Puhukaa mulle järkeä!! Sikainfluenssan pelko pilaa loman!

  • Viestiketjun aloittaja katja
  • Ensimmäinen viesti
katja
Eli olen kokoajan ahdistunut tuosta taudista, seuraan netistä uutisia taudin varalta jne - touhuilen päällisin puolin normaalisti mutta pelko mielessä koko ajan. Miten te ei-pelkääjät pystytte asian kanssa elämään? Vinkkejä, kiitos! (Niin ja olen 39v ja perusterve eli mitään erityistä syytä pelkoon ei pitäisi olla!)
 
Non compos mentis
Jos ahdistaa liikaa, mene lääkäriin. Sinä et ole ikäsi, etkä terveydentilasi perusteella riskiryhmässä ja vaikka sairastuisitkin, niin oireet olisivat kotihoidossa kestettäviä. Ihmismieli oppii pian blokkaamaan pelon, muutenhan emme voisi toimia ollenkaan, jos aina olisi pelko perslihaksissa. Lopeta vaikka se uutisten jatkuva lukeminen ja hanki joku mielekäs juttu, jota kiva tehdä. Neulo vaikka villasukat.
 
vieras
Ei sulle voi järkeä puhua. Sitä ei ole, jos tuossa iässä noin suhtaudut. Me ei-pelkääjät emme edes ajattele, että meidän täytyisi pystyä asian kanssa elämään. Ainoa vaihtoehtohan on lopetttaa elämä, koska se flunssa on ja pysyy maailmassa toistaiseksi.
 
winhis
Lue vaikka jotain tilastoja, kuinka paljon ja mihin sairauksiin maailmassa kuolee ihmisiä. Ja mieti, miksi pelkäät juuri tätä tautia, sehän ei ole tappava ja useimmilla ei edes kovin raju muutenkaan. Se, että siihen on länsimaissa kuollut joitakin ihmisiä ei tee siitä missään nimessä pelkäämisen arvoista asiaa. Ajattele vaikka ripulia: varmasti teidän perheessä on sairastettu tätä tautia, johon kuolee maailmassa miljoonia ihmisiä, etenkin lapsia vuosittain. Mutta tuskin pelkäät ripulia, koska käsität että hyvän hoidon piirissä terveillä lapsilla ja itselläsi ei ole sen suhteen mitään hätää. Sama sikainfluensassa.
 
;) Tosiaan, koska et kuulu mitenkään mihinkään ns.riskiryhmään ei sinulla ole "pelkoa" kuin sairastaa sikainfluenssa hieman rajumpana flunssani jos se on tullakseen edes sinulle. Itse en kyseistä influenssaa pelkää vaikka olen sikojenkin kanssa tekemisissä päivittäin. Niitä nimittäin on kotieläinpihallamme. Ja tuo nimi on erittäin harhaajohtava ja siksi muutettukkin muuksi H1N1, eli sioista yksin kyseinen tauti ei kyllä tartu! :attn: Mielestäni koko tautiin on ylireagoitu. :whistle:
 
pelkuri
Kaiket päivät menee tuota panikoidessa.JOs ei olisi lapsia,en pelkäisi.Mutta sylissä tuhisee 8 vrk vanha vauva ja kakkonenkin vain 2,5v.
Olen valtavan ahdistunut,en halua edes puhua asiasta,koitan toimia normaalisti mutta oikeasti haluaisin vain tutkiá netistä tietoja taudista,Käyn kymmeniä kertoja päivässä lukemassa uutiset aiheesta.Pelkään siis lasteni puolesta tai että jäävät ilman äitiä.
Neuvolassa koitin tänään puhua,ei ymmärtänyt th oikein ahdistustani.En uskalla iloita vauvasta,tiuskin lapsillekin kun olen niin ahdistunut.
Miten ihmeessä saisin itseni koottua,ajattelen KOKO ajan vain sitä että tulen menettämään jonkun lapsistani.KAIKKI uhkakuvat tuntuvat kävän toteen ja vielä pikemmin kuin ennustettiin.Auttakaa..
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja pelkuri:
Kaiket päivät menee tuota panikoidessa.JOs ei olisi lapsia,en pelkäisi.Mutta sylissä tuhisee 8 vrk vanha vauva ja kakkonenkin vain 2,5v.
Olen valtavan ahdistunut,en halua edes puhua asiasta,koitan toimia normaalisti mutta oikeasti haluaisin vain tutkiá netistä tietoja taudista,Käyn kymmeniä kertoja päivässä lukemassa uutiset aiheesta.Pelkään siis lasteni puolesta tai että jäävät ilman äitiä.
Neuvolassa koitin tänään puhua,ei ymmärtänyt th oikein ahdistustani.En uskalla iloita vauvasta,tiuskin lapsillekin kun olen niin ahdistunut.
Miten ihmeessä saisin itseni koottua,ajattelen KOKO ajan vain sitä että tulen menettämään jonkun lapsistani.KAIKKI uhkakuvat tuntuvat kävän toteen ja vielä pikemmin kuin ennustettiin.Auttakaa..
Hae apua. Vauva on niin pieni, että sulla saattaa olla nyt aika suuri riski vaipua synnytyksen jälkeiseen psykoosiin. Hae apua heti, puhu ihmisille tuntemuksistasi jne.
 
shihtzu
Mitään ei kannata etukäteen murehtia, se on ihan turhaa. Se tulee jos on tullakseen tai sitten ei tule, itse et asialle voi yhtään mitään, elämänlaatua vaan huononnat tuolla turhalla murehtimisella.
Ja se että nyt satut sairastumaan tuohon kyseiseen tautiin, niin suurella todennäköisyydellä se on vain normiflunssa ja toisekseen suuremmalla todennäköisyydellä kuolet auton alle tai telot itsesi kotona.
 

Yhteistyössä