puhdistuskuuri ja ivf

meillä alkaa kolmas ja viimeine ivf hoito tämän kuun lopussa, procren piikin laitoin 2 viikkoo sitten. Aloitin tällä viikolla DETOX nimisen elimistön puhdistuskuurin joka kestää 20 päivää.Kysyisin vain että onko tuosta kuurista mitään haittaa näiden hoitojen aikana????
 
Hei Maikki
Mulla piti olla PAS viime marraskuussa, mutta se jouduttiin perumaan koska limakalvo ei ollut tarpeeksi paksu. Tama oli outoa, koska mulla yleensa aina on limis ollut sellasta 13-14mm luokkaa tosi akkia. Juttelin asiasta tohtorini kanssa ja han oli sita mielta, etta juuri sina aikana tekemallani Detox-kuurilla oli ehka asian kanssa jotain tekemista. Tein uuden PASin reilu viikko sitten ja limis oli taas tosi hyva: 13mm.

Voihan olla, etta tama oli vaan sattumaa ja Detoxilla ei ollut mitaan tekemista asian kanssa....mutta joka tapauksessa kuurin lopettaminen on harkitsemisen arvoinen asia.

Hyvaa onnea hoitoon!

Watrossi
 
Heip, En ainakaan menis mitään ylimääräsiä puhdistus,- laihdutus,- tms. paasto,- muuta poikkeavaa ruokaval. kuuria alottamaan hoitojen aikana. Tietyistä vitamiineista olen kuullut olevan ehkä jotain hyötyä hoitojen /siirtojen aikana ja jälkeen.. Myöskin tietyt särkylääkkeet ovat ei suositeltavia hoitojen aikana..
 
Meillä kans hoitajat ja lääkäri sanoi, ettei saa laihduttaa tai muutenkaan mitään poppaskonsteja kokeilla hoitojen aikana. Esim. greippimehun kielsivät täysin, kun saattaa vaikuttaa heikentävästi lääkkeiden imeytymiseen. En tosin ollut greippimehua juomassa, kun ei mene alas ei millään, mutta viimeistään varotusten jälkeen unohdin koko idean :D
 
Puhdistuskuuri on sananmukaisesti puhdistautumista. Eli kuurin aikana ei tulisi käyttää mitään kemiallisia aineita, tai jos on jokin pakollinen lääkekuuri, siitä ei tietenkään voi luopua.
Puhdistuskuuri on suoraan sanottuna täysin hyödytön jos samalla pistät itseesi hormonilääkkeitä, lisäksi vielä punktion lääkket+ muut tarpeelliset.
Myös ruokavalio puhdistuskuurin aikana pitäisi miettiä optimaaliseksi. Kuuri onkin järkevintä pitää hoidon jälkeen, kun lääkitys on ohi, ja halutaan puhdistaa keho kemikaaleista. Ei tietenkään siinä tapauksessa jos tulet raskaaksi, sillä silloin puhdistuskuuri on myös ehdottoman kielletty.
Puhdistuskuuri todellakin muuttaa kehon aineenvaihduntaa, mikä vaikuttaa luonnollisesti hormonitoimintaan.
 
Kris: hoitaja sanoi, ettei älyttömiä määriä greippimehua saa syödä, koska greipissä on aineita, jotka voivat heikentää lääkkeiden imeytymistä. Hoitaja kertoi passissa "hoitaneensa" naista, joka oli raskautumisen toivossa juonut joka päivä 1-2 litraa greippimehua huonoin hoitotuloksin. Hoitaja kielsi ehdottomasti myös muut poppakonstit.

Kertoi myös naisesta, joka oli käyttänyt synnytyksen jälkeen luontaistuotta, joka "lisää maidon eritystä" sillä seurauksella, että oli myrkyttänyt maksansa tuotteella ja jouduttiin lähettämään helsinkiin maksan siirtoa odottamaan. Onneksi maksa oli kuitenkin alkanut toimimaan siten, ettei siirtoa tarvittu. Luontaistuotteista osa kuulemma "maksamyrkkyjä" ja tietääkseni (hoitaja ei tätä sanonut) esim yrttiteessähän saattaa olla aineita, jotka edesauttavat keskenmenoa..
 
Ihan tosi :whistle: , noh, onnneksi kerroit!! Täällä on joskus myös suositeltu nimenomaa greippimehua. Ja itsekin litkin sitä viime passissa :eek: , no nyt en kyllä juo sitten sitä, kun en yleensäkään! Kiitos vaan tiedosta. Mistähän sekin suositus on sitten peräisin? Ei vainee. kait se kumminkin sisältää jotai b- tai c-vitamiinia..mut enpä sitten juo sitä.
 
"Greippi on ongelmallinen monien lääkkeiden kanssa, sillä greipissä olevat yhdisteet voivat saada aikaan joko lääkeaineiden pitoisuuksien nousua tai laskua. Greipin ja greippimehun käyttöä tulisikin välttää esimerkiksi diatsepaamin, Ca-salpaajien, monien statiinien, kortisolin ja monien mieliala- ja nukahtamislääkkeiden kanssa. Myös muiden sitrushedelmien ja karpalomehun on arveltu toimivan samalla tavalla, mutta aiheesta kaivataan lisätietoa ennen suositusten tekemistä."

Kopioitu jostain netistä..
 
Kiitos perusteluista! Jäin pähkäilemään itse, että mistä moisen suosituksen olin plokannut, ja kyllä se täältä oli -eri ketjusta vaan. Tuolta "vauvakuume"-ketjusta mm. ja kyllä se varmaan voi sekin pitää paikkansa, että miks sitä pitäs juoda.. vastaus kopioitu sieltä..

"Greippimehun pitäisi ainakin vahvistaa limakalvoa.. Uskon sen ainakin itselläni toimineen, join greippimehua ja söin helokkikapseleita tärppikierrossa. Ultrassa todettiin limakalvon olevan reilut 2mm paksumpi kuin edellisessä kierrossa..
Niin ja eiköhän se hedelmä aja ihan saman asian.
"

Mutta parempi olla varmaan juomati, kait se limakalvo noilla tohtorin määräämillä zumenoneilla ja lugeilla sitten paksunee.. Jos greipillä sitten toisaalta on huonoja vaikutuksiakin..

 
Raitis (tai joku muu tietävä ), tiedätkö sellasta, että vaikuttaako se greippimehu lääkkeiden _imeytymiseen_ eli haittaisi suun kautta otettavia lääkkeitä vai jotenkin niiden metaboliaan kehossa (häiritsisi jotain entsyymejä esim.), niin että vaikuttaa kaikkiin, myös pistettäviin lääkkeisiin? Olen kyllä itsekin kuullut tuosta greippimehun haitallisuudesta tiettyjen lääkkeiden kanssa yhdessä, jossain ihan muussa yhteydessä. Muistelen, että kyse olisi kuitenkin aika isoista mehumääristä. Tietty, jos on epävarmaa, niin varmaan parempi välttää kokonaan. Mä vaan alan olla vähän addiktoitunut siihen tököttiin... ;)
 
Käsittääkseni normaaliraskautumiskierrossa ei lääkkeitä, niin greippimehu voi olla avuksi limakalvon paksuntamiseksi. Limakalvon paksuuntumisesta greippimehun avulla olen minäkin lukenut useammalta palstalta.

Lapsettomuushoidoissa käytetään useimmiten useita lääkkeitä, niin voi haitata niiden imeytymistä isoina määrinä juotuna. Hoitaja taisi tosiaan puhua, että henkilö joi 1-2 litraa päivässä eli aika paljon viikon aikana greippimehua :LOL:
 

Yhteistyössä