Puhelin ja huolto. Menikö oikein?

  • Viestiketjun aloittaja "krista"
  • Ensimmäinen viesti
"krista"
Puhelin meni huoltoon n. kk sitten. Ennen sitä oli sovittu, että he soittavat jos vika ei menekään takuuseen. Parin viikon päästä tuli puhelin takaisin. Tekstiviesti tuli vaan. Käytiin hakemassa. Jouduttiin maksamaan huoltotyöt vaikka puhelimelle ei tehty mitään.
Menikö tämä ihan oikein? Joutuuko aina maksaamaan vaikka laitteelle ei tehdä mitään?
Anoppi kävi ja tuli puheeksi tämä puhelinjuttu. Hän oli ainakin sitä mieltä, ettei pitännyt lähteä maksua.
Onko jollakin kokemuksia?
 
"vieras."
Niin eli siis puhelimessa ei ole ollut takuunalaista vikaa! Kuitenkin ammattilainen, kuukausipalkkaa nostava huoltomies on laitteeseesi perehtynyt, avannut, tutkinut ja käyttänyt työaikaansa. Ja sinä olet oikeasti sitä mieltä, että tämä kustannus ei kuulu sinulle... vaikka tosiaan kännykässäsi ei ollut takuunalaista vikaa. Mihin tuo kustannus kuuluisi sitten osoittaa? Puhelimen valmistajalle, joka on asian suhteen täysin syytön, koska vikaa ei ollut? Vaiko pitäisikö huoltomiehelle sanoa että nyt jäi tästäkin tapauksesta palkka maksamatta, että elämä vaan on...?

Eli kyllä se meni ihan oikein. Sinä toit ehjän laitteen huoltoon, joten sinulle kuuluu siitä kustannus.
 
natusan
Multa ainakin kysyttiin jo huoltoon viedessä, että JOS ei mene takuuseen korjaus, niin haluanko kustannusarvion mahdollisesta korjauksesta, vai maksaa pelkästään siitä tiedosta, ettei ollut takuuseen kuuluva vika. Toki maksaisin mielluummin reilut 30 euroa siitä, että tietäisin mahdollisen vian/syyn ja saisin sen kustannusarvionkin, kuin että maksaisin reilut 20 euroa pelkästään tiedosta, ettei mennyt takuun piikkiin. Mutta ap:n tapauksessa kyllä toimittu väärin, jos ei ole moisesta asiasta kysytty, kuinka homman haluaa hoidettavan. Ja Soneralla vieläpä allekirjoitutettiin lomake, josta kävi ilmi, mihin olin suostunut. Ja juu, meillä kyllä meni vika takuun piikkiin, jonka toki aavistinkin jo laitetta korjaukseen viedessä..
 

Yhteistyössä