Puhelimeksi uusi Lumia vai käytetty iPhone?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyvä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyvä

Vieras
Tarvitsen älyluurin sellaiseen hintaan johon köyhällä kotiäidillä on varaa. Toivoisin kuitenkin edes kohtuullista kameraa ja sujuvaa käytettävyyttä, niin että tarve käyttä tietokonetta kutistuisi ihan tekstinkäsittelyyn ja muihin monimutkaisempiin juttuihin (koska taloudessa on vain yksi kone käytännössä ja se miehellä käytössä).

Nyt tuttu myisi iPhone 4s 16 gb:n halvalla, muutamalla kympillä, pari v. vanha.
Toinen vaihtoehto voisi olla Lumia 635 uutena.

Lumiassa mietityttää kameran laatu.
iPhonessa se, ettei iOs oe yhtään tuttu, kone on pc, ja se että on periaatteessa noin vanha malli. Neloseenkaan ei saa enä päivityksiä ja en tiedä sitten kuinka hidas tuo 4s oikeasti on.

Tavallaan Lumian Windows-pohja kiinnostaisi kun olen niin Winiin tottunut. isäksi käytän aika paljon Gmailia ja Google Driveä, miten ne iPhonella. Mut toi hinta olis silti niin halpa et mietin pitäiskö edes kokeilla.

asetetaanpa kysymys toisin:
Kummman ottaisitte jos olisi pakko?
Ja, saa ehdotta 150 e ja alle maksavia luureja, joilla tekee näppärästi perusasiat. Mulla on muutakin tekemistä kuin näprätä puhelinta, joten kamlaa määrää sovelluksia jne, en tarvitse, mutta perushommat kun skulais niin olis ok.

Alkuperäinen kirjoittaja äläolehullu;30422627:
voi voi kuin tietäisit minkälaisia virus luteita lumiassa ja ompuissa on :)
yhtä hyvin voisit kävellä ilman vaatteita kaupungilla.
Käytettävyydessä androidit hakkaa 10-0 muut järjettömät käyttikset.

No kerropa vaikka yksi Lumian virus. Käytettävyydestä ei voida puhua Androidin yhteydessä.

asetetaanpa kysymys toisin:
Kummman ottaisitte jos olisi pakko?
Ja, saa ehdotta 150 e ja alle maksavia luureja, joilla tekee näppärästi perusasiat. Mulla on muutakin tekemistä kuin näprätä puhelinta, joten kamlaa määrää sovelluksia jne, en tarvitse, mutta perushommat kun skulais niin olis ok.

Lumia ehdottomasti. Siinä on kahden vuoden takuu, käytetyssä ompussa max. muutama kuukausi. 635:n kamera on peruskuvaamiseen aivan riittävä, Gmailit ynnä muut sähköpostit saat siihenkin liitettyä - toki omppuunkin.

Hyvä navigaattori, toimisto-ohjelmistot valmiina ja niin edelleen. Hyvä perusluuri.

Lumiaan olen tyytyväinen. Se että on windows puhelin, estää kyllä kivasti viruksia. Mikrosoft on kyllä tehnyt omat ohjelmansa luotettaviksi niin virusten kuin muidenkin kannalta (kannattaa miettiä mitä puhelimeensa lataa)
Iphonen kamera ei kyllä mitenkään hyvä ole ja kuulemma niissä tuo muisti ongelmakin on... pitäisi kuulemma olla se 32gb? silläkin edelletyksellä ennemmin lumia

Lumiaan en oikein ole tyytyväinen :(
kaatuilee jatkuvasti tai sitten vaan menee muutamaksi sekunniksi jumiin,on käytetty huollosa mutta aina tulee samanlaisena takas :(
laittaisin kyllä rahat uuteen android puhelimeen 200-300e saa todella laadukkaan kapulan hyötykäyttöön.

Mulla on ollu lumia(800??) ja nyt iPhone 5s ja en oo iPhonesta tykännyt yhtään!! Aionkin heti kun tästä rikastuu, vaihtaa uuteen Lumian. Kamera ehkä iPhonessa parempi, ja akun kesto, mut muuten tykkäsin enemmän lumiasta.
(Ja meillä kotona muuten käytössä i tuotteet iPad ja iMac, että niinkun periaatteessa osaan käyttää, mut musta tuo iPhone vaan on hankalakäyttöinen!)

Yhteistyössä