pregnyl ja ovis

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Kuinkahan varmasti ovis on "oikealla" hetkellä esim IUI:tä ajatellen kun munasolua irrotellaan pregnylin avulla?
Keskimäärinhän munis kai irtoaa noin 1,5-2 vrk piikistä?
Onko jollain ovis kuitenkin tullut luomusti sitä ennen tai paljon nopeampaan piikin jälkeen?
Jos niin eikös silloin IUI olisi liian myöhään onnistumista ajatellen?
Kotikonstejakaan ei voi kai käyttää, kun pitää pidättäytyä sen 3 vrk ennen inssiä...

Kiitos, jos joku osaisi valaista lisää

Mulla takana yksi epäonnistunut inssi ja toisen tulosta jännäillään vielä reilu viikko. Muakin on arveluttanut tuo oviksen ajankohta. Pregnyl ollaan laitettu ja inssissä toivottu vaan onnistumista.

Tässä toisessa kerrassa meillä ei tarvinut olla pidättäytymistä, joten koitettiin sitten ahkeraan kotonakin. Lääkäri oli todennut sperman niin hyväksi että mieheni ehdotuksesta ei pidetty välipäiviä.

Oviksen tapahtuminen riippu munasolun koosta. Mulla on molemmilla kerroilla -kun inssi on tehty lääkkeelliseen kiertoon- munasolu(t) ollu niin isoja että pregnylin ottamisen jälkeen ovis on tullu vuorokauden sisällä, toisella kerralla jo tunti piikin jälkeen.. Inssit onkin sitten tehty jo saman päivän aikana. Onko miehelläsi vähän simppoja ettei kotona hommailu ennen inssiä tuu sitten kysymykseen?

Joo, siittiömäärä on alentunut per ml, ei kuitenkaan paljoa alle minimitason. Lääkärin mukaan kuitenkin 3 päivää pitäisi pidättäytyä. No ovislimaa on tullut vieläkin eli sen puolesta ei kai munasolu sit vielä olisi irronnut, ja inssi on huomenna puolilta päivin. Toivotaan parasta...
Kiitoksia kommenteista :-)

Hetkinen, millä perusteella tehdään IUI, siis ovulaation ajankohdan määritys? Testeillä?

Kyllä kuulemma ainakin normaalin hormonitoiminnan omaavalla munasolu irtoaa 24 h sisällä Pregnyl pistoksesta. Toki jos oma hormonitoiminta pelaa, ei sitä tarvi ottaa. Itse olen ottanut varmuuden vuoksi, vaikka munasolu on ollutkin jo yli vaaditun minimin.

Onko teillä siittiömäärä paljon alle minimitason, miten se liikkuvuus eli a+b luokan? Montako teille jo tehty IUI? Sama tilanne.

Vieraalle:
Ovulaation ajankohta jännitti siksi kun viimeisen ultran ja pregnylin piston välille jäi 3 päivää ja inssi vasta 2 päivää pregnylistä (eikä siis ultraa tässä välissä).
Mulla aiemmin meni 1,5 vrk piikistä ovikseen...
Nyt näytti menevän 2 vrk.
Mulla oma hormonitoiminta tarvii menopurin avuksi, muutoin munikset ei kasva riittävästi. Siksi siis irrotuspiikkikin.

>Onko teillä siittiömäärä paljon alle minimitason, miten se liikkuvuus >eli a+b luokan? Montako teille jo tehty IUI? Sama tilanne.
Määrä on 20 miljoonaa/ml (30 on kai normaalin minimiraja). Liikkuvuus kuitenkin hyvä a(40)+b(35)%. Eka IUI nyt menossa. Ekoilla kerroilla koitettiin luomusti eikä toiminut.

Onnea matkaan

[muutoin munikset ei kasva riittävästi. Siksi siis irrotuspiikkikin.

>Onko teillä siittiömäärä paljon alle minimitason, miten se liikkuvuus >eli a+b luokan? Montako teille jo tehty IUI? Sama tilanne.
Määrä on 20 miljoonaa/ml (30 on kai normaalin minimiraja). Liikkuvuus kuitenkin hyvä a(40)+b(35)%. Eka IUI nyt menossa. Ekoilla kerroilla koitettiin luomusti eikä toiminut.

Onnea matkaan
[/quote]

Samoissa määrissä, mutta liikkuvuus on hyvin huono, eli peujen jälkeen ei paljoa jäljellä. Hedelmöittymiseen tarvitaan enemmän kuin yksi...rikkomaan munasolun kuorta.

Eli teillä on paremmat mahdollisuudet IUI kuin meillä. Meillä mennään nyt seuraavaksi ICSI, jos tarvis on.

Onkos siinä mitään järkeä että inssi tehdään ensin ja heti sen jälkeen irrotuspiikki?? Minulle tehtiin näin päin hoito. Tosin omassa hormooni toiminnassa ei ole vikaa, mutta halusin piikin varulta. Rakkula oli inssin hetkellä lääkärin mukaan hyvän kokoinen. Inssi tehtiin siis kp13/25.

Yhteistyössä