primolut nor:in käytön jälkeen seuraava kierto.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apuja kaivataaaan.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apuja kaivataaaan.

Vieras
Söin primolut nor:ia viime kierrossa, ja menkat alkoivat 4 päivää tuosta. Nyt sitten seuraava kierto ollut todella kummallinen, rinnat TODELLA kipeät ja varsinkin nännit kylmässä niin kivuliaan tuntuiset, että ei kestäisi yhtään olla ulkona.Poltellut alavatsaakin silloin tällöin, ainakin iltaisin ja aamulla. Menkkojen olisi pitänyt alkaa eilen, tai viimeistään tänään, mutta ei kuulu. testin tein äsken, hieman laimeasta "kahvipissasta"(olin siis juonut paljon kahvia, ja pissatti siksi hurjasti)
Onko jollakin nuo primolutit tehneet tuollaisia ihmejuttuja seuraavaan kiertoon?

Olethan käyttänyt ehkäisyä? Primolutin aikaan ei käsittääkseni saisi raskautua. Muutama seuraava kierto voi poiketa normaalista, mutta noihin oireisiin en osaa sanoa mitään. Ne kun ovat niin yksilöllisiä. Mitä testi näytti ja onko menkat myöhässä?

Siis negaa näytti, eikä siihen mitään viivanpaikkaakaan tullut jos ei todella todella tihrusanut, minusta siis aivan puhdas nega. Siis uskoisinkin raskautuneeni vasta tässä primolutin jälkeisessä kierrossa, koska kuitenkin primolutien käytö jälkeen menkat tuli ihan normaalisti. Kun mietin vain voiko tuo lääkitys aiheuttaa näin kovia tissi ja nänni särkyjä, koska nämä ovat poikkeavat normaaliin menkkakipuiluun verrattuna. Menkkojen olisi pitänyt alkaa tänään. Mutta kaipa minä sitten odottelen loppuviikkoon jos ei menkkoja kuulu, kun ei tähän ilmeisesti hirveästi ole tietäviä vastailemassa.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja macy gray:
Olethan käyttänyt ehkäisyä? Primolutin aikaan ei käsittääkseni saisi raskautua. Muutama seuraava kierto voi poiketa normaalista, mutta noihin oireisiin en osaa sanoa mitään. Ne kun ovat niin yksilöllisiä. Mitä testi näytti ja onko menkat myöhässä?

MIten niin ei saisi raskautua? Mulle gyne antoi aikoinaan tuon primolut kuurin sen vuoksi kun kierto oli tooosi epäsäännöllinen ja vuoto runsasta plus että koitimme saada vauvaa alulle ;) nuo siis auttoi kaikkiin niistä, ymmärsin että edesauttaa sitä raskautumistakin. Lopetin pillerit tietty kun raskaaksi tulin.

Vieläkään ei ole tullut tietoja siitä, millainen on ollut muilla seuraava kierto primoluttien käytön lopettamisen jälkeen. Kai nyt joku muukin on noita joskus syönyt? :D

Parikin kiertoa on menny siten että menkat on ollu todella runsaat, tissit ihan äärettömän kipeät ja muutoinkin ollu maha tosi kipuinen, pillerien piikkiin olen laittanut kuitenkin nuo kaikki "ihme" oireet

äh, eli se siitä sitten. niisk, ehkä ihan hyvä näin. Olinkin suunnitellut että kesällä olisin rantakunossa, raskaus olisi tuota "hieman" vaikeuttanut :DD Jotakin positiivista pitää keksiä tästäkin.

Mutta pms:ät ei eronnu normaalista? Ku nää rinnat on kyllä ihan järkky kipeät, päivisin saattaa vielä kipuilla kohtuu normi menkkamaisesti, mutta yöllä ihan kamalaa, ja varsinkun kun on kylmä.

Itse siirsin kuukautisia Primolutilla joulukuun alussa noin viikon verran. Aloitin siirron "nipin napin" ajoissa ja olo olikin koko ajan sellainen, että menkat tulisivat tästä huolimatta. Tuona aikana olimme mieheni kanssa kerran yhdynnässä, siis aivan kierron loppuvaiheilla. Kuukautiseni ovat yleensä kohtuullisen säännölliset, n. 29-33 päivää. Joskus satunnaisesti kierto on ollut 36 pv, ja yhden ainoan kerran 39 pv koko aikuisikäni aikana. Ensimmäinen kierto Primolutin jälkeen tuli parin päivän sisällä lopettamisesta, mutta nyt on meneillään kp42, oireita on, mutta mitään ei ole tapahtunut. Onkohan Primolut laittanut kroppani sekaisin (mainittakoon, että olen kerran aikaisemmin siirtänyt sillä kuukautisia ja tällöin seuraava kierto oli normaalia lyhyempi), vai voiko olla kyseessä maailman kahdeksas ihme?

Yhteistyössä