pph asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaa

Vieras
Olen rupeamassa näillä näkymin yskityiseksi perhepäivähoitajaksi kunhan tuo nuorin täyttää kolme(loppuvuodesta) , isommat lapset on koululaisia. Niin sitä tässä nyt mietin, kun yksityiseksi haluaisin ruveta, että onko niitä hoitolapsia kauheen vaikee löytää? Miten olette löytäneet..lehtien kautta? Haluaako vanhemmat lapsensa mieluummin kunnalliselle kuin yksityiselle? Onko vanhemmille yksityinen pph kalliimpi?
Muitakin neuvoja ja vinkkejä saa antaa ylipäätään pph ryhtymisestä. olisin tosi kiitollinen. tiedän kyllä että työ on alipalkattua, pitkiä päiviä jne, eli sitä ei tarvitse erikseen maisonstaa :)

Minä olen kans yksityinen. Kaupungilla on pph-ohjaaja, joka välittää paikkoja. Myös puskaradio on tehokas ;-) eli jos/kun käy kerhoissa ja puistoissa niin mainostaa siellä ;-) Toiset jotka on meillä käyneet tutustumassa, sanovat etteivät ajattelekaan kunnallista vaihtoehtoa, kun haluavat pph:lle. Syytä en tiedä. Yksityinen määrittelee taksansa itse, mulla on sama hinta kuin kunnallakin.

Meillä vanhemmat maksaa samaa hoitomaksua kuin kunnalle. Lisäksi tulee kelan tuki ja kaupunkituki. Lapset haetaan itse. Lähinnä lehtien kautta tai kaupan seinälle ilmoitus. Paras on kyllä puskaradio. Harvemmin kaupunki tarjoaa lapsia hoitoon.

Kannattaa vain liittyä johonkin yhdistykseen. Sieltä saa yleensä valmiit sopimukset ja paljon hyviä neuvoja jos tulee ongelmia. Itse kuulun tähän: http://ypph.lohja.fi/ vaikka en Lohjalla asukkaan. En edes etelä-suomessa. Sopimusten teon kanssa kannattaa olla tarkka ja täyttää ne huolellisesti riitatilanteiden varalta.

Yhteistyössä