PPh paikalla, kysy mitä haluat lyhyesti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kysyjä:
Onko työ raskasta, miksi päädyit juuri perhepäivähoitajaksi? Montako omaa lasta sinulla on?

Työ on aika raskasta, mutta sen tiesinkin etukäteen. Päädyin tähän, koska halusin jatkaa kotonaoloa ja tehdä työtä samalla. Mukava ratkasu ollut lastenkin kannalta. Minusta on mukavaa olla lasten kanssa ja omat lapset tykkäävät, kun on kavereita. Itselläni on 1 alle kouluikäinen lapsi, joka kuuluu ryhmään ja 2 ala-asteikäistä lasta :)

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Alkuperäinen kirjoittaja kiinnostaa vastaus:
Miksi harrastat mieheni kanssa seksiä?

Luulenpa että samasta syystä kuin sinäkin. Ei kai muuten noita omiakaan lapsia olisi ;-D

Ups! Luin väärin. Kirjoititkin MIEHENI eikä miehesi. tietääkseni oma mieheni on vain minun ei muiden....

Osaatko kertoa miten käytännössä tämä käy kun meille ehdotettiin semmosta hoito muotoa että pph tulisi meidän kotia hoitamaan lapsia ja siinä sitten tulisi pari muuta vierasta lasta myös meidän kotiin hoitoon, että joutuisinko maksamaan täydet hoitomaksut omista muksuista ja mites se ruoka puoli joutuisinko hommaamaan jääkaapin täyteen sapuskaa ja olisinko saanu korvausta kodin kulumisesta kun vieras ihminen hoitaa vieraita ja minun lapsia minun kotona vai miten se käytännössä menisi? Meillä meni sitten silleen että pomon kanssa meni sukset ristiin enkä lähtenytkään töihin, jäin itse hoitamaan lapset kotia siksi en kerinnyt ottaa asiasta enempää selvää, Ja vielä mietityttää että miten olisi hoitunut nuo kaikki käytännön hommat.

Miten siä jaksat kesät talvet ulkoilla kaks kertaa päivässä monta tuntia :D
Oikeesti, mulla kaatus homma tuohon

Onks sulla miten hyvät kesälomat yms, ja saatko päivisin ylityökorvausta, kun on niin pitkät päivät, vai miten se menee?

Alkuperäinen kirjoittaja laiskimus madonius:
Osaatko kertoa miten käytännössä tämä käy kun meille ehdotettiin semmosta hoito muotoa että pph tulisi meidän kotia hoitamaan lapsia ja siinä sitten tulisi pari muuta vierasta lasta myös meidän kotiin hoitoon, että joutuisinko maksamaan täydet hoitomaksut omista muksuista ja mites se ruoka puoli joutuisinko hommaamaan jääkaapin täyteen sapuskaa ja olisinko saanu korvausta kodin kulumisesta kun vieras ihminen hoitaa vieraita ja minun lapsia minun kotona vai miten se käytännössä menisi? Meillä meni sitten silleen että pomon kanssa meni sukset ristiin enkä lähtenytkään töihin, jäin itse hoitamaan lapset kotia siksi en kerinnyt ottaa asiasta enempää selvää, Ja vielä mietityttää että miten olisi hoitunut nuo kaikki käytännön hommat.

Minulla ei tuosta ole juurikaan tietoa. Meidän kunnassa yritettiin viritellä kolmiperhehoitoa, mutta halukkaita ei ollut riittävästi. Meillä tuo kodin kuluminen on mukana kulukorvauksessa. Eli käytännössä se ei tunnu missään!

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Kuinka paljon olet sairaslomilla itsesi tai omien lastesi takia?

Joskus enemmän joskus vähemmän. Tänä keväänä ollut 2 pidempää jaksoa, kun ollaan nuorimmaisen kanssa sairastettu kunnolla (kuumeinen flunssa ja vatsatauti).

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Miten siä jaksat kesät talvet ulkoilla kaks kertaa päivässä monta tuntia :D
Oikeesti, mulla kaatus homma tuohon

Onks sulla miten hyvät kesälomat yms, ja saatko päivisin ylityökorvausta, kun on niin pitkät päivät, vai miten se menee?

Minä ulkoilen mielelläni. Tulisin hulluksi, jos oisin vain sisällä lasten kaa :)

Mulla on kesälomaa 4 viikkoa ja talvilomaa vajaa pari viikkoa. Ylitöistä saan korvauksen ja poikkeustapauksissa voin pitää vapaana (kuten tänään).

Alkuperäinen kirjoittaja laiskimus madonius:

En ole pph mutta vastaan sen mitä tiedän kun meillekin tätä vaihtoehtoa mietittiin. Eli kyllä, maksaisit ihan normaalin hoitomaksun omista lapsistasi. Kulukorvaukset maksettaisiin sinulle ja niillä hommaisit ruokaa jääkaappiin, askartelutarvikkeita ja maksaisit seinissä olevien kolhujen korjaukset :whistle: Ei taitais ihan kulukorvaukset riittää :/

Yhteistyössä