Psykoterapia on auttanut minua paljon :)!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tsemppiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tsemppiä

Vieras
Olen alkoholistiperheen lapsi. Hakeuduin psykoterapiaan masennus- ja ahdistusoireiden vuoksi. Olen puhunut ja kuunnellut, pohtinut ja harjoitellut hyvän psykoterapeutin kanssa. Masennus ja etenkin katastrofiajatukset ovat olleet jo pitkään poissa. Osaan paremmin ilmaista itseäni enkä koko ajan suorita, vaan osaa nauttiakin elämästä. Olen muuttunut ulkoisestikin, koska aloin huolehtia itsestäni, laihduin ja aloin pukeutua naisellisemmin. Voin kerta kaikkiaan niin paljon paremmin :). Olen oikeastaan onnellinen ja tyytyväinen ja kiitollinen siitä itselleni ja terapeutilleni.

suosittelen muillekin!

ps. Vähän positiivista surullisten ketjujen väliin ;)

sama täällä, terapia on auttanut huomattavasti parantamaan itsetuntoa ja sitä myöden elämänlaatua. Oman hyvän kokemuksen perusteella tekisi mieli työntää puolet lähipiiristäkin terapiaan :)

Kunpa auttas muakin enemmän, mitään tulosta en oo saanu. Viimeks onneks sentään
muistin ja kävin läpi kehoni kautta lapsuuden tapahtumia.
Silti olen ihan jumissa fyysisesti ja psyykkisesti.
Pitäs etsiä terapiaa joka oikeasti aukaisis mun jutut että pääsisin eteenpäin...

Kunpa auttas muakin enemmän, mitään tulosta en oo saanu. Viimeks onneks sentään
muistin ja kävin läpi kehoni kautta lapsuuden tapahtumia.
Silti olen ihan jumissa fyysisesti ja psyykkisesti.
Pitäs etsiä terapiaa joka oikeasti aukaisis mun jutut että pääsisin eteenpäin...

Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Miten sinne terapiaan pääsee? Mitkä siis kriteerit ja miten alkuun? Kun eihän siihen itsellä varaa ole.

Tarvitset lääkärin B-lausunnon, Kelan pätevyydellä varustetun psykoterapeutin ja motivaatiota :). Omavastuuosuus / kerta riippuu iästäsi (yli vai alle 25v ) ja terapeutin taksasta. Kriteerit ovat avun tarve, kyky hyödyntää terapiaa ja min 3kk sitten solmittu hoitosuhde psykiatrin kanssa. Julkisellakin puolella voi saada psykoterapiaa joskus ja joillain paikkakunnilla.

Yhteistyössä