Puhelimen kosteusvauriot: ei takuuta -> lasku!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhän raivo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köyhän raivo

Vieras
Olipa kiva ylläri kun vein puhelimen hyvässä uskossa takuuhuoltoon.. sieltä soitetaan että oli löytynykin kosteusvaurioita (ei aavistustakaan mistä tullu) ja sen joutus maksaan omasta pussista (22,-) koska ei kuulu takuun piiriin! Samaa puhelinta on joutunu kiikuttaan sinne jo pari kertaa aiemminkin, mutta niitä ei oltu aiemmin havaittu.
Toinen vaihtoehto ois että ne tilaa uuden vastaavan puhelimen tehtaalta mutta siitäkin joutuu maksaan yli 70e! Miks ihmeessä tilaisin sitä kautta kun saan kaupasta varmaan puolet halvemmalla vastaavan, ja muutenkin kyseinen puhelin makso 50e. Ehkä sitten vaan sanon että antaa olla, romuttakaa se. :( Mitä mä jollain viallisella puhelimella teen ja vielä maksan siitä että saisin lunastaa sen..
Tästä lähin harkitsen erittäin tarkkaan ennenkun vien edes puhelinta mihinkään huoltoon, koska on riski että takuuhuollostakin koituu kuitenkin vaan itelle lisämaksettavaa.. halpaa puhelinta ei ainakaan kannata viedä. Soitin kuluttajaneuvojallekin ja sekin sano että valitettavasti on se riski että löytyy vikaa joka koituu itelle maksettavaks. Että tälleen, pikkasen on vituttanu vaan.....

Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Siis kosteusvaurioita ei voida korjata ja joutus maksaan vaan siitä "ilosta" että se tutkittiin ja todettiin..

sekin "ilo" on työaikaa, ei kait ne harrastuspohjalta totea laitteen vikoja.Palkkaahan sullekin maksetaan työajasta, mikäli olet töissä.

Ne kattoo huollossa aina ekana onko kosteutta! Ja jos sitä on hippusenkaan vertaa, se katotaan kastuneeksi, vaikkei sillä välttämättä ole mitään tekemistä vian kanssa. Niin se vaan menee.
Puhelin saattaa ottaa kosketta herkästi, esin jos taskussa kun lenkillä ja itse hikoilee, sateella taskussa, lapsi imeskelee...
Per**estähän se on, mutta ei sille mitään voi :(
Ja tosiasia on se, että noita edullisimpia puhelimia ei tod. kannata huoltaa, kun jo 40? saa uuden!!

Kosteusvaurio voi tulla siitä, kun talvella ulkoa tulet sisään ja kännykkä ollut taskussa. Vrt. silmälasien huurustuminen.
Näin mulle sanottiin, kun omasta luurista löytyi kosteusvaurio, mutta itse en ollut sitä aiheuttanut.

Puhelimeen ei pitäisi syntyä vauriota normaalissa käytössä. Siis sellaista vauriota, joka lopettaisi takuun. Tuo on vain tekosyy, jolla takuusta luistetaan. Tietenkään ei saa kaatosateessa puhua puhelimeen, mutta se on ihan normaalia käyttöä että puhelin on taskussa ulkona ja huurustuu hiukan kun tulee sisään.

Oon monelta kuullu vastaavaa ja saanu vähän sen käsityksen että ne aika usein löytää jonkun kosteusvaurion vaikka se ei varsinaiseen vikaan ees liittyis millään tavalla ja tän kosteusvaurion takia ei sitten mee takuuseen..

http://www.weblogi.com/2010/01/25/kosteusvaurio-vie-puhelimen-takuun

Usko kyllä meni nyt tähän korjausfirmaan! :( eipä kannata huoltoon enää viedä yhtään mitään kun niin helposti tollasia "kosteusvaurioita" tuntuu löytyvän..

Ensinnäkin kannattaa mietti minkä merkkisen puhelimen ostaa ja toiseksi pitää kiinni oikeuksistaan jos on varma, ettei itse ole aiheuttanut puhelimen rikkoutumista. Puhelimen saa esim. tuoda kylmästä ulkoilmasta sisälle ja jos se siitä kerää kosteutta, kyseessä on valmistusvika.

Joop. Mulla oli sama, tosin läppärin kans. Takuuhuoltoon lähetin, löyty muka kosteusvaurio ja alkaneet mittää korjaamaan, vaikka vikoja oli monia, usea ei ois mitenkään voinu kosteuvesta ees johtua.
Kone ois pitäny maksamalla lunastaa takas, avauduin hieman puhelimessa ja toimittivat sitte maksutta.

Noh, eräs tuttava joka on ammatikseen korjannu mm tietokoneita, avasi läppärin, eikä löytäny mittään merkkejä kostumisesta. Ja ko ei se kone ollu ees kastunu, ei varmasti.

Pääsivät kuitenki pälkähästä väittämällä niin, palautetta lähti, ikinä ei oo vastattu.

Njaa... no auttaskohan jos uhkaisin että meen kuluttaja-asiamiehen luo jollei ne anna puhelinta takasin ilman kuluja? Mulle ei tosiaan kerrottu mitään etukäteen että huolto voi takuuaikana maksaakin jotain..

Mulla tippui viime kesänä N95 pakkeliastiaan ja sitä pakkelia meni liukukannen väliinkin.

Paikallisessa puhelinliikkeessä sanottiin, että ei varmasti mene takuuseen. Laitoin sitten kipurajaksi 70?.
Puhelin tuli muutaman VIIKON kuluttua huollosta ja se oli kuitenkin mennyt takuuseen. Myyjä puhelinliikkeessä käski heittää puhelin roskiin!!!

Onnistuin neuvotteleen niin että sain puhelimen takasin ilman velotusta :) Aspa esitteli kosteusvaurion kuvaa koneelta ja ne näkee puhelimen reijässä paljaallakin silmällä. Täytyy koittaa putsailla jos se vielä jotenkin toimis, edes sillon tällön..

Kuka tietää mitä vakuutus korvaa ja mitä ei?? mulla tuli kosteusvaurio puhelimeen ja nyt en tiedä pitäiskö se viedä huoltoon vai vakuutusyhtiöön koska yleensä en saa mitään sieltä takas..tein tääl kustannusarvion sen varalta jos puhelimen takuu ei kata vaurioita.. saa nähä paljo se loppupeleis maksais jos veis suoraa huoltoon.

Mulla iysellä käyvi Iphonen kans sama juttu et ei mitää hajuu kosteus vauriosta ja joutuisin maksaan 303€ jos se korjataan. Olisko jollan jotaain ideaa et mitä teen ku kyseinen puhelin on kytky puhelin. Kannataako korjauttaa? :O

Yhteistyössä