Power park, Ähtärin eläinpuisto, Wasalandia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saraldo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Saraldo

Vieras
Kertokaahan kokemuksianne noista paikoista, hyviä ja huonoja :) Löytyykö Power parkista tai Wasalandiasta 5-vuotiaalle riittävästi laitteita ja touhua? Meillä on tällä hetkellä suunnitelmissa kahden päivän reissu Power parkiin, olisko liikaa mennä vielä kolmantena päivänä Wasalandiaan vai oiskohan Ähtäri parempi? Wasalandia tai Ähtäri siksi, että ne olis suurinpiirtein kotimatkan varrella (pienen koukkauksen joutuu tekemään).

Vai löytyiskö akselilta Turku-Härmä jotain muuta kivaa, onko esim. Seinäjoella jotain? Tai Parkanossa?

Power Parkin laitteita voi selata täältä, pituuden mukaan.
Nämä ovat pienimpien laitteita, seuraava kokoluokka on 120-140 cm.
http://www.powerpark.fi/perheen_pienimmille.html

No Wasalandia on ainakin aika tylsä paikka. Varsinkin Power Parkin jälkeen! Menisin kyllä sitten Ähtäriin ja Keskisten kyläkaupan labyrinttiin. Ihan näin Vaasalaisena tää kommentti...

Ja Power Parkissa on kyllä mukavia laitteita myös 5-vuotiaalle!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Power Parkin laitteita voi selata täältä, pituuden mukaan.
Nämä ovat pienimpien laitteita, seuraava kokoluokka on 120-140 cm.
http://www.powerpark.fi/perheen_pienimmille.html

Kyllä mä toki olen niillä sivuilla käynyt ja selannut laitteita ;) . Lähinnä kaipailin ihan omakohtaisia kokemuksia.

Meidän 5 v:t ainakin on ollut aina innoissaan Power Parkissa käynnistä. Siellä ei ole koskaan tarvinnut jonottaa samaan malliin kuin jossain Linnanmäellä tai Särkänniemessä.

Parkanossa kannattaa käydä Reiman ja Nanson tehtaanmyymälöissä, ovat vierekkäin :) Ja Kankaanpäässä Reiman myymälässä, jos Porin kautta ajelette. Porissa on pitänyt monta kertaa kokeilla Pelle Hermannin leikkipaikkaa, mutta testaamatta on aina jäänyt, on ollut joko vesisade tai sitten on ollut liian kiire. Titi-nallen talokin Ikaalisissa on testaamatta.

Wasalandia on tosi huono, kaikki laitteet älyttömän vanhoja ja osa aina epäkunnossa... Ja pienille ei oo hirveästi hyviä laitteita. En voi todellakaan suositella! PowerPark paljon parempi!

Alkuperäinen kirjoittaja miltski:
No Wasalandia on ainakin aika tylsä paikka. Varsinkin Power Parkin jälkeen! Menisin kyllä sitten Ähtäriin ja Keskisten kyläkaupan labyrinttiin. Ihan näin Vaasalaisena tää kommentti...

Eli PP on Wasalandiaan verrattuna reilusti parempi? Hyvä tietää :) . Ja vois tosiaan tuo kolmas huvipuistopäivä olla jo vähän liikaa... Oletko Ähtärissä käynyt? Mä olen ollut siellä kerran joskus 25 vuotta sitten, joten ei muistikuvia... ja paikkakin on varmaan vähän muuttunut siitä :D .

Wasalandia on aika tylsä. Vähän yhtään mitään. Powerparkissa meillä viihtyi niin 4vuotias kuin 2 vuotiaskin. Naantalissa on Muumimaailma, joka on ihana. Parkanossa on reiman myymälä ;)

Juurikin olin sanomassa että eikö kolmas huvipuisto päivä ole liikaa, joten Ähtäriin ehdottomasti.8e maksaa sisälle per henkilö, makkaran paisto paikka on kolmessa kohdassa.Lisäksi on kaakkolammen kahvila josta saa jäätelöä,pullaa,kahvia jne.Alussa on paikka josta saa hampurilaisia jne.Mutta se on mielestäni aika kallis ja kannattaakin ennemmin käydä keskustassa joko pizzalla tai paikallisessa grillissä. Reitin jaksaa hyvin kävellä ja eläimiä on mukava katsella, monella onkin nyt poikasiakin.Lisäksi löytyy leikkipaikka sekä Ähtärihallilla on touhua tenaville kierroksen lopuksi.

Alkuperäinen kirjoittaja UpsyDaisy:
Wasalandia on aika tylsä. Vähän yhtään mitään. Powerparkissa meillä viihtyi niin 4vuotias kuin 2 vuotiaskin. Naantalissa on Muumimaailma, joka on ihana. Parkanossa on reiman myymälä ;)

Me siis lähdetään Turusta (asutaan siellä ), joten Turun päässä ei tarvita aktiviteettia :) . Muumimaailma on kyllä ihana, mennään sinne taas tänäkin vuonna, vaikkei tyttö enää Muumeista niin välitäkään. Sille se paikka on tärkeämpi. Ja mäkin itse asiassa viihdyn siellä :D .

Vieressä on toki myös mesikämmen jossa voi käydä syömässä ellei halua roskaruokaa. Ja puistossa muutenkin helppo syödä omia eväitä makkaranpaiston lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja miltski:

Eli PP on Wasalandiaan verrattuna reilusti parempi? Hyvä tietää :) . Ja vois tosiaan tuo kolmas huvipuistopäivä olla jo vähän liikaa... Oletko Ähtärissä käynyt? Mä olen ollut siellä kerran joskus 25 vuotta sitten, joten ei muistikuvia... ja paikkakin on varmaan vähän muuttunut siitä :D .

On reilusti parempi! Oon käynyt Ähtärissä lasten kanssa monena kesänä, ja aina ne on viihtyneet.

Alkuperäinen kirjoittaja Eläinpuisto:
Juurikin olin sanomassa että eikö kolmas huvipuisto päivä ole liikaa, joten Ähtäriin ehdottomasti.8e maksaa sisälle per henkilö, makkaran paisto paikka on kolmessa kohdassa.Lisäksi on kaakkolammen kahvila josta saa jäätelöä,pullaa,kahvia jne.Alussa on paikka josta saa hampurilaisia jne.Mutta se on mielestäni aika kallis ja kannattaakin ennemmin käydä keskustassa joko pizzalla tai paikallisessa grillissä. Reitin jaksaa hyvin kävellä ja eläimiä on mukava katsella, monella onkin nyt poikasiakin.Lisäksi löytyy leikkipaikka sekä Ähtärihallilla on touhua tenaville kierroksen lopuksi.

Kiitos :) . Tuo Ähtäri alkaa kyllä vähän houkuttelemaan. Eikä siinä sitä koukkausta tule juurikaan enempää kuin Vaasaankaan. Pitkät on ajomatkat joka tapauksessa :/ . Mutta onneksi toisessa autossa on mukana vauva, joten pakostakin tulee paljon pysähdyksiä :) .

Olimme viime kesänä käymässä viiden lapsemme kanssa PP:ssa ja enkä voi kun kehua paikkaa. Laitteita löytyi juuri 5 vuotiaalle mukavasti sekä ehdottomasti parhaimmat vuoristoradat. Cobra oli tosi raju ainaskin minun mielestä. Paikan siisteys yllätti todella positiivisesti,jos jollain kaatui popcornit maahan ni ei mennyt muutamaa minuuttia kauempaa kun tuli jo siivooja siivoamaan.Ruuat oli aika halpoja vrt.lintsin hintoihin nähden.Lopuksi kävimme ajamassa kartingia,joka oli tosi hauskaa,Minä ja mieheni ajoimme tanden-autoilla pienimpien kanssa.
Lisäksi kannattaa muistaa kun siellä päin on niin tuurin kyläkauppa(jonka valikoima on kyllä siwan luokkaa) sekä täytyy samaan hengenvetoon kehua Tuurin vanhaa juna-asemaa jossa on vanha veturi josta saa vuokrattua salongin edulliseen(40e/yö)hintaan neljälle.Wasalandista en osaa oikein muuta kertoa että viime kesänä oli ainaskin kiinni kun oli sateinen ilma. Olimme meinaan siinä lähettyvillä vaasa campingissä mökissä(edellisinä vuosina telttaillen) ja se on kanssa varustelu tasoltaan aivan huippuluokkaa.

Kannattaa hypätä Turusta pikaristeilylle,jotka on yleensä aivan naurettavan halpoja.Siinä on jo 5 vuotiaalle paljon elämyksiä.
Perkule,kun meinasin unohtaa kertoa Herra Hakkaraisen talosta Vammalassa.Olemme käyneet siellä parina kesänä ja se on ollut lastemme ihan favorit-juttu.

Power Park on ihan huippu! Suosittelen!
Meillä oli viime kesänä 5v tyttö mukana ja tykkäs kovasti touhuilla sielä ja ihan kivasti oli laitteita joihin pääsi.
Viime Ähtärin reissusta mulla jokunen vuosi, mutta ihan kiva paikka oli silloin.

Tuo Power park taitaa siis olla aika kiva paikka, kun ei kukaan ole vielä moittinut :D . Osaako joku kertoa, onko Seinäjoella mitään kivaa lapsille? Tai onko tuolla matkalla jotain hienoa luonnonnähtävyyksiä?

Alkuperäinen kirjoittaja ainaskin..:
Olimme viime kesänä käymässä viiden lapsemme kanssa PP:ssa ja enkä voi kun kehua paikkaa. Laitteita löytyi juuri 5 vuotiaalle mukavasti sekä ehdottomasti parhaimmat vuoristoradat. Cobra oli tosi raju ainaskin minun mielestä. Paikan siisteys yllätti todella positiivisesti,jos jollain kaatui popcornit maahan ni ei mennyt muutamaa minuuttia kauempaa kun tuli jo siivooja siivoamaan.Ruuat oli aika halpoja vrt.lintsin hintoihin nähden.Lopuksi kävimme ajamassa kartingia,joka oli tosi hauskaa,Minä ja mieheni ajoimme tanden-autoilla pienimpien kanssa.
Lisäksi kannattaa muistaa kun siellä päin on niin tuurin kyläkauppa(jonka valikoima on kyllä siwan luokkaa) sekä täytyy samaan hengenvetoon kehua Tuurin vanhaa juna-asemaa jossa on vanha veturi josta saa vuokrattua salongin edulliseen(40e/yö)hintaan neljälle.Wasalandista en osaa oikein muuta kertoa että viime kesänä oli ainaskin kiinni kun oli sateinen ilma. Olimme meinaan siinä lähettyvillä vaasa campingissä mökissä(edellisinä vuosina telttaillen) ja se on kanssa varustelu tasoltaan aivan huippuluokkaa.

Kannattaa hypätä Turusta pikaristeilylle,jotka on yleensä aivan naurettavan halpoja.Siinä on jo 5 vuotiaalle paljon elämyksiä.
Perkule,kun meinasin unohtaa kertoa Herra Hakkaraisen talosta Vammalassa.Olemme käyneet siellä parina kesänä ja se on ollut lastemme ihan favorit-juttu.

Siis tarkoitan tietysti että ei pienimmät meillä tuossa cobrassa ollut,on täysin aikuisten kone. Mutta ehdottomasti hurjin laite missä olen ollut.
Piti tosiaan myös kehua ettei jonoa ollut juuri nimeksikään,että aina pääsi koneeseen .Tyhjä paikka ei silti ollut. Näin pääkaupunkilaisena täytyy harmitella sitä kun paikka on niin kaukana. Mutta pohjanmaalle ovat kesälomamme yleensä mennyt,ehdottomasti löytyy eniten elämyksiä joka makuun.Kannattaa tilata Pohjanmaan kautta esite,josta löytyy kaikki museosta lähtien. Pohjanmaalla on muutenkin tosi kivat sivut.

Alkuperäinen kirjoittaja ainaskin..:

Lisäksi kannattaa muistaa kun siellä päin on niin tuurin kyläkauppa(jonka valikoima on kyllä siwan luokkaa)

Mitä tarkoitat tällä?

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Tuo Power park taitaa siis olla aika kiva paikka, kun ei kukaan ole vielä moittinut :D . Osaako joku kertoa, onko Seinäjoella mitään kivaa lapsille? Tai onko tuolla matkalla jotain hienoa luonnonnähtävyyksiä?

ei siellä mitään ole!!!

Yhteistyössä