pottailuun apua kaivataan...

• Viestiketjun aloittaja äippä 02
  • Ensimmäinen viesti
äippä 02
Poika nyt 2v5kk ja ei suostu millään käymään potalla.Tarhassa istuu potalla mutta ei tee mitään.Kotona ei edes suostu istumaan.Keväällä ja kesällä pottailut onnistui siten että istui ja tekikin muutaman kerran pissat mutta nyt ei enää suostu.Ollaan kokeiltu lukemista samaan aikaan,olen pitänyt ilman vaippaa,sillä tuloksella että poika pidätti niin kauan pissaa ennen kuin laiton vaipan ja pissasi sitten.

Nyt olen pitänyt taas väliä jos onnistuisi paremmin taas myöhemmin.Mutta nyt on helmikuussa tulossa toinen lapsi joten olisi kiva kun toinen kävisi potalla.Tuleehan kaksien vaippojen osto aika kallliiksikin!

Hyviä vinkkejä ja kokemuksia kaivataan.
p.s muuten poika iloinen ja reipas pakkaus ja puhuu todella hyvin.Eikä meidän perheessä ole tapahtunut mitään häntä mullistavaa,rauhallista perhe elämää!

Meidän poika oli 3 vuotias kun jäi vaipat pois kokonaan ja sen jälkeen on ollut niinkin kuiva, että vahingot pystyy laskemaan yhden käden sormilla. Meilläkin oli alkuun niin että pottaan ei tullut mitään vaikka luettiin ja leikittiin ja oltiin ilman vaippoja, kuitenkin sitten yks päivä se pissa tulikin pottaan ja poika sai tosi isot "kiitokset" niin sen jälkeen olikin sitten potta "aika ihana juttu"...
Meillä on nyt tuo toinen poika n. kaks ja puolvuotias ja sekään ei ole pottaan tehnyt vielä mitään, istuu kyllä vähän aikaa, mutta kun ei tule, niin ei,,,
paras neuvo tuohon olisi ehkä se, että antaa lapsen tehdä omat juttunsa omaan aikaan... toki lasta kannattaa kannustaa.
kun kerta kaikki muukin on jo opittu, tai ainakin hyvällä mallillaan, niin kyllä se pottailukin sieltä opitaan. Olishan se hienoa jos ei tarvis kahdelta vaippoja vaihtaa, mutta toisaalta on kuulemma käynyt niinkin että kun isommalta on vaipat jääneet pois ja uusi sisarus on syntynyt niin sitten niitä vahinkoja onkin alkanut käydä uudestaan.... riippuu tietysti lapsesta. mutta ei kannata pahempia "stressejä" siitä ottaa, ettei turhaan tule ongelmaa siitä sitten... =)
meillekin on kaikki sanoneet, että jätät pojalta housut pois, niin ei tee montaa kertaa housuihin kun huomaa että ei ole kiva olla märissä..... :eek:
Oon kokeillukin, mutta ei ole mun mielestä kovin hyväks havaittu konsti...
tsemppiä pottailuun, kyllä se vielä joku päivä onnistuu..... :D

Yhteistyössä