koirarotu mietinnässä
Kyselenpä nyt teiltäkin, onko jollakin kokemuksia Presa canario-koirarodusta lapsiperheessä? Meille on tarjottu sen rotuista pentua, mutta on niin hurjan näköinenkin, että ihan pelottaa!
Olet varmasti ihan oikeassa tässä asiassa, ja siksipä emme pentua heti suin päin suostuneet ottamaankaan.Alkuperäinen kirjoittaja J. Tanskanen:Ensinnäkin sanoisin, että tämä koiraa teille tarjonnut ihminen on täysin vastuuntunnoton. Presa canario ei missään nimessä ole koira, jota vain tarjotaan perheeseen, joka ei koskaan ole rodusta kuullutkaan. Presa on ihanteellinen koira myös lapsiperheeseen, mutta vaatii erittäin kokeneen omistajan. Missään nimessä presa ei sovellu ensimmäiseksi koiraksi. Lisäksi presaa hankkivan olisi syytä tutustua rotuun mielellään kuukausien, jopa vuosien ajan ennen sellaisen hankintaa. On täysin edesvastuutonta tarjota teille pentua kun teillä ei ole tietämystä rodusta, eikä ilmeisesti(?) kovin paljon muutenkaan koirista. Presa canariota ei voi ostaa kuin sikaa säkissä, ongelmat ovat sellaisessa tapauksessa takuuvarmoja. Tervetuloa lukemaan presa canariosta omistajien näkökulmasta vaikkapa keskustelufoorumillemme jos rotu kiinnostaa, siellä saat tietoa avoimesti rotuun liittyvistä iloista ja ongelmista.
ystävällisin terveisin
Jonna Tanskanen
Sobresalir presa canario
http://personal.inet.fi/surf/presacanario
"Perheelleen uskollisempia", voi jestas mitä diipadaapaa. Tuon J. Tanskasen asiantuntemus vakuutti kyllä sata kertaa enemmän kuin tällaiset "mun frendeilläkin on ja kaikki on tosi ihquu" -vuodatukset. Fakta on, ettei presa ole kenen tahansa koira ja että se on yksi roduista, jonka olemus houkuttaa liian monen ottamaan sellaisen vääristä syistä. Pitäisi aina miettiä koirarodun valinnassa kahteen suuntaan: mitä koiralla on annettavaa minulle ja mitä minulla koiralle. Jos koira kuin koira väännetään väkisin seurakoiraksi rotuominaisuuksista välittämättä, menee itsekkyys koiran edun edelle.Alkuperäinen kirjoittaja canario:miten niin vastuuntunnoton? monilla ystävilläni on mastiffi rotuja lapsiperheissä ja on mitä mainioin... mastiffit ovat YLEENSÄ perheelleen uskollisempia mitä monet muut rodut ja korkean kipukynnyksensä takia ei turhaan hötkyile jos lapsi pääsee vahingossa tarraamaan kiinni koirasta. onpa kyseessä mikä tahansa koirarotu se pitää kouluttaa ja lapset opettaa missä koira saa olla täysin omissa oloissa ym. suurimmat ns,onnettomuudet tapahtuvat silloin kun LASTA ei ole opettu miten koiran kanssa ollaan ja vanhemmat eivät vahdi... enemmän olen kuullut et pikkurodut ovat purreet lapsia/aikuisia kuin nämä lempeät jätit. niistä fifin puremista ei vaan kerrota ja nosteta keskustelu palstoille kuin isojen koirien tapaukset. muistakaa kuitenkin että kaikki koirat polveutuvat "pedosta". itse hommasin juuri kyseisen rodun ja minulla on myös 7kk vanhat kaksoset.
Kun miettii koiran hankkimista niin pitää ottaa koira, joka tuntuu hyvältä eli omistaja pystyy antamaan koiralle sen mitkä koira vaatii esim. koulutus ja muu aktiviteetti. Koiraa ei pidä ottaa sillä perusteella, että joku sellaista sattuu tarjoamaan! Missään tapauksessa ei pidä ottaa koiraa, joka pelottaa.Alkuperäinen kirjoittaja koirarotu mietinnässä:Kyselenpä nyt teiltäkin, onko jollakin kokemuksia Presa canario-koirarodusta lapsiperheessä? Meille on tarjottu sen rotuista pentua, mutta on niin hurjan näköinenkin, että ihan pelottaa!
sinulle joka miettii presan ottamista lapsiperheeseen. Meillä on itsellä dogo canario joka on sama koira mutta rekisteröity fci:n rotumääritelmän alle,muuten sama koira mutta presa canariot ovat yleensä rekisteröity ukc:n alle ulkomaille. meillä ei tosiaan ole ollut mitään ongelmia vaikka meillä on kaksi pientä lasta toinen kohta 3 ja toinen 1v2kk, lempeämpää koiraa saa kyllä hakea, syövät jopa samaa luuta ja lapset saavat olla vieressä kun koira syö ja kertaakaan ei ole edes yrittänyt ärhennellä lapsille. presoissa on minun tietojen ja tutkimusteni mukaan käytetty aika paljon sukusiitosta joten voivat olla arvaamattomia.tietäähän sen jos isä ja lapset lisääntyy niin ei välttämättä tule täyspäistä jälkeläistä. mutta dogo canariota suosittelen,ota selvää kasvattajista ja osta vain pentu mikä on rekisteröity fci:n alleAlkuperäinen kirjoittaja koirarotu mietinnässä:Kyselenpä nyt teiltäkin, onko jollakin kokemuksia Presa canario-koirarodusta lapsiperheessä? Meille on tarjottu sen rotuista pentua, mutta on niin hurjan näköinenkin, että ihan pelottaa!
http://personal.inet.fi/surf/presacanario/rotum%E4%E4ritelm%E4.htmlAlkuperäinen kirjoittaja minä(vierailija):sinulle joka miettii presan ottamista lapsiperheeseen. Meillä on itsellä dogo canario joka on sama koira mutta rekisteröity fci:n rotumääritelmän alle,muuten sama koira mutta presa canariot ovat yleensä rekisteröity ukc:n alle ulkomaille. meillä ei tosiaan ole ollut mitään ongelmia vaikka meillä on kaksi pientä lasta toinen kohta 3 ja toinen 1v2kk, lempeämpää koiraa saa kyllä hakea, syövät jopa samaa luuta ja lapset saavat olla vieressä kun koira syö ja kertaakaan ei ole edes yrittänyt ärhennellä lapsille. presoissa on minun tietojen ja tutkimusteni mukaan käytetty aika paljon sukusiitosta joten voivat olla arvaamattomia.tietäähän sen jos isä ja lapset lisääntyy niin ei välttämättä tule täyspäistä jälkeläistä. mutta dogo canariota suosittelen,ota selvää kasvattajista ja osta vain pentu mikä on rekisteröity fci:n alleAlkuperäinen kirjoittaja koirarotu mietinnässä:Kyselenpä nyt teiltäkin, onko jollakin kokemuksia Presa canario-koirarodusta lapsiperheessä? Meille on tarjottu sen rotuista pentua, mutta on niin hurjan näköinenkin, että ihan pelottaa!
Kaupallinen yhteistyö: Storytel