Puhelinmyyjille nyt joku roti, mummo parka taas niiden uhrina

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja murisee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

murisee

Vieras
Anoppini,
hän kertoi kuinka on mennyt lapsllemme tilaamaan jonkun kirjan
(sellaisen jota edellisiäkään lasta ei ole kiinnostanut juurikaan lukea)
Oli sitten huomannut puhelun loputtua että nyt hän sitten liittyikin johonkin lasten kirjakerhoon vaika piti vain se yksi kirja ostaa.
Ja nyt jälleen voivotteli kuinka hän nyt tallai ja täytyy sieltä nyt se tietty määrä kirjoja ostaa että voi sitten joskus erota tuosta kerhosta.
Ehdotin ettei lunasta koko kirjaa vaan kun hän haluaa juuri sen kirjan kun hän sen vaan tilasi.Koetin selittää ja selittää mutta ääh, turhaan :(

Nyt mietin onko olemassa kieltoa että ei voi soittaa, ja tuleeko siitä kiellosta kirjallinen ilmoitus koska astuu voimaan?
Kuin myös kielto olisi tietenkin hyvä olla ilmainenkin :D

Tämä kun ei ensimmäinen kerta että mummo parka yipuhutaan näillä kivoilla kylkiäisillä ostamaan jotain mitä ei todellisuudessa ensin tajuakkaan että onkin nyt ostanut.
Me ollaan peruttu eräätkin lehdet.

[QUOTE="vieras";26354959]On suoramyyntikielto.

Puhelinmyynnissä on 14 vrk:n palautusaika tai irtisanomisaika.[/QUOTE]

Googlella nyt löysin yhden mutta se pitää henkilökohtaisesti tehdä :( Joten ei taida onnistua.
Anoppini itse sitä tuskin suostuu ihan helpolla tekemään.
Ongelma piilee siinä kun nämä myyjät aloittaa kehumalla sillä niin hienolla ja hyvällä kaupanpäällisellä ja kas taas on joku lehti tilattuna ja voi voi milläs minä nyt ostan ruokaa ja elän kun on näitä laskuja..
Hyväähän tuo mummeli sillä tarkoittaa mutta kun oikeasti hän tilaa melkein joka kerta,ja sitten on ihan pulassa laskujen kanssa ja sitten itketään jos meilläkään ei lainata rahaa.

[QUOTE="a.p";26354993]Googlella nyt löysin yhden mutta se pitää henkilökohtaisesti tehdä :( Joten ei taida onnistua.
Anoppini itse sitä tuskin suostuu ihan helpolla tekemään.
Ongelma piilee siinä kun nämä myyjät aloittaa kehumalla sillä niin hienolla ja hyvällä kaupanpäällisellä ja kas taas on joku lehti tilattuna ja voi voi milläs minä nyt ostan ruokaa ja elän kun on näitä laskuja..
Hyväähän tuo mummeli sillä tarkoittaa mutta kun oikeasti hän tilaa melkein joka kerta,ja sitten on ihan pulassa laskujen kanssa ja sitten itketään jos meilläkään ei lainata rahaa.[/QUOTE]

Etusivu :: Rajoituspalvelut :: Kuluttajille :: Puhelintarjonnan rajoituspalvelu :: Asiakkuusmarkkinointiliitto

Puhelinmarkkinoinnin kielto p.0600 13404. Automaatin ohjeiden mukaan toimitaan. Päivittyy muutamassa viikossa ja kestää n.3 vuotta. Jos myyjät soittelevat kiellosta huolimatta olen sanonut napakasti että minulla on puhelinmarkkinoinoinnin kielto, niin lopettavat heti puhelun. Toimii!

Mun anoppi teki tätä kautta suoramarkkinointikiellon äidillensä, kun lehti- ja puhelinliittymämyyjät käyttivät 90 v. dementtiä vanhusta rajusti hyväksi :( Kiellon tekeminen maksaa ainoastaan puhelumaksun ja anoppi soitti sinne äitinsä puhelimesta (äitinsä luvalla), niin onnistui hyvin. Pian tämän jälkeen häiriköinti loppui.

http://www.asml.fi/rajoituspalvelut/kuluttajille/puhelintarjonnan_rajoituspalvelu

Täyty yrittää saada anoppi tajuamaan ja vaikka meidän jonkun sitten soittaa anopin puhelimesta ja tehdä tuo kielto.
Ainut ongelma vaan kun nyt ollaan yritetty puhua anopille tuosta kiellosta ei hän halua sitä kun niillä on niin hyviä tarjouksia ja työtään he vaan tekee..
Ei siis höppänä ymmärrä että hänelle soitetaan juuri sen takia vähintaan kerta kk kun joka kerta ostaa jotakin :(
Kuvittelee olevansa se ainut onnekas kenelle soitetaan ja tarjotaan juuri sitä ja sitä saat jos tilaat nyt tämän.

Itse olen ollut puhelinmyyjänä parissa paikkaa ja en ymmärrä missä paikoissa ne vanhuksia huijaa :(

Siis olin sellaisissa paikoissa,jossa varmistettiin "vanhuksen" (yli 70v) lähiomaiselta,käykö tämä tilaus.

Eli pyydettiin vanhukselta lapsen ym.omaisen numero ja tämä anto (tai en antanut) luvan tilaukselle.

Itse olen ollut puhelinmyyjänä parissa paikkaa ja en ymmärrä missä paikoissa ne vanhuksia huijaa :(

Siis olin sellaisissa paikoissa,jossa varmistettiin "vanhuksen" (yli 70v) lähiomaiselta,käykö tämä tilaus.

Eli pyydettiin vanhukselta lapsen ym.omaisen numero ja tämä anto (tai en antanut) luvan tilaukselle.

Tuossa firmassa missä minä olin,myin lehtiä myytiin keinolla millä hyvänsä. Jankattiin esim. niin kauan ettei varmaan jokainen vanhus jaksanut kieltäytyä yms.lisäksi tuntui kamalalta tosiaan jankata jatkuvasti. Ennemmin työtön kuin teen tuota.

Kuinka tämä käytönnössä toimi, noin uteliasuuttani vain kyselen ;)
Anoppini on reilusti yli 70v ja nämä myyjät siis oikeasti todellinen reisa :(
Kerran sai anopin tilaamaan lapsellemme lehden
(hyvää hän taas silläkin tarkoitti mutta)
kun se lehti tuli jo meille, ei mukamas nähnyt että se tulee meille kun anoppi oli tätä kysynyt
(näkeekö koneelta sen mitä lapsenlapsilleen tulee ettei tilaisi samaan)
No eipä siinäkään muuten mitään mutta tuo oli ainut lastenlehti ja muut oli aikuisten joten ota tai jätä kauppa
ja anoppi otti kun saihan taas kaupanpäällisiä :(
Anoppi niin vannotti että hän itse soittaa ja peruu lehden ja älkää nyt puuttuko kun on niin noloa jos oman lapsen tai miniän pitää puuttua...
Arvaa saiko anoppi sitä lehteä peruttua,
ja laskullakin uhkasivat anoppia kaikesta huolimatta.
Lopulta me soitimme sinne lehtikustantamoon ja saimme lehden kuin laskunkin peruttua ja anoppi tästä ihmeissään että miksiköhän ne ei nyt sitä laskua lähettäneetkään :D
Emme tietenkään tunnustaneet että me sinne soitettiin vaan nyt anoppi kulta oli iloinen että tajusihan he nyt kun sanoin että ei kahta samaa lehteä kannata samaan talouteen laittaa
(yksi numero/lehti kerkesi siis meille tulla tuplana)

Yhteistyössä