Puhuuko teidän miehet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Solmussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Solmussa

Vieras
Oma avioliitto on umpisolmussa.... 18v yhdessäolo ja kasa vastoinkäymisiä kuten fyysistä sairastelua ja muuta mitä en nyt jaksa edes ruveta kertomaan.

Mies ei tahdo puhua mistään negatiivisista asioista, vaikka tässä on ollut sellaisia tapahtumia takana missä on useaan otteeseen meinannut henki lähteä. Ei pukahda omista tunteistaan ja jos tulee jokin kriisi, niin pakenee töihin. On vienyt lapsenkin kipeänä päiväkotiin, että pääsee töihin piiloon arkea. Hänen kanssaan on mahdoton puhua muusta kuin esim. kauppalapusta. Kaipaisin kovasti tukea ja asioiden läpikäyntiä. Hän ei halua puhua, eikä ees tahdo yrittää opetella puhumaan. Lapsetkin kärsii. Olen yrittänyt kaikki keinot.... kiristyksestä lahjontaan.... ei apua. Kaikki asiat lakaistaan "maton alle".

Olisi ihana saada joskus ees ystäväksi mies, joka pystyy puhumaan. Oon niin yksin tässä avioliitossa :/ Olisi kiva tietää miehen näkökulmasta tiettyjä asioita, oma kun ei puhu....

NOH kahen vuoden koti isyyden jälkeen ymmärrän miks ois tärkeetä puhuu suhteen mitä toivon on et tuetaan toisii puhutaan ja saadaan olla ku hessu hopot jos loukkaa toistqa niin toinen sanoo ei jaksa enään mitään bull shittiä kummaltakaan vaan pitäis puhuu kaikesta siis se nrakkaan kaa jakaa koko maailma ja et toinen ei tuomitse ja hauku paskaks joka päivä kuinka huono on ja muka mitään ei tee mä ite rakastan keskutelua sillon kun saan olla hessu hopo siis puhuu ihan mitä haluun mut jos loukkaan niin voi sanoo ja pyydän anteeksi. mut kelaa sitä läppää mun tyttö on 2v ja mä oon ollu koko sen ajan tytön kaa kahestaan niin silti saan vaan et musta ei oo mihkää ja mä oon laiska paska kommenttii. et osaako naiset järkeviä puhella? ja joo oon itekkin mokaillu mut vittu ei se oo elämää jos ei koskaan mokaaa

Puhuu kyllä. En voisi ikinä jakaa elämääni keskustelutaidottoman puolison kanssa. Sehän on ikäänkuin suhteen ydin? Se puhuminen, keskusteleminen, asioiden jakaminen, kommunikointi. Vai mikä idea on parisuhteessa, jossa on huono keskusteluyhteys?

Vähän riippuu mistä. Yleensä puhuu ihanan pehmoisia, mutta sitten kun meidän välillä nousee seinä pystyyn niin kummasti on ulkona aina jotain tehtävää tai muuta projektia ja sitten ei puhuta.

Jouluna tein tästä yhteen vedon ja annoin miehelle riita tilanteissa tilaa. Ja mies yllättikin minut ja ei paennut työpajansa puolelle. Ja loppujen lopuksi asia saatiin selvitettyä sen illan aikana ja joulu sai jatkua rauhallisesti.

Miehillä tuntuu olevan tapana tapella toistensa kanssa riitatilanteissa. Ja naisten kanssa tapellessaan vetäytyvät kuoreensa.)

Osaa puhua vakavista ja oikeista asioista, hyvinkin. Omista tunteistaakin, mutta ei se niin helposti tule kuin itselläni, jolle tunteiden sanoiksi puhuminen on hyvin helppoa. Välillä on kummallakin hiljaisia kausia, eikä oikeastaan tulla puhneeksi kuin päivän juttuja ja lasten asioita :D Mutta pidän tätä hyvänä, en itsekään jaksa aina analysoida.

Mutta siis puhuu, en koe että olisin tässä yksikseni suhteessa.

Yhteistyössä