...

Jätä ne villapuvut kotiin,älä vie hoitopaikkaan!!!Minä oon aamuisin laittanu tuolle meidän 2veelle viime talvisen toppahaalarin kun pakkasta ollu -4 kun ulos lähdetty.Ja alle normaalit sisävaatteet.Tai sit vaihtoehto että vk -haalarin alle villahaalari,mut tuo toppis helpompi minusta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Pohjosessa :) Tänään näytti auton mittari parhaimmillaan töihn mennessä -13 astetta.

Minä olen siellä hoidossa sanonut noista villapuvuista, että ovat sitä varten jos aamulla on pakkasta paljonkin. Tosin monella näytti vielä olevan välikausipuvut villapuvuilla päällä...

Hyvin luulisi tarkenevan kevyt haalari ja villapuku alle.
Meil eteläs ei oo pakkasta viel näkynyt,syksy vasta tuloillaan.Kevythaalari vielä yllä

Toppapuvun alle villapuku näillä keleillä! Mikä niitä tätejä vaivaa? Eihän mulla ole 1v:lläkään välikausihaalarin alla toppapukua, kun ulkoillaan. Tänä aamuna mietin toppapuvun ja välikausihaalarin välillä ja päädyin jälkimmäiseen, mutta pistin toisen pitkähihasen vielä lisäksi alle. Ei tulis mieleenkään vielä edes kaivaa villapukua esille.

Joo, ehdottomasti jätä villapuvut laittamatta hoitoon mukaan näillä keleillä! Täytyyhän lasten tarjeta sitten kylmemmälläkin ilmalla.. keskitalvella. Eikä se hikimärkänä ulkoilu ole ollenkaan hyväksi lapsille. Pitäisi ammattitaitoisen hoitotädin se tietää. Reilusti ja jämäkästi vaan sanot tädille oman kantasi. Niin minä tekisin.. Tsemppiä! =)

Meil eteläs ei oo pakkasta viel näkynyt,syksy vasta tuloillaan.Kevythaalari vielä yllä

Meillä pamahti varmaan melkein 20 senttiä lunta tässä yks päivä ja sitkeästi pysyy maassa :) Kovia yöpakkasia lupaillu, joten aamusta voi olla vähän vilu...

Mä en sitten yhtään tykkää lumesta ja talvesta , onneksi oon etelässä niin talvi tulee hiukan myöhemmin =D
Meillä pamahti varmaan melkein 20 senttiä lunta tässä yks päivä ja sitkeästi pysyy maassa :) Kovia yöpakkasia lupaillu, joten aamusta voi olla vähän vilu...

Yhteistyössä