Pottailusta

Me ollaan nyt kotosalla sisällä jätetty kokonaan vaipankäyttö pois (olen ollut nyt viikon kotona lomalla)
Mietin tuossa, että onko tää nyt vähän tyhmästi toimittu, että siis kotona on vaipatta ja ulos, autoon ja kylään mennessä pannaan vaippa?
Siksi olen pitänyt vaippaa, kun nyt vielä pitää olla paljon vaatetta ja onahn s vähän tympeää kun kauppareissulla ulkovaatteita myöten sitten kastuisi.
Miten te olette tehneet? Kerralla kokonaan vaippa pois vai?
Tytö jatkaa taas ensiviikolla hoidossa, toivottavasti siellä hoitajakin oisi motivoitunut nyt tähän, kun kotona on ainakin mennyt tosi hienosti...
Milloin muuten olette sitten yövaipan jättäneet?
Kiitoksia :flower:
 
Meillä otettiin vaippa aamuisin pois. Päätin, että pesen joka päivä 3 vaatteet, ja nukkumisen ajaksi laitettiin vaippa, samoin reissuille. Meillä vaipatonta aikaa lisättiin pikkuhiljaa, ensin oltiin "vieraammissa" paikoissa, kuten mummila, hetkittäin ilman vaippaa ja sitten lopulta uskallettiin lähteä esim. kauppaan ilman vaippaa.
 
Mun mielestä ihan fiksua.
Meillä poika ollut lähes koko ajan vaipatta kotona (hereillä ollessa) jostain vähän yli yksivuotiaasta. Nyt on ikää 1v8kk ja pääasiallisesti kaikki tulee pottaan ja osaa hyvin ilmoittaakin, että on hätä.
Usein ulkoillessa vaippa on säilynyt kuivana, samoin päikkäreilläkin. Yöllä herää myös potalle tai jos ei herääkään, niin herää siihen kun pissaa ja sitten vaihdetaan kuiva vaippa ja jatketaan unia.
Hoidossa käytössä on harkkahousut sillon kun on hereillä: ne pitää kuitenkin yhdet pissat.
Tottakai vahinkoja sattuu kun ei välttämättä muista mennä potalle, jos on jotain oikein mielenkiintoista tekemistä, mutta eipä tuo nyt haittaa. Toivottavasti tulee lämmin kesä, niin ei tarvi kauheasti pukea vaatteita: helpottaa tuota pottailuakin.
 

Yhteistyössä