Puhelinmyyjä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Realisti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"Realisti"

Vieras
1. Miksi ryhtyä puhelinmyyjäksi?
Palkka on paska, suurin osa palautteesta on paskaa ja yleensä puhelinmyyjä vihaa jopa omia kollegoitaan -> lehtimyyjä soittaa vaikkapa päivätorkkujen aikana

2. Miksi yritykset yleensäkään käyttävät puhelin/suoramarkkinointia?
Ihmiset ovat kyrpiintyneitä kuuntelemaan joidenkin lehti- tai sukkamyyjien litanioita, ja yleensä juuri sitä lehteä en todennäköisesti koskaan tilaa mitä puhelimitse tukutetaan

3. Puhelinmyyjä toimii käsikirjoituksen mukaisesti?
Miksei siihen aika alkuun esittelyjen jälkeen voi heti kysyä että "kiinnostaako tämä meidän tarjous, jos vaikka kerron lisää?" > myyjä säästää aikaa, asiakas säästää aikaa, yritys säästää aikaa jne.. kun tulee heti selväksi ettei kiinnosta. Äskenkin 3min puhelitanian jälkeen sain sanottua että ei kiitos ja hei

4. Minkälainen ihminen ryhtyy puhelinmyyjäksi???
Eräs ystäväni oli kerran saanut töitä puhelinmyyntipuljusta. Onneksi tajusi kuinka vajukkia hommaa kyseinen touhu on ja perui paikkansa

1. Koska se on yksi harvoja aloja missä itse voi vaikuttaa palkkaansa. Meidän firmassa monet myyjät tienaa 3000-4000€/kk. (Itse tienaan n. 2000€.)

2. Se on helpompaa, sekä yritykselle, että asiakkaalle.

3. Myyntipuheen mukaan mennään, se on selvä juttu. Mutta yleensä puhelu lopetetaan jos asiakas sanoo että on kiire, ei kiinnosta tms.

4. Puhelias, kunnianhimoinen, sosiaalinen, ennakkoluuloton.

Minä oon puhelinmyyjä ja ei mun palkassa ainakaan oo mitään moittimista, päinvastoin. Meillä on peruspalkka jonka joka tapauksessa saa vaikka et tekisi päivässä kaupan kauppaa.
Meillä ei myöskään ole käsikirjoitusta vaan asiakkallee jutellaan omana itsenä, niin kuin puolitutulle. Meillä myös kysytään, että onko asiakkaalla aikaa jutella muutama minuutti, jos ei oo niin ei oo.

210€ per päivä. Toki joukkoon mahtuu heikompiakin päiviä, mutta sit taas vastaavasti todella hyviäkin. Eli ei hätää vaikka jonain päivänä myyntiä esim.100€, koska se tulee siinä takasi jos tekee hyvän päivän, vaikkapa 500€. Kunhan keskiarvo kuun lopussa on tuon 210€.

[QUOTE="myyjä";27254391]210€ per päivä. Toki joukkoon mahtuu heikompiakin päiviä, mutta sit taas vastaavasti todella hyviäkin. Eli ei hätää vaikka jonain päivänä myyntiä esim.100€, koska se tulee siinä takasi jos tekee hyvän päivän, vaikkapa 500€. Kunhan keskiarvo kuun lopussa on tuon 210€.[/QUOTE]

Mitä myyt?missä firmassa?

Ei, vaan sitten tulee varoitus. Ja meillä ainakin niin pomo kuin työkaveritkin tsemppaa ja auttaa toisiaan, jos on nihkeä päivä. Eikä tuo 210€ oo vaikea saada, meillä monikin myyjä tekee keskimäärin 400-500e myyntipäiviä.

1.tykkää myymisestä, siitä saa hyvä fiiliksen kun saa kaupat ja onnistuu. työssä pitää olla jännitystä

2. ihmiset on kuitenkin luonnostaan uteliaita ja nykyään haluaa olla kaikkien tavoitettavissa milloin vaan. ja tietysti voi jäädä jostain tarjouksesta paitsi.

3.en toimi käsikirjoituksen mukaan puhun asiakkaan mukaan ja tilanteen

4.myyntihenkinen, haluaa haasteita ei pelkkää tasasta ilotonta työtä joka ei anna mitään. tämä työ antaa

palkkani vaihtelee n. 3000 - 5000e /kk

Voi vtun LOL te ja teidän viiden tonnin palkkanne :D

Juupajuu no tottakai jokainen meistä mainostaa omaa palkkaansa ja hieman yläkanttiin.

Faktatietoa, että eräässäkin suuressa puhelinmarkkinointifirmassa on vakiopalkka 1200€/kk + provikat maks 800€/kk ja silloin pitää olla superhyvä ja useimmathan meistä eivät ole superhyviä. Peruspalkkaa voi hiukan nostaa sillä, että tekee viikonloppuja ja iltatöitä.

Kyllä minä ainakin mielelläni ostan hyvältä puhelinmyyjältä. Jos hänen tarjoamansa lehti ei innosta, niin kerron mistä tykkään ja kysyn onko jotain muuta. Ja lehtitilauslahjoja olen läheisilleni antanut jo monena vuonna joululahjaksi. Mukava, pitkään kestävä lahja, joka tulee käyttöön. Etukäteen sovin sukulaisten kanssa, että minkä lehden haluavat.

Meilläkin firmassa puhelinmyyntia, mutta yrityksille. Jokainen myyjä pääsee tienesteissä yli 3000€/kk vähän aloituksen/harjoittelun jälkeen. Toki meillä valintakriteeritkin on suht tiukat, että mitä tahansa Irmaa ei oteta piipittämään.

Yhteistyössä