PPH:lle hoitoon-

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tulopalaveri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tulopalaveri

Vieras
Hei

Pitäisi pian mennä perhepäivähoitajan luokse hoitoontulopalaveriin. Siellä kai keskustellaan mitä tehdään ja moneltako ja kuinka monta tuntia lapsi on hoidossa yms?

Osaisitteko antaa vinkkejä mitä minun olisi hyvä kysellä tai kertoa; olen viemässä ensimmäistä lastani hoitoon ja tämä perhepäivähoitaja on ottamassa ensimmäistä lasta hoitoon eli aiemmin ei ole pph:na toiminut. Vasta kouluttautunut ammattiin, ikää on kuitenkin onneksi jo karttunut.

Olisiko vinkkejä?
Kiitos :-)

no luultavimmin perhepäivähoitaja osaa itse kertoa tarvittavista tarvikkeista ja toiminnasta mitä on suunnitellut tai ajatellut lapsille. Mutta voithan toki kysellä esim. tarvitseeko nokkamukia, ruokalappua, nenäliinoja, kuinka paljon varavaatteita, säilytetäänkö reppu hoidossa vai kulkeeko mukana, entäs kuravaatteet.. jne.. ja toki itse olisin kiinnostunut hoitajan arvomaailmasta, antaako katsella telkkaria ja kuinka paljon, lukeeko satuja, laulaako lapsille..jne..paljonko on ohjattua toimintaa ja kuinka paljon vapaata leikkiä, minkälainen on hoitoryhmä, kuinka toimitaan tilanteissa jos hoitaja sairastuu, kuinka paljon aikaisemmin pitää työvuorot ilmoittaa, niin ja entäs omat lelut - saako tuoda hoitoon..

no tulihan tuota listaa.. todennäköisesti hoitaja itse kertoo näistä asioista etkä pahemmin tarvitse kysellä.

missä nukkuu päikkäit, vaunuissa vai sisällä, jos vaunuissa vietkö omat vai onko pph:lla omat vaunut.

vaipat

miten pph on ajatellut päivän rytmittyvän, tapaako/aikooko käydä lasten kanssa ulkona aamu- ja iltapäivällä säiden salliessa (itelle tämä oli tärkeä)

ruuista mun oli murehdittava että pph antais mahd. paljon maitoruokia (puurot ja välipalat) kun meidän tyttö ei oikein juomalla juo maitoa joten maito pitäis saada ruuasta päivittäin...

Yhteistyössä