Preppausketju niille, jotka eivät millään tahdo kotitöissä käynnistyä tänään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummeliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mummelisa mukaan mulla vasta 120p (Mutta lätyistä saat 120 pistettä.), Hitsi kun laitoin pojat tiskaan, ei heru pisteitä sitäkään... Kasvihuoneen hoito (mies poissa tänään) avasin luukut kastelin ja otin tomaateista pois "tjuvan". Sipuleita oli taas linnut käynyt noukkimas, joten keräsin ne ja laitioin uusia. Koiria ulkoilutin samalla (heitin keppiiä, potkin palloa) lisä pisteitä :))))

Minä voisin "Lainata" sinulle vähän pyykkiä.

Teinipoika sai lopulta autostaan tyhjättyä kaikki en vaatteet mitkä lukukauden päätyttyä koulultaan kotiin kuskasi: MONTA koneellsita petivaatteita, työvaatteita, arkivaatteita, juhlavaatteita yms.
Ylipäätään melkein kaikki mitä 18 v nuori mies on talven aikaan käyttänyt ja siihen päälle kun laskee 8 hengen normipyykit (+ lakanat ja pyyhkeet) niin apukeittiössä onkin nyt useampi sen kokoinen kasa että ne voisi melkein siijoittaa kartalle uusina "Vöyrintuntureina".

:D

Tuo tänne vaan, mulla on tässä parisen tuntia vielä tehokasta pyykinpesu aikaa ja sit ruoan kimppuun :)

Kiitos Mummeliisa tästä ketjusta! Tästä sain inspiksen siivota. Nyt olis koti putsplank ja hyötyliikuntaa harrastettu runsain mitoin. Pisteitä en laskenut, ne olisin saanut kuitenkin tuplana, kun oli tuo ihottuma-nassuinen taapero selässä rinkassa. :)

No pöh ja pah. Ei toimi, niin ei toimi.

Siis siivonnut kyllä olen koko ajan, mutta ei onnistu tuo pisteiden lasku. Mä olen ehkä maailman epäjärjestelmällisin ihminen...en siis tee mitään asiaa alusta loppuun, vaan pompin ja hypin. Joten ei mulla ole oikeastaan mikään vielä valmista, vaikka paljon olenkin kaikkea touhunnut.

Normaali ihminen kai tyhjentää pyykit narulta kerralla, mutta mä en. Ensin huomaan, että ruokalaput on loppu, jolloin haen kaikki ruokalaput narulta. Sitten huomaan pyykkikoneen käyneen, jolloin haen toisen telineen, jonne ripustan uudet. Se ensimmäinen teline on vieläkin siis kesken.

Olen myöskin täyttänyt pesukoneen uudelleen, mutta siellä on vielä muutaman pyyhkeen mentävä rako. Ja ne likapyyhkeet kyllä löytyy, mutta ne on yläkerrassa. Ja mä olen alakerrassa...joten melko näppärästi mä ehdin keksimään jo uutta puuhaa ennen, kuin ehdin roudaamaan itseäni niiden pyyhkeiden luo.

Ihan ei kuulu mun vahvuuksiini semmoinen järjestelmällisyys :D

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Alkuperäinen kirjoittaja Häh;26467149:
Mummelisa mukaan mulla vasta 120p (Mutta lätyistä saat 120 pistettä.), Hitsi kun laitoin pojat tiskaan, ei heru pisteitä sitäkään... Kasvihuoneen hoito (mies poissa tänään) avasin luukut kastelin ja otin tomaateista pois "tjuvan". Sipuleita oli taas linnut käynyt noukkimas, joten keräsin ne ja laitioin uusia. Koiria ulkoilutin samalla (heitin keppiiä, potkin palloa) lisä pisteitä :))))

Kasvihuoneesta ja sipuleista saa kyllä pisteitä.
Ja loppujen lopuksi jokaisen oma asia, mitkä pisteiksi laske, eikös?
Itse lasken lasten kanssa olon "tauoiksi" enkä siis pisteitä, mutta jollain toisella toisin. Jokainen sen mukaan , mikä mielekkäimmältä tuntuu.

:)

Alkuperäinen kirjoittaja Sateenkaaren väärässä päässä;26467374:
Kiitos Mummeliisa tästä ketjusta! Tästä sain inspiksen siivota. Nyt olis koti putsplank ja hyötyliikuntaa harrastettu runsain mitoin. Pisteitä en laskenut, ne olisin saanut kuitenkin tuplana, kun oli tuo ihottuma-nassuinen taapero selässä rinkassa. :)

Hyvä ajatus, että pisteet tuplana jos lapsi rinkassa/liinassa samalla.
*ottaa käytäntöön Tönössäkin*

Minä keräsin seuraavat 360 pistettä verranalta ja eteisetsä.

Vein pois "ylimääräiset" takit, lajittelin kengät, Pakkasin kunkin muksun uimakoulu- ja futistreenkasist valiiksi, laitoin seinälle lisää koukkuja hatuille, imuroin verannan teollisuusimurilla, pesin sen mäntysuovalla, samoin pitkän pöydän ja portaikon, kävin lasten kanssa läpi duplosaavit ja kiikutimme lastenhuoneisiin ne muut lelut jotka sinne eivät oikeasti kuulu mutta parin viime viikon aikana sinne vaeltaneet, huolsin kukat ja yrtit jne...

Hyvä mieli, kun homma etenee, VAIKKA oikeasti laiskottaa.

Minä keräsin seuraavat 360 pistettä verranalta ja eteisetsä.

Vein pois "ylimääräiset" takit, lajittelin kengät, Pakkasin kunkin muksun uimakoulu- ja futistreenkasist valiiksi, laitoin seinälle lisää koukkuja hatuille, imuroin verannan teollisuusimurilla, pesin sen mäntysuovalla, samoin pitkän pöydän ja portaikon, kävin lasten kanssa läpi duplosaavit ja kiikutimme lastenhuoneisiin ne muut lelut jotka sinne eivät oikeasti kuulu mutta parin viime viikon aikana sinne vaeltaneet, huolsin kukat ja yrtit jne...

Hyvä mieli, kun homma etenee, VAIKKA oikeasti laiskottaa.

Sä oot kyllä niin täynnä itseäsi että huh huh!

[QUOTE="vieras";26467777]Sä oot kyllä niin täynnä itseäsi että huh huh![/QUOTE]

Millä lailla?
Siksikö kun iloitsen kun pääsin palstalaisten kannustuksella käyntiin tänään, vaikka aamulla vastutti ja laiskotti niin vietävästi?

Jos kirjoittaisin iloisten viestien ja kiitosten negatiivisia valitusviestejä ja ilkeilyjä, en olisi "täynnä itseäni" vaan yhtä positiivinen, suloinen ja ystävällinen kuin sinä?

Millä lailla?
Siksikö kun iloitsen kun pääsin palstalaisten kannustuksella käyntiin tänään, vaikka aamulla vastutti ja laiskotti niin vietävästi?

Jos kirjoittaisin iloisten viestien ja kiitosten negatiivisia valitusviestejä ja ilkeilyjä, en olisi "täynnä itseäni" vaan yhtä positiivinen, suloinen ja ystävällinen kuin sinä?

Melkoisen analyysin teit yhden kommentin perusteella. Taisi tosiaan kolahtaa :) Sinun yleisilmeesi on niin itserakas että ihmettelen jos et muka itse sitä huomaa. Kaikki sun viestiketjut tuntuu loppujen lopuksi liittyvän vaan siihen kuinka ahkera, hyvä, sydämellinen plaapplaapplaap kuvittelet olevasi.

[QUOTE="vieras";26467877]Melkoisen analyysin teit yhden kommentin perusteella. Taisi tosiaan kolahtaa :) Sinun yleisilmeesi on niin itserakas että ihmettelen jos et muka itse sitä huomaa. Kaikki sun viestiketjut tuntuu loppujen lopuksi liittyvän vaan siihen kuinka ahkera, hyvä, sydämellinen plaapplaapplaap kuvittelet olevasi.[/QUOTE]

En ole erityisen ahkera, hyvä tai sydämellinen, mutta mukavaa jos olet saanut sellaisen kuvan. Epäilen kuitenkin että minun analyysini sinusta osui enemmän kohdilleen kuin tuo sinun veikkauksesi minusta.

Jatketaanko siivousta?

En ole erityisen ahkera, hyvä tai sydämellinen, mutta mukavaa jos olet saanut sellaisen kuvan. Epäilen kuitenkin että minun analyysini sinusta osui enemmän kohdilleen kuin tuo sinun veikkauksesi minusta.

Jatketaanko siivousta?

Nimenomaan en ole saanut sellaista kuvaa, vaikka itse siinä luulossa taidat elääkin :) Ja voithan toki luulla ihan mitä haluat, eri asia menikö oikein :D Sinusta voi jo aikamoisen analyysin tehdä kirjoitettujen viestien perusteella.

Vielä jaksoin olohuoneen; tekstilit pihalle, pelilaatikot ja dvd:hyllyt yms.
Seinät, vintin portaikko ja kaikki diasporassa olleet esineet koteihinsa.

Sitten riitti siivousosuus tälle päivälle: tytär ja vävy tulivat talkoisiin.
Ilta verannalla keittiön tuoleja ja pöytää hioen ja maalataen.

Jos jaksaa niin nurtsin vois leikata...Jos ei niin, päivä se on huomennakin.

Vävy, mies ja pojat purkavat takaseinää. Meillä kesän ohjelmassa lisäeristys ja paneloinnin uusinta.

Seuraavaksi kuitenkin iltapala; lämpimiä voileipiä, salaattia ja olutmaistajaiset.
(11 eri sortin olutta)

Mulla on jo hyvä vauhti ollut päällä. Kuivat pyykit silitetty, toinen koneellinen pesussa, tiskikone myös käymässä, tavarat kerätty, lattia taas mopattuna olohuoneesta ja keittiöstä. Kaikki tämä taapero rinkassa. Pikkuinen taitaa olla tulossa kipeäksi, kun ei halua touhuta mitään. Pyytää vaan rinkkaan tai syliin. Jos ei muuta, niin äidin kunto kasvaa. :)

tyhjensin ja täytin astianpesukoneen 20
kylpyhuone oli täynnä kuivia pyykkejä, viikkasin kaikki kaappiin 50
laitoin pesukoneen päälle (pitääkin muistaa käydä laittamassa pyykit kohta kuivumaan) 20
tein ruokaa 20
vein roskat 10
kävelin puoli tuntia pitkin jalkakäytävää, kun lapsi pyöräili (näillä raskausviikoilla siitäkin mun mielestä ansaitsee pisteet...) 30
lupasin lapselle, että tänään leivotaan pullaa (sitä ennen pitää vaan vielä siivota keittiön pöytää...) 150
keittiön lattian imurointi leivonnan jälkeen :D 10

pyöristettynä 360 ;)

Yhteistyössä