Puhun liian kovalla äänellä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="keh";28532203]Just tää asenne... Huoh. Eikö jo tässä ketjussa oo tullu selväks, ettei kyse oo omaan ääneensä rakastumisesta tai muusta vastaavasta itsekkyydestä. En mä ainakaan tahallaan puhu lujaa :-([/QUOTE]

Tyypillistä... kirjoitin kaverista ja otit itseesi? Kaverikaan ei puhu tahallaan liian lujaa, ei todellakaan tajua koko asiaa. Ei myöskään huutamiseltaan kuule muiden kommentteja. Nythän ne syyt vasta alkaa tuleman esiin...
Mä huomaan yhteneväisyyksiä. :)

Löytykö korvista vikaa vai miten homma eteni?

Musta nimittäin tuntu, että oon itse käynyt noi sun tekstit unissani kirjoittamassa. Siis samat fibat, kuulemma huudan ja ottaa itteä päähän ihan vit** ku en sitä tajua. Taitaa parempi olla turpa kii ku puhua...

Meillä tuota samaa. Tulen vielä hulluksi tuon miehen mölöttämisen kanssa. Usein kaupungillakin ihmiset kääntyvät katsomaan kun volyymi on niin käsittämättömän kova, oli puhe sitten liukuvoiteen ostamisesta tai lounaspaikan valinnasta. Puhumattakaan mitä se on kirjastossa, hautajaisissa tai ihan missä tahansa, vaikka mies omasta mielestään puhuisi hiljempaa. Harvemmin kyllä edes tajuaa kailottavansa. Sohvallakin vierekkäin istuessa alkaa puhumaan jotain asiaa niin kovaa, että korviin sattuu.

Ei edes usko puhuvansa kovaa ja väittää niuhoksi. Jos huomautan asiasta, niin volyymi kyllä laskee, mutta on se silti puolet kovempi kuin kaikilla muilla paikallaolijoilla useimmiten ja varmasti kaikki saavat tietää mitä mies minulle haluaa kertoa. Aivan yhdentekevää muuten ehkä, mutta hemmetti että hävettää ja kun korviin oikeasti koskee usein tuo jatkuva älämölö.

Miehellä on erittäin tarkka ja hiljattain työn puolesta tutkittu kuulo. Lapsuudenkodissa arvostettiin nimenomaan hiljaisuutta vieläpä ja luonteeltaan mies on yllättäen hyvinkin ujo.

Ja päälle vielä siihen mölötykseen se, että se on jatkuvaa ja jos ei muuta asiaa ole, niin sama asia kerrotaan vaikka viiteen kertaan. Hiljaisuus on aliarvostettua...

Yhteistyössä