Prinsessa palvelua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsy"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsy"

Vieras
Oletteko muut törmänneet prinsessa-äiteihin, jotka mieluusti ottavat vastaan
palvelua,palveluksia,apua,tavaraa jne.lapsenhoitoavusta puhumattakaa (jotta itse pääsee hierojalle), mutta vastavuoroisuus puuttuu täysin??? Verukkeena;kun
lapset on kavereita, niin lapsille on toisistaan seuraa. Eli haen lapsen meille kylään lekkimään tai ainakin palautan autolla kotiin jos äityli vaik omille menoilleen mennessään "tuonut lapsensa meille seuraksi". Kaikki HYVÄT pieneksi käyneet vaatteet tietysti mieluusti halutaan. Kerhoon voin tietysti kuskata hänenkin lapsensa ja kesähelteellä jätskit tarjota vaikka päivittäin, ilman kiitoksen sanaa. Kiitos tai vastapalvelus on hyvin vaikea asia, itseasiassa ei niitä edes tarvita kun hänen lapsensahan sen palveluksen muille tekee, että kiitän nöyrimmästi.

Eipä ole moisia hyväksikäyttäjiä minun tuttavapiirissäni, ennemminkin mennään vuoroin vieraissa periaatteella. Eli kuskaukset vuoroviikoin eri kerhoihin yms.

Auts! Ei ole onneksi osunut kohdalle. Meillä ei lasketa palveluksia tai apuja, mutta ainakin minulla on sellainen tuntuma että menevät pitkällä aikajänteellä tasan. Välillä joku jeesaa enemmmän ja toisella kerralla sitten toinen.

Hmm..en ois uskonut itsekään törmääväni, tai siis olen tilannetta jo pitkään ihmetellyt ja ajatellut, että ehkäpä pian itsekin huomaa ja vastavuoroisuutta löytyy. Ihan on hyvin toimeentuleva ja koulutettu ihminen, jotta älykapasiteetissa ei luulis ongelmaa olevan :), mut ehkä tuo empatia puoli, tunneäly tai mikä lie nyt kadoksissa!!!

Siipeilijöitä löytyy aina!

Fabulous_llama.gif

En ole prinsessa-äiteihin törmännyt, mutta meille tuntuvat vieraat tulevan kuin täysihoitoon hotelliin. Meillä on vaativa, yöt valvottava allerginen taapero. Vieraat aina ensin sanovat, että tulevat auttamaan, mutta sitten löhöävät sohvalla ja kuvittelevat saavansa ruoan aina nenänsä eteen ruokapöytään. Aina pitäisi olla sen seitsemää sorttia kaffepullaakin. Asumme sukulaisista ja kavereista kaukana. Vieraat ovat aina useamman päivän. Juuri sain yhden ovesta pihalle ja olen aivan poikki. Nyt sentään sain sanottua, että saa ihan itse kaivaa pakkasesta makeat herkut ja jos on nälkä, pitää ite huolehtia voileivistä. Anoppi on pahimmasta päästä. Kehtaa vielä valittaa, jos muksu sattuu nukkumaan aamuyhdeksään joskus harvoin. Anoppi kun tykkää herätä jo kuudelta, niin kaikkien muidenkin pitäisi nousta siihen aikaan. Argh! Nouse siinä sitten keittämään kahvi ja laittamaan aamupalaa, kun olet taistellut lapsen nukkumisen kanssa koko yön ja viimein se taapero nukkuisi rauhassa...

On niihin tullut törmättyä. Mutta olen aika tarkka sen suhteen, että homma toimii vastavuoroisuusperiaatteella.

Kyllä mä kerran tai kaksi autan, mutta jos ko. henkilö ei vuorostaan auta mua niin homma loppuu siihen. En anna käyttää itseäni hyväksi. EI-sanan käyttö on tärkeä taito osata.

Parin ystävän kanssa meillä on YYA-sopimus lastenhoidon yms suhteen, ja se toimii erinomaisesti :)

[QUOTE="vieras";25346111]En ole prinsessa-äiteihin törmännyt, mutta meille tuntuvat vieraat tulevan kuin täysihoitoon hotelliin. Meillä on vaativa, yöt valvottava allerginen taapero. Vieraat aina ensin sanovat, että tulevat auttamaan, mutta sitten löhöävät sohvalla ja kuvittelevat saavansa ruoan aina nenänsä eteen ruokapöytään. Aina pitäisi olla sen seitsemää sorttia kaffepullaakin. Asumme sukulaisista ja kavereista kaukana. Vieraat ovat aina useamman päivän. Juuri sain yhden ovesta pihalle ja olen aivan poikki. Nyt sentään sain sanottua, että saa ihan itse kaivaa pakkasesta makeat herkut ja jos on nälkä, pitää ite huolehtia voileivistä. Anoppi on pahimmasta päästä. Kehtaa vielä valittaa, jos muksu sattuu nukkumaan aamuyhdeksään joskus harvoin. Anoppi kun tykkää herätä jo kuudelta, niin kaikkien muidenkin pitäisi nousta siihen aikaan. Argh! Nouse siinä sitten keittämään kahvi ja laittamaan aamupalaa, kun olet taistellut lapsen nukkumisen kanssa koko yön ja viimein se taapero nukkuisi rauhassa...[/QUOTE]

Suku on pahin. Ei vaine.Suku on sentään sukua,mutta että pitää itseään ihan kuninkaallisena muiden palveltavana, ymmärettävänä ja huolehdittavana, vaikka ei sukuakaan saatikka kunikaallista vertakaan omaava, ni jo on röyhkeää!!!!

Joo, lasten myötä joistakin tulee vähä-älyisiä tai sitten he ovat täysin vähä-älyisiä alun alkaen. En ole varma miten se menee.

Jokaisen vanhemman luulisi tietävän, että lapsista on aivan mieletön vaiva ja työ. Ja heistä aiheutuu meluhaittaa ja useimmista myös muuta haittaa.

Mutta jotkut luulevat että juuri heidän piltti tai katras tekee jonkin ihmeellisen poikkeuksen tähän sääntöön. Ja tämä siitä huolimatta että kyseiset vanhemmat itse kokevat oman jälkikasvunsa ja kaikki muutkin alaikäiset erittäin rasittaviksi. Mutta nämä ihmiset eivät mieti sitä vaan mielellään hakevat tilaisuutta saada oma jälkikasvu pois omista silmistä jonkun toisen vaivoiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja onhan näitä;25347282:
Joo, lasten myötä joistakin tulee vähä-älyisiä tai sitten he ovat täysin vähä-älyisiä alun alkaen. En ole varma miten se menee.

Jokaisen vanhemman luulisi tietävän, että lapsista on aivan mieletön vaiva ja työ. Ja heistä aiheutuu meluhaittaa ja useimmista myös muuta haittaa.

Mutta jotkut luulevat että juuri heidän piltti tai katras tekee jonkin ihmeellisen poikkeuksen tähän sääntöön. Ja tämä siitä huolimatta että kyseiset vanhemmat itse kokevat oman jälkikasvunsa ja kaikki muutkin alaikäiset erittäin rasittaviksi. Mutta nämä ihmiset eivät mieti sitä vaan mielellään hakevat tilaisuutta saada oma jälkikasvu pois omista silmistä jonkun toisen vaivoiksi.

Veit sanat suustani!!!!! Juurikin näin!!!!!

Yhteistyössä