Pottailusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä vaan

Vieras
Antakaas vinkkejä, kuinka saan pojan 1v9kk istumaan potalla? Ei sitten millään malttaisi istua, vaan touhuilisi vaan omiaan.Mä olen yrittänyt antaa kirjoja jne.mutta ei oikein tepsi..

No mikä kiire on potattaa? Meillä ei pottailu onnistunut kuin vasta 2,5-vuotiaana. Mikä kiire valmiissa maailmassa? Eiköhän tuo ennen kouluikää opi joka tapauksessa.
Mielestäni sitten on sopiva aika, kun lapsi itse kiinnostuu ko.jutusta. Tai sit vaippa kokonaan pois, niin tulee pisut kintuille - alkaiskohan sitten potta kiinnostaa?

Eipä ne taida pitelemällä pysyä, potta pois ja uusiks kun aikaa kulunut. Meillä likka 1vee 2kk on just alkanut perehtyä pottailuun, istuu siinä tasan 5 sekkaa mutta pissaa! Saapi nähdä kauanko kestää... tänäänki pissas, kurkkas pottaan, näytti pissaa ja sano mulle: kato! Aika liikkis! :)

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
No mikä kiire on potattaa? Meillä ei pottailu onnistunut kuin vasta 2,5-vuotiaana. Mikä kiire valmiissa maailmassa? Eiköhän tuo ennen kouluikää opi joka tapauksessa.
Mielestäni sitten on sopiva aika, kun lapsi itse kiinnostuu ko.jutusta. Tai sit vaippa kokonaan pois, niin tulee pisut kintuille - alkaiskohan sitten potta kiinnostaa?

Meillä tehtiin kuopuksen kauan näin että kotona oltiin ilman vaippaa vaikka se pissa sit housuun tuli kunnes sit itse hokasi sen pissahädän eikä halunnut vaippaan päästään. Oltiin silloin pihalla ja oli vaippa päällä

meilläki pottaili pienenä.. lopetti 1.5 vuotiaana ja kohta vuoden ollut tauolla eikä vieläkään suostu edes katsomaan pottaa.. ei kaikki vaan pidä.. kyllä ne tosiaan kouluiässä viimeistää :D

Pottatuoli voisi toimia. vai onko teillä sellainen jo?

Joku palkinto voisi olla kanssa hyvä. Saisi aina vaikka herkullisen xylitol-karkin kun istuisi potalla vaikka yhden kirjan lukemisen ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Et mitenkään, jos nyt vasta meinaat aloittaa harjoitukset.
Kokeile suoraan pytylle tai sitten odotat ja yritätä myöhemmin uudestaan.

ja paskanmarjat..

meillä molemmat poijat opetelleet suoraan pytylle vajaa 2 vee eivät ole koskaan potalle suostuneet.

Yhteistyössä