Puhelinreseptistä kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="suski";23168885]Voi soittaa, mutta jos on ensimmäinen e-pilleriresepti, niin yleensä lääkärit haluavat ensin nähdä potilaan.[/QUOTE]

Ei oo mulla kyllä ensimmäinen resepti. Resepti on vaan kotona ja itse olen toisella paikkakunnalla. Äskön vaan tylysti ilmoitettiin, että "ei lääkäri mistään e-pillereistä soita"

Soita uudestaan sinne ja pyydä pikainen puhelinaika sinun lääkärille. Ja kysyt asiaa suoraan lääkäriltä.
Minullekin sanottiin ettei se lääkäri kumminkaan kirjoita, mutta "laitan sulle ton puhelinajan tälle päivälle niin kuulet saman asian sitten lääkärin suusta". Mutta lääkäripä olikin eri mieltä asiasta ja soitti apteekkiin sen reseptin.

[QUOTE="vieras";23168940]Soita uudestaan sinne ja pyydä pikainen puhelinaika sinun lääkärille. Ja kysyt asiaa suoraan lääkäriltä.
Minullekin sanottiin ettei se lääkäri kumminkaan kirjoita, mutta "laitan sulle ton puhelinajan tälle päivälle niin kuulet saman asian sitten lääkärin suusta". Mutta lääkäripä olikin eri mieltä asiasta ja soitti apteekkiin sen reseptin.[/QUOTE]

En tiiä kehtaanko enään. Eka mulle annettiin toivoa ja pyydettiin ottamaan apteekin tiedot ylös ja soittamaan uudestaan ja sitten kun terveyskeskuksesta soitettiin takasin päin, niin sieltä soittikin takas joku uus (tyly) täti joka vaan ilmotti tuon asian ettei lääkäri mistään e-pillereistä soita.

Meillä toimii näin: vien vanhan reseptin apteekkiin, apteekki toimittaa sen lääkärille joka uusii sen ja sitten saan sillä reseptillä samaisesta apteekista ne pillerit tai lääkkeet. Miksi puheliunreseptejä? Kun kerran vanha resepti on olemassa, siis aiemmin määrätty, sillä sitten uusimisen jälkeen saa uudelleen. Ja jos ei saa, ainakin on dokumenttia lääkärille sen reseptin muodossa, mitä halutaan uudelleen kirjoitettavan uudeksi reseptiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja näihin perehtynyt;23168990:
Meillä toimii näin: vien vanhan reseptin apteekkiin, apteekki toimittaa sen lääkärille joka uusii sen ja sitten saan sillä reseptillä samaisesta apteekista ne pillerit tai lääkkeet. Miksi puheliunreseptejä? Kun kerran vanha resepti on olemassa, siis aiemmin määrätty, sillä sitten uusimisen jälkeen saa uudelleen. Ja jos ei saa, ainakin on dokumenttia lääkärille sen reseptin muodossa, mitä halutaan uudelleen kirjoitettavan uudeksi reseptiksi.

Tottakai mä menisin reseptin kanssa sinne apteekkiin, mutta kun resepti on kotona ja itse olen ihan toisella paikkakunnalla.

En tiiä kehtaanko enään. Eka mulle annettiin toivoa ja pyydettiin ottamaan apteekin tiedot ylös ja soittamaan uudestaan ja sitten kun terveyskeskuksesta soitettiin takasin päin, niin sieltä soittikin takas joku uus (tyly) täti joka vaan ilmotti tuon asian ettei lääkäri mistään e-pillereistä soita.

Soita vaan. Jos joku muu vastaan kuin se elämäänsä kyllästynyt täti, niin hyvä. Jos taas se, niin saatpahan hieman "kiusattua" ;) .

Mulle kerran myös sanottiin terveyskeskuksesta ettei lääkäri soittele puhelinreseptiä e-pillereistä.
Silloin tämä täti kyllä myös sanoi, että antavat 1 kuukauden pillerit apteekista ilman reseptiäkin, maksaa vaan enemmän.
En kyllä tiedä pitääkö paikkansa, kun huomasinkin, että oli vielä 1 kuukauden annos jemmassa.

Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelenaPimeä;23169109:
Mulle kerran myös sanottiin terveyskeskuksesta ettei lääkäri soittele puhelinreseptiä e-pillereistä.
Silloin tämä täti kyllä myös sanoi, että antavat 1 kuukauden pillerit apteekista ilman reseptiäkin, maksaa vaan enemmän.
En kyllä tiedä pitääkö paikkansa, kun huomasinkin, että oli vielä 1 kuukauden annos jemmassa.

Voishan sitä käydä kysymässä apteekista, että antavatko ne sieltä yhden kk e-pillerit. Ei siinä ainakaan mitään menetä :)

Yhteistyössä