Puhelinresepti

• Viestiketjun aloittaja "mievaan"
  • Ensimmäinen viesti
"mievaan"
Pyysin taannoin yksityisgyneä soittamaan minulle, jotta saisin lisää pillereitä. Hän soitti minulle apteekkiin puhelinreseptin.
Pillereiden hintaan tuli lisää 13euroa. En tajunnut kysyä apteekissa mistä se tuli. Olikohan se maksu tuosta puhelinreseptistä?
On se maailma kallis.

"vieras"
Lääkärille palkkio tottakai. Itse olen eläinlääkäriltä saanut puhelinreseptin ja siihen tuli lisämaksu. Selvisin edullisesti, kun ei tarvinnut käyttää koiraa eläinlääkärissä, vaan puhelimitse kerroin oireet ja puhelinreseptin sain. Ap:N ei tarvinnut maksaa lääkärin vastaanotosta, mutta tottakai heillä on oikeus veloittaa työstä.

ttppii
Hmm....viimeksi eilen sain puhelinreseptin, ja ilmainen se kyllä oli. Riippuu varmaan lääkäristä ottavatko palkkion
Ja onko kunnallinen vai yksityinen. ja myös lääkäristä. Itse en ota mitään, jos käynnistä on vain lyhyt aika ja lääkettä jatketaan kokeilun jälkeen/on unohtunut uusia käynnin yhteydessä/ tjsp. Jos on pitempi aika käynnistä niin veloitan tuota ensin mainuttuakin kohtuullisemman palkkion. Jos en saa apteekkarilta luuria korvaan ennenkuin ehdin palkkiosta mainita, ovat joskus hekin kiireisiä.

• Tykkää
Reactions: newbie
lääkäri
Höpöhöpö mitään lääkärille mene. Ihan on apteekin omaa katteenkeräystä. Kaikilla apteekeillahan pitäis sitten olla kaikkien lääkäreiden tilitiedot :) . Kyllä se raha jää sinne apteekin kassaan. Huomatkaa, että kaikki apteekit eivät suinkaan kerää tuota maksua.

Puhelinreseptipalkkioiden tilitys

Lääkäriliiton jäsenpalveluna on kehitetty PuhTi-toiminto, jonka avulla lääkärit voivat liittyä Puhelinreseptipalkkioiden tilitysjärjestelmään sekä seurata omalle tililleen tuloutettavien puhelin*reseptien palkkioiden ja keskitetyllä kokoomatilillä tilitystä odottavien palkkioiden kertymistä. PuhTi-palvelu

Soittaessaan reseptin apteekkiin lääkäri samalla valtuuttaa apteekin perimään puolestaan määräämänsä palkkion reseptistä. Kun potilas noutaa lääkkeet, maksaa hän samalla apteekkiin lääkärin reseptin palkkion.

liäkärj
Yksityislääkärit ottavat joskus tuon reseptipalkkion. Lääkärillä menee työaikaa sinulle soittamiseen, apteekkiin soittamiseen ja tietojen kirjaamiseen potilastietojärjestelmään, eli hän on oikeutettu korvaukseen siitä.

Yhteistyössä