Prismassa nähtyä...huoh

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
Sen, et pääs kaupan porteista sisään kärrin kanssa ni ei päässytkään mihinkään. Siinä on heti televisio-osasto ja telkoista pyöri hiihtoa, joten väki jäi siihen tuijottamaan hiihtoa tukkien koko hetkutin käytävän. Joku nuori tyttö siinä poikaystävälleenkin sanoi, et tuutko sie, ni ei ku poika jäi siihen hiihtoa tuijottamaan kun tyttö läks jatkamaan ostoksia. Muutama mummo siihen ryntäs ku Suomi on johdossa ni pakkohan se on katsoa. Äkäsiä katseita saatiin ku jouduttiin pojan kans pyytämään ihmisiä väistämään, et päästiin jatkamaan matkaa.

Mikäs siinä, säästää sähköä kun menee katsomaan kisat kauppaan.
Eräs tuttavani pisti oman telkkarinsa lupineen päivineen menemään, kun totesi että voi ilmaiseksi katsoa Gigantissa kaikki tärkeimmät ohjelmat.

:D hahaah, viime vuonna meidän cittarissa oli just sama juttu!! Siis uskomatonta, niin suomalaista että :D Ja vähän kärtysenä siinä ostoksia sit teinki, nimittäin ukko jäi vahtaan hiihtoa muiden kanssa...

:D hahaah, viime vuonna meidän cittarissa oli just sama juttu!! Siis uskomatonta, niin suomalaista että :D Ja vähän kärtysenä siinä ostoksia sit teinki, nimittäin ukko jäi vahtaan hiihtoa muiden kanssa...

Miten niin suomalaista? Tervetuloa Espanjaan. Täällä porukka pysähtyy katsomaan jalkapalloa ihan mihin hyvänsä, parhaimmillaan liikennevaloihin kun kodinkoneliike on sopivasti risteyksessä. Pahinpaan aikaan vuodesta kadut on tukossa, kun baareihin kerääntyy ihmisiä katsomaan finaaliotteluita ja poliisi ei tee mitään, vaan korkeintaan kerääntyy itsekin katsomaan.

Mutta joo, ärsyttävää se kyllä on silti.

Mä olin Itiksen prismas. Mulla oli ostoskärryt, ja tietenkin sinne rullaportaiden yläpäähän jäi mummo ja pappa kattelemaan kauppalistaa. huusin sieltä puoli välistä, jo että "anteeksi voisitteko väistää" ja tämä oli ihan ystävälliseen sävyyn. Ne vaan mulkas, ja jatko. tämän seurauksena kärryt kolahti mummon kintuille, ja mähän olin se huonosti käyttäytyvä teini äiti... helvetti että palaa hermot...

Olipa junttia ja kamalaa, toki olisihan sitä voinut jättää kulkureitin. Mutta miksi me suomalaiset aina arvostellaan suomalaisuutta ja pidetään sitä jotenkin junttiutena. Voisin kuvitella, että monessa maassa tapahtuisi sama, tosin varmaan jonkin muun kuin hiihtokisojen seurauksena. Ainakin ne tientukkijat kokivat kansallisylpeyttä.

Olipa junttia ja kamalaa, toki olisihan sitä voinut jättää kulkureitin. Mutta miksi me suomalaiset aina arvostellaan suomalaisuutta ja pidetään sitä jotenkin junttiutena. Voisin kuvitella, että monessa maassa tapahtuisi sama, tosin varmaan jonkin muun kuin hiihtokisojen seurauksena. Ainakin ne tientukkijat kokivat kansallisylpeyttä.

Muualla toi olis meidänkin silmissä "ihanan kansallishenkistä" tms. Lakatkaa häpeämästä itseänne ja kansallisuuttanne!

[QUOTE="emppu";23279800]Muualla toi olis meidänkin silmissä "ihanan kansallishenkistä" tms. Lakatkaa häpeämästä itseänne ja kansallisuuttanne![/QUOTE]

Mutta olkaa silti hyviä, ja väistäkää älkääkä mulkoilko jos itse olette muiden tiellä :)

Yhteistyössä