Pronaxen annostelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Osaisiko kukaan alan ihminen kertoa, että uskaltaisiko antaa 3v lapselle enemmän mitä lääkäri on määrännyt, sillä lapsi ei saa kivultaan nukuttua öisin. Eli lääkäri on määrännyt aamulla ja illalla 3 ml lääkettä kipuun, mutta lapsi on herännyt parin yönä puolessa välissä kipuun eikä ole sen jälkeen enää kunnolla pystynyt nukkumaan. Mietin, että voisiko lapselle antaa silloin myös lääkettä, eli yhteensä 3 kertaa vuorokaudessa kahden sijaan? Itse lääkäriä en ole saanut kiinni, joten en ole voinut kysyä häneltä.

Osaisiko kukaan alan ihminen kertoa, että uskaltaisiko antaa 3v lapselle enemmän mitä lääkäri on määrännyt, sillä lapsi ei saa kivultaan nukuttua öisin. Eli lääkäri on määrännyt aamulla ja illalla 3 ml lääkettä kipuun, mutta lapsi on herännyt parin yönä puolessa välissä kipuun eikä ole sen jälkeen enää kunnolla pystynyt nukkumaan. Mietin, että voisiko lapselle antaa silloin myös lääkettä, eli yhteensä 3 kertaa vuorokaudessa kahden sijaan? Itse lääkäriä en ole saanut kiinni, joten en ole voinut kysyä häneltä.

Soittele tk:n ja kysy, että paljon voi Pamol F:ää tai muuta antaa lisäksi. Ne ei mun mielestä liittynyt toisiinsa mitenkään. Anna mielummin siis jotain muuta lääkettä lisäksi.

No ei todellakaan voi antaa kuin sen lääkärin määräämän annoksen! Mistä näitä idiootteja sikiää?!? Pronaxen on erittäin vahva kipulääke, jos saanen huomauttaa.

Pronaxenin rinnalla voi antaa pamolia, niissä on eri vaikuttava aine. Anna vaikka yhtäaikaa molempia. Pronaxenin annosteluväli on 12h ja pamolin 6h.

AINA mennään lääkärin ohjeiden mukaan.
Mutta pronaxenin kanssa voit antaa lisäksi parasetamolia (Pamol F, Panadol..) 15mg painokiloa kohden 3 kertaa vuorokaudessa.

Kiitos vastanneille, annan siis lisäksi panadolia. Tämä idiootti kysyi koska ei tiennyt ja hyvä että tälle idiootille vastattiin, sillä selvää on että kipulääkitys ei tällä hetkellä ole riittävä. :)

Kiitos vastanneille, annan siis lisäksi panadolia. Tämä idiootti kysyi koska ei tiennyt ja hyvä että tälle idiootille vastattiin, sillä selvää on että kipulääkitys ei tällä hetkellä ole riittävä. :)

Hyvä kun kysyit. On totta että Pronaxenia saa antaa 12tunnin välein, mutta sen kanssa voi yhtä aikaa antaa paracetamolia esim Panadolia tai pamolia. Pronaxenin annostushan on helppo itse laskea, annetaan painon mukaan eli 0.2ml/kg. Itse olen merkannut tämän laskukaavan lääkepullon kylkeen, niinpä on helppo sitten kullekin lapselle laskea oikea annostus.

Yhteistyössä