Puhistusmaito ja Kasvovesi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä

Vieras
Elikkäs kertokaa nyt viisaat miten päin niitä käytetään.Pulloja kaapit täynnä ja pitäis alkaa käyttääki niitä eikä vaan aina ostaa uutta.. Pestäänkö naama aina välillä vai jätetäänkö naamaan..?!?!?

Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Eihän kasvovettä huuhdella pois?

mä en ennen tehny niin, mutta katos finnit ku aloin huuhtelemaan. kaikki kuonat ku ei jää siihen tuppoon...ja mulla ainaki tuntuu semmonen "pinta"kasvoveden jälkeen että ihanku tukkis huokoset kokonaan...

Riippuu myös siitä onko sulla kuiva, rasvoittuva tai sekaiho.
Mä levitän putsarin ihan käsin kasvoille ja lopuksi huuhtelen, sitten pyyhin kasvot kasvovedellä ja hetken päästä levitän kosteusvoiteen.

Näyttäis siltä että puhdistusmaito huuhdellaan pois ja kasvovesi jätetään kasvoihin.Ainakin niin tosta linkistä ymmarsin. Kiitos vilma-onnille, tarttee tosiaan perehtyy toho ajan kans.Mä niin laiska vaan lukee pitkii litanioita, et haluu vastauksen heti.. :-DDD

Tässä jonkinlainen kasvojenhoito-ohje, olen sen saanut deesse-esittelijältä:
1. Puhdista iho puhdistusvaahdolla (cleansing foam)
2. Viimeistele puhdistus kasvovedellä kostutetulla pumpulilapulla (skin freshener)
3. Kuori iho kevyin pyörivin liikkein, poista kuorinta-aien kosteilla pumpulilapuilla (minä olen poistanut varovasti vedellä) (aine; kuorinta herkälle iholle)
4. Levitä ohut kerros naamio-voidetta käsitellylle alueelle. Anna vaikuttaa 5 min. (anti-stress naamio)
5. naamion vaikutuksen aikana levitetään silmänympärysnaamio. livitä sitä nimettömien väliin ja taputtele erittäin varovasti luomille, voidetta tarvitsee laittaa hyvin vähän.
6. Naamion loput poistetaan kosteilla pumpulilapuilla (itse olen poistanut vedellä)
7. Viimeisenä levitetään kosteuttava hoitovoide.

Itse olen tätä ohjetta noudattanut viime talvesta asti, minulla on atooppinen iho johon ei ole ikinä pystynyt mitään puhdistusaineita käyttämään, vain yksi perusvoide on käynyt. Nyt iho on todella hyvässä kunnossa, jokaisen pesun jälkeen ei välttämättä tarvitse edes voidetta laittaa!

Niin ja tämähän oli koko hela hoito, mutta kyllä minä ainakin poistan sen kasvovedenkin silloin jos sitä käytän, yleensä vain tuolla vaahdolla puhdistan ja sen jälkeen voide. meidän murkkuikäinen puhdistaa tuolla vaahdolla ja laittaa sitten aloe geliä niin auttaa finneihin. vielä paremmin auttaisi jos muistaisi säännöllisesti käyttää
:D

Kasvoveden tarkoitus on supistaa ihohuokosia ja poistaa vielä viimeisetkin puhdistusmaidon jämät, sekä neutraloida ihon pH veden kuivattavan vaikutuksen jälkeen (siis sinä kun huuhdot puhd. maidon niin vedellähän yleensä huuhtelet...) eli siksi kasvovettä ei enää vedellä huuhdella, koska muutenhan se vesi kuivattaa ihoa taas... =)

Yhteistyössä