Psykiatrian erikoislääkäri: ”Voimmeko me kansalaiset enää luottaa pääministerimme harkinta- ja arviointikykyyn maamme asioiden ylimpänä hoitajana?"

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
kyllä, mutta samalla pitää muistaa että elämme täysin eri kulttuurissa ja yhteiskunnassa, ja täällä Suomessa suurin osa Trumpin toimista olisi tuskin muutenkaan ollut mahdolllisia näitä kahta et voi siis verrata oikeastaan ollenkaan. (mieti myös lehdistön eroa suomessa vs jenkeissä ja esim juurikin sen korruptoituneisuutta siellä)
No ei siellä USAssakaan tehdä diagnooseja tapaamatta potilasta. Siksi tämä median pahastuminen tuntuu kaksinaismoralismilta. Jos se oli ok Trumpin kohdalla, niin sen pitää olla ok Marinin kohdalla. Muuten näkyy ikävällä tavalla toimittajan puoluekanta.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti ja m1es
On kummallista tehdä lääketieteellinen diagnoosi poliittien tarkoitusperien takia.
Todellakin. Ala-arvoista, Lääkärin luvat pois tuommoiselta.
Onko kaikki, mitä joku lääkäri sanoo, diagnoosia? Ei heillä mitään lääkäri-potilas-suhdetta ole, lääkäri siis vain esitti huolestumisensa Sannan tilasta kansalaisena.

Jos joku taloustieteilijä esittäisi huolestumisensa miespääministerin henkilökohtaisista (tai hänen perheensä) bisneksistä, olisiko se törkeää? Jos ei, miksi ei?
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja Palstapesu
vierailija
No ei siellä USAssakaan tehdä diagnooseja tapaamatta potilasta. Siksi tämä median pahastuminen tuntuu kaksinaismoralismilta. Jos se oli ok Trumpin kohdalla, niin sen pitää olla ok Marinin kohdalla. Muuten näkyy ikävällä tavalla toimittajan puoluekanta.
Olemmeko me vastuussa siitä, mitä media on kirjoittanut Yhdysvalloissa heidän silloisesta presidentistään?
 
vierailija
Onko kaikki, mitä joku lääkäri sanoo, diagnoosia? Ei heillä mitään lääkäri-potilas-suhdetta ole, lääkäri siis vain esitti huolestumisensa Sannan tilasta kansalaisena.

Jos joku taloustieteilijä esittäisi huolestumisensa miespääministerin henkilökohtaisista (tai hänen perheensä) bisneksistä, olisiko se törkeää? Jos ei, miksi ei?
Ja mitä ihmettä terveydentilalla ja bisneksillä on tekemistä keskenään?
 
vierailija
Emme, mutta esim. Helsingin sanomat on varmaankin vastuussa siitä, mitä se sivuillaan esittää. Jos Trumpin mielenterveyttä avoimesti ruodittiin, on saman oltava sallittua myös Sannan kohdalla.
Käsittääkseni HS ei esittänyt analyysejä Trumpin terveydestä, vaan välitti sen, mitä Yhdysvalloissa hänestä kirjoitettiin.

Korjaa toki, jos olen väärässä. Siks toisekseen tuo tyyppi on itse lääkäri eikä median edustaja. Siksi on vähintäänkin arveluttavaa, että hän esittää noita kommentteja. Tätä mieltä on Lääkäriliittokin. Oletko eri mieltä Lääkäriliiton kanssa ja jos, niin mitkä ovat perusteesi?

Minusta tuntuisi inhottavalta ajatus, että olisin tuollaisen psykiatrin potilaana, ja sitten saan kuulla, miten hän julkisesti arvostelee jonkun ihmisen terveyttä vain siksi, että "koska mä voin sanoa mielipiteeni". Tulee mieleen, juoruaisiko hän omista asioistani vastaanoton ulkopuolella.

Ei, ei tuo ole ammattimaista lainkaan.
 
Ja mitä ihmettä terveydentilalla ja bisneksillä on tekemistä keskenään?
Esitätkö yksinkertaista vai oletko sellainen?

Ihmisen koulutusalan ei pitäisi vaikuttaa hänen oikeuteensa esittää mielipiteitä. Jos mielestäsi lääkäri ei saa sanoa mielipidettä (huom! ei diagnoosi) terveydestä, ei kai sitten ekonomikaan saa sanoa omaa näkemystään toisen henkilön taloustilanteesta.
 
vierailija
Alkaakohan Sannan avioliitto jo rakoilla?

Mies hoitaa vaavia ja tunnekylläistä Sanna vaan bilettää julkimoiden kanssa

-”IS:lle on kuvattu, että Sdp:n ryhmässä ainakin jossain määrin nurinaa on aiheuttanut Marinin läheinen yhteys tamperelaisen kansanedustajan Ilmari Nurmisen (sd) kanssa. Nurmista kuvataan priimusmoottoriksi erilaisten juhlien järjestämisessä.


Hän oli puuhamiehenä myös Kesärannan paljon haloota herättäneessä kulttuurialan tapaamisessa. Eräs IS:n lähde kuvaa Nurmista Marinin bileprinssiksi.


IS:n tietojen mukaan Sdp:n ryhmässä on noussut esiin huolta juhlinnasta ja ärsyyntymistä läheisistä väleistänne Ilmari Nurmiseen. Miten kuvailette oman puolueenne sisällä asiasta syntynyttä keskustelua ja ystävyyttänne Ilmari Nurmiseen?

– Ilmari Nurminen on kansanedustajakollegani, mutta myös hyvä ystäväni pitkältä ajalta, Marin vastasi lakonisesti.”
Palstalla on tiedetty jo pitkään Ilmari homoseksuaaksi
 
vierailija
Esitätkö yksinkertaista vai oletko sellainen?

Ihmisen koulutusalan ei pitäisi vaikuttaa hänen oikeuteensa esittää mielipiteitä. Jos mielestäsi lääkäri ei saa sanoa mielipidettä (huom! ei diagnoosi) terveydestä, ei kai sitten ekonomikaan saa sanoa omaa näkemystään toisen henkilön taloustilanteesta.
Ei vaan sä olet yksinkertainen. Bisnekset ovat bisneksiä, henkilökohtaisuuksiin meneminen tuolla tavalla on asiatonta.
 
vierailija
Esitätkö yksinkertaista vai oletko sellainen?

Ihmisen koulutusalan ei pitäisi vaikuttaa hänen oikeuteensa esittää mielipiteitä. Jos mielestäsi lääkäri ei saa sanoa mielipidettä (huom! ei diagnoosi) terveydestä, ei kai sitten ekonomikaan saa sanoa omaa näkemystään toisen henkilön taloustilanteesta.
Ei vaan sä olet yksinkertainen. Bisnekset ovat bisneksiä, henkilökohtaisuuksiin meneminen tuolla tavalla on asiatonta.
 
vierailija
No ei siellä USAssakaan tehdä diagnooseja tapaamatta potilasta. Siksi tämä median pahastuminen tuntuu kaksinaismoralismilta. Jos se oli ok Trumpin kohdalla, niin sen pitää olla ok Marinin kohdalla. Muuten näkyy ikävällä tavalla toimittajan puoluekanta.
Siis Suomessa uutisoitiin näistä diagnooseista, ei tehtailtu niitä itse. Onhan Bidenkin seniili ja vanhuudenhöperö ilman oikeaa lääkärintodistusta
 
vierailija
Esitätkö yksinkertaista vai oletko sellainen?

Ihmisen koulutusalan ei pitäisi vaikuttaa hänen oikeuteensa esittää mielipiteitä. Jos mielestäsi lääkäri ei saa sanoa mielipidettä (huom! ei diagnoosi) terveydestä, ei kai sitten ekonomikaan saa sanoa omaa näkemystään toisen henkilön taloustilanteesta.
Olisi siis pitänyt jättää ammatti pois nimen edestä
 
Siis Suomessa uutisoitiin näistä diagnooseista, ei tehtailtu niitä itse. Onhan Bidenkin seniili ja vanhuudenhöperö ilman oikeaa lääkärintodistusta
Olet siis vakuuttunut, että Trumpia tai Bideniä terveydentilaa koskevat arviot mediassa pohjautuvat heidän toimittamiinsa diagnooseihin. Vai olisiko sittenkin niin, että joku on tehnyt etäarvion samaan tapaan kuin mitä nyt Sannan kohdalla? Ja jos suomalainen media tiesi nuo USAn presidenttejä koskevat arviot kelvottomiksi, miksi se niitä kuitenkin toisteli/toistelee? Onko Sanna Marinin terveyttä koskeva huoli ok, jos se Suomenmaasta kopioituna julkaistaan vaikkapa Expressenissä?
 
vierailija
Olet siis vakuuttunut, että Trumpia tai Bideniä terveydentilaa koskevat arviot mediassa pohjautuvat heidän toimittamiinsa diagnooseihin. Vai olisiko sittenkin niin, että joku on tehnyt etäarvion samaan tapaan kuin mitä nyt Sannan kohdalla? Ja jos suomalainen media tiesi nuo USAn presidenttejä koskevat arviot kelvottomiksi, miksi se niitä kuitenkin toisteli/toistelee? Onko Sanna Marinin terveyttä koskeva huoli ok, jos se Suomenmaasta kopioituna julkaistaan vaikkapa Expressenissä?
En mä ota kantaan Trumpin tapaukseen. Ei ole mun tehtäväni eikä sun tehtävä ole arvailla, mitä mä ajattelen. Ihan turhaa.
 
vierailija
Olet siis vakuuttunut, että Trumpia tai Bideniä terveydentilaa koskevat arviot mediassa pohjautuvat heidän toimittamiinsa diagnooseihin. Vai olisiko sittenkin niin, että joku on tehnyt etäarvion samaan tapaan kuin mitä nyt Sannan kohdalla? Ja jos suomalainen media tiesi nuo USAn presidenttejä koskevat arviot kelvottomiksi, miksi se niitä kuitenkin toisteli/toistelee? Onko Sanna Marinin terveyttä koskeva huoli ok, jos se Suomenmaasta kopioituna julkaistaan vaikkapa Expressenissä?
En mä ota kantaan Trumpin tapaukseen. Ei ole mun tehtäväni eikä sun tehtävä ole arvailla, mitä mä ajattelen. Ihan turhaa.
 
vierailija
Eläköityneen naispoliitikon arvio Sannan mielentilasta:
Tunneskaalalla; laskelmoivuus, kylmyys, pakkomielteisyys. Vähän pelottavalta se tuntui, kun kyseessä nuori ihminen.

Kuulostaa hyviltä ominaisuuksilta pääministerille! Mikään nössö pullantuoksuinen kotiäiti tuolla tuskin jaksaisi.
Liisaa taitaa ketuttaa, kun ei itse päässyt asemaan. Keskustassa on tosin ennenkin kiskottu kanssanaisia ponnarista.
 
vierailija
"Tunneskaalalla; laskelmoivuus, kylmyys, pakkomielteisyys. Vähän pelottavalta se tuntui, kun kyseessä nuori ihminen."

On huomattu
Vaikka onkin totta, että osalla ihmisistä taipumus näihin pakkomielteisiin ajatuksiin eli tunkeutumisiin on suurempi, ovat ne silti varsin normaali ja tyypillinen kehittyneiden aivojen ilmiö. Tämän vuoksi teemme virheen, jos ajattelemme että kyseessä olisi jokin patologinen sairaus.

Kyllä sullekin tulee jokin pakkomielle, kunhan aivot vähän kehittyy <3
 

Yhteistyössä