Pph työajoista kyselyä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äitiliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äitiliini

Vieras
Auttakeehan nyt hyvät ihmiset, jotka olette asiasta perillä.

Mietin nimittäin miten pph:n päivittäinen työaika kirjataan. Siis, jos on sovittu, että lapsi tarvitsee hoitopaikkaa pääsääntöisesti klo 7.00-17.00 välisen ajan ja haenkin hänet aikaisemmin hoidosta tai vien myöhemmin niin onko pph:n työpäivän pituus kuitenkin tuo 7-17?

Jos kuvio menee niinkuin luulen, eli työajaksi kirjataan "vain" tuo toteutunut päivittäinen hoitoaika niin miten työaikaa seurataan? kirjaako pph itse ylös ajat milloin lapsi on viety ja haettu? Miten muilla on käytäntö maksetaanko ylityöt tai saako niitä kerätä ja pitää sitten pidemmän vapaan?

Meillä on aiiivan ihana pph enkä usko hänen pelailevan työajoilla mutta erään toisen lapsen äiti kummasteli hoitajansa hurjia ylityöaikoja tuossa yhtenä päivänä.

tuttavani (pph)merkkaa ajan jonka lapsi on hänen vastuullaan.. todellisen hoitoajan joka päivä, samoin jos syö aamupalan kotona eikä siellä niin ei merkkaa sitä itse syöttäneensä sitte.. tapansa kullakin.. mutta jos lapset tulee ja haetaan eri aikoihin niin hyvinki kertyy ylimääräistä joka päivä..

pph:t merkkaa aina päivittäin ne ajat mitä lapset siellä on, ja aina kuun vaihteessa vanhemmat sit kuittaa sen lapun, ainakin täällä..

tottakai hoitajille tulee pitkiä päiviä jos lapset tulee eri aikoihin hoitoon, itse aikoinani vein likkaa jonain päivinä jo 5 aamulla ja iltavuorosta hain pois sit 18 jälkeen, jos muillakin on tuollaisia hoitoaikoja, siitä tulee helposti hoitajalle 13 tunnin työpäiviä.

Nyt on tullut meille ainakin lupa kirjoittaa se aika kun ensimmäinen on sanonut tulevansa hoitoon. ja se on plussaa se, koska ennen niin ei voinut tehdä, vaikka vanhemmat jättivät ilmoittamatta, että lapsi tuleekin myöhemmin tai ei ollenkaan ja siitä odotteluajasta ei saanut palkaa ollenkaan. Eli jos sanot hoitajalle tulevasi klo 7.00 ja tulettekin vasta klo8.00, niin hoitaja voi merkitä työnsä alkaneeksi klo 7.00. Näin hyvä uudistus meillä!

Yhteistyössä