PRKL mua ärsyttää eräs kaverini!!!

• Viestiketjun aloittaja harmaana nyt
  • Ensimmäinen viesti
harmaana nyt
Olin laittamassa isoa vaatepakettia Huutikseen. Hän sanoi, että älä laita, hän tulee mielellään ostamaan vaatteita heidän pojalle.

Annoin vaatteet halvemmalla kuin ventovieraalle. Pyysin hänen valitsemistaan vaatteista 80 euroa, ja siellä oli mm. kaksi uudenveroista Reimatecin haalaria (talvi- ja vk-haalarit) , kaksiosainen Ticketin talvipuku, neljät kengät (Tepsut, Adidas lenkkarit, tennarit ja Vikingin gore-texit) . Sisävaatetta oli mm. Adidaksen verkkapukuja, Timberlandin paitoja, Gapin farkut. Lisäksi oli ainakin 10 paitaa, kolme pyjamaa, collegehousuja ja farkkuja vähemmän kalliita merkkejä (Lindex, H&M, KappAhl) joista en ottanut hintaa ollenkaan . Vielä kolme Reiman pipoa, sekä molempiin haalareihin sopivat Reimatecin rukkaset (vk ja talvi) ja hatut.

Kaikki vaatteet on ihan siistejä ja jopa uudenveroisia.
Kaveri otti ilolla vaatteet, mutta kun maksun aika tuli niin hän pyysi tilinumeroa kun ei tullut lompakkoa mukaan, ja lupasi maksaa kunhan ehtii koneelle.

Tästä on jo 17 päivää....ja arvatkaa onko maksua tullut???
Lähetin tekstiviestin missä sanoin että ottaisin ne 80 egee tililleni mielelläni vielä tänään, kiitos. Arvatkaas mitä tapahtui? Hänen miehensä soitti ja sanoi että pyydän ihan sikahintaa, ja he ei maksa tuosta vaatekasasta 50 euroa enempää.

Sanoin, että okei, me tullaan tänään illalla sitten miehen kanssa hakemaan ne vaatteet takaisin, ja laitan ne myyntiin Huutikseen KUTEN ALUNPERIN OLIN LAITTAMASSAKIN, mutta vaimosi kielsi ja sanoi että te ostatte ne....ja saan niistä Huutiksessa paaaaljon suuremman summan.

Saatanan pummit. Ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi olisivat ottamassa, mutta mistään ei mitään maksettaisi. Olen antanut vaatetta heille joskus lainaan, mutta en saanut niitä takaisin, ja muutamia vaatteita olen antanut ihan ilmaiseksikin, mutta miksi mun pitäisi omista rahoistani toisten muksua vaatettaa?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
jumalauta mä rynnisin heti ja hakisin puolet pois ja sanoisin että säästäkää saakutta 30 euroa, saatte sen mistä maksatteki!
Tekis mieli tehdä niin, mutta auto on miehellä ja nää tyypit asuu sen verran kaukana ettei kävellen jaksa mennä.

vieras
Kyllä minäkin hakisin vaatteet takaisin. Sinähän et niitä tarjonnut, vaan kaverisi halusi itse vaatteita ostaa, ja varmaan tietää, että olisit muualta niistä enemmänkin saanut.

Vieras
Mun mielestä jos ihminen on noin rikas, että on tommosen määrän noin kalliita vaatteita lapsille ostanut vois kyllä ystävälleen halvemmalla myydä.

Älä ole ahne, ota se 50 ? ja häpeä!!

juoppolalli
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mun mielestä jos ihminen on noin rikas, että on tommosen määrän noin kalliita vaatteita lapsille ostanut vois kyllä ystävälleen halvemmalla myydä.

basat!

rupeeppa "äiti-teresa" laskemaan paljonko tuollainen paketti tulis maksamaan!!!ennekuin alat täällä hyvyyden neuvoja antelemaan

No joo
Toihan on varkaus jos toisen omaisuutta otetaan eikä makseta. Sama kuin ihan mistä vaan ostaa ja sit kun lasku tulee niin ei suostukaan maksaan koko summaa. Hae tavaras pois. Heti!

A shadieeyah
:hug: jo on törkeä kaveri..varkaushan toi on..mites ois viesti kaverille että tullaan hakee vaatteet että joko suosiolla tahi sitten jutustellaan kamarilla seuraavan kerran. Kuullosti sen verran röyhkiältä varsinkin kun vielä laittaa ukkonsa hoitamaan asiaa

ap

Ai rikas? :D
Mieheni on töissä vaan ei mikään huippupalkkainen. Minä olen hoitovapaalla.
Panostan lastenvaatteissa laatuun. Ja kun myyn käytettyjä vaatteita pois, saan niistä rahaa jolla ostan uusia vaatteita lapsilleni.
Kuten jo sanoin, olen antanut hänelle vaatteita ilmaiseksi joskus. Mm. hyviä ja ehjiä, mutta merkittömiä toppavaatteita. Silti hän kyselee, että olisiko teillä Reimatecia ja Ticketiä, voisin ostaa. Ja kun lainasin hänelle joskus vauvanvaatteita, hän "hävitti" ne enkä saanut niitä koskaan takaisin, vaikka jo lainaushetkellä sanoin että palautathan ne sitten kun et enää tarvitse.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana nyt:
Olin laittamassa isoa vaatepakettia Huutikseen. Hän sanoi, että älä laita, hän tulee mielellään ostamaan vaatteita heidän pojalle.

Annoin vaatteet halvemmalla kuin ventovieraalle. Pyysin hänen valitsemistaan vaatteista 80 euroa, ja siellä oli mm. kaksi uudenveroista Reimatecin haalaria (talvi- ja vk-haalarit) , kaksiosainen Ticketin talvipuku, neljät kengät (Tepsut, Adidas lenkkarit, tennarit ja Vikingin gore-texit) . Sisävaatetta oli mm. Adidaksen verkkapukuja, Timberlandin paitoja, Gapin farkut. Lisäksi oli ainakin 10 paitaa, kolme pyjamaa, collegehousuja ja farkkuja vähemmän kalliita merkkejä (Lindex, H&M, KappAhl) joista en ottanut hintaa ollenkaan . Vielä kolme Reiman pipoa, sekä molempiin haalareihin sopivat Reimatecin rukkaset (vk ja talvi) ja hatut.

Kaikki vaatteet on ihan siistejä ja jopa uudenveroisia.
Kaveri otti ilolla vaatteet, mutta kun maksun aika tuli niin hän pyysi tilinumeroa kun ei tullut lompakkoa mukaan, ja lupasi maksaa kunhan ehtii koneelle.

Tästä on jo 17 päivää....ja arvatkaa onko maksua tullut???
Lähetin tekstiviestin missä sanoin että ottaisin ne 80 egee tililleni mielelläni vielä tänään, kiitos. Arvatkaas mitä tapahtui? Hänen miehensä soitti ja sanoi että pyydän ihan sikahintaa, ja he ei maksa tuosta vaatekasasta 50 euroa enempää.

Sanoin, että okei, me tullaan tänään illalla sitten miehen kanssa hakemaan ne vaatteet takaisin, ja laitan ne myyntiin Huutikseen KUTEN ALUNPERIN OLIN LAITTAMASSAKIN, mutta vaimosi kielsi ja sanoi että te ostatte ne....ja saan niistä Huutiksessa paaaaljon suuremman summan.

Saatanan pummit. Ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi olisivat ottamassa, mutta mistään ei mitään maksettaisi. Olen antanut vaatetta heille joskus lainaan, mutta en saanut niitä takaisin, ja muutamia vaatteita olen antanut ihan ilmaiseksikin, mutta miksi mun pitäisi omista rahoistani toisten muksua vaatettaa?
tosi törkeetä ! hae omasi pois vaan

vieras
mä lainasin pari vuotta sitten ystävälle 300e, eikä rahoja ole takasin tullut :/ Muutti kohta tuon jälkee toiselle paikkakunnalle, eikä enää yhteyttä pitänyt, Toiselle kaverille lainasin kalliita oppikirjoja useampia(hintahaarukka 30-90e) kirjoja en saanut koskaan takaisin, nekin muuttivat muualle kohta tuon jälkeen :( Eli tuplahyväksikäytetty ja kalliisti. Tiedän että tää jälkimmäinen on käynyt täälläpäin välillä, mut eipä ole voinut kirjoja takasin tuoda, todennäköisesti on myynnyt ne eteenpäin

tossuliini
Ei muuta kuin haet ne pois heti kun miehes kotiutuu töistä ja älä mene yksin kun ei tiedä mitä vielä keksii niin on ainaskin todistaja mukana. On muuten omakohtaisia kokemuksia tällaisista ihmisistä.

loisimista
Ihme selittelyä. Jos on varaa ostaa kalliita, on varaa myös auttaa vähäosaisempia.

Itsekkyys paistaa!
Ei tarvii vähäosaistenkaan olla ääliöitä. jos aikoo ostaa, niin silloin maksetaan se mitä sovitaan. Jos haluaa ilmaiseksi, sitten kyselee niitä lahjoitettavia vaatteita.

Tosi noloa aloittajan "kaverilta".

Gluteus maximus
Jos myisit minulle tuollaisen määrän merkkivaatetta hyppisin ilosta kun saisin ne vain 80 eurolla. Jotkut osaa käyttää ihmisten hyvyyttä hyväkseen! Raivostuttavia tuollaiset, kun kaikki töytyy saada ilmaiseksi. Muistatko kaikki antamasi vaatteet? Voi olla, että "kaverisi" on taas "hukannut" osan vaatteista ja jäät ilman suurinta osaa vaatteista.

Yhteistyössä