pottaikä

• Viestiketjun aloittaja Tietämätön
  • Ensimmäinen viesti
Tietämätön
siis kuinka vanhana voi vielä käydä potalla kun minä ajattelin että kun minulla on 3,5 vuotias tyttö ..että koska pitäisi opettaa pöntölle.ja yövaippaa on vielä pidettty.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.10.2006 klo 20:41 Vieras kirjoitti:
Kyllä jo tuon ikäinen käy pöntöllä! Vaipan voisi jo jättää pois.
yövaippa 3,5 vuotiaalla ei ole todellakaan mikä outo/paha juttu!! :eek: yökuivaksi "oppiminen" ei ole kiinni opettelusta vaan se on alitajunnan tasolla tapahtuva muutos.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.10.2006 klo 19:27 Hay-D kirjoitti:
\
yövaippa 3,5 vuotiaalla ei ole todellakaan mikä outo/paha juttu!! :eek: yökuivaksi "oppiminen" ei ole kiinni opettelusta vaan se on alitajunnan tasolla tapahtuva muutos.
Kyllä minun 3v lapseltani aikoinaan jäi yövaippa pois. Eikä yhtään vahinkoa tullut.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.10.2006 klo 21:25 Vieras kirjoitti:
Kyllä minun 3v lapseltani aikoinaan jäi yövaippa pois. Eikä yhtään vahinkoa tullut.
Sinun lapsesi ei olekaan sama juttu kuin APn lapsi. Jäi meilläkin vanhemmalta lapselta yövaippa jo reilu 2 veenä pois.

AP, jos lapsi tykkää istua pöntöllä, niin siihen vain. Alkuun voi ostaa pienentäjän, vaikka jos rohkeutta riittää, niin istuu varmasti ilmankin. Eipä tarvi sinun pestä jatkuvasti pottaa.

Yövaippa meilä jätettiin pois kun lapsi itse niin halusi ja vaippa oli ollut kuiva jo useamman yön peräkkäin.Muutama vahinko tuli, mutta nekin jäävät aikanaan pois.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.10.2006 klo 21:25 Vieras kirjoitti:
\
\
valitettavasti kaikkien lapset eivät ole kuin sinun lapsesi. Jos et sattunut tietämään, niin lapsia on erilaisia :whistle:

Meillä siirryttiin pöntölle heti kun lapset sanoivat haluavansa. En mitenkään patistanut, mutta jäähän siinä tosiaan potanhuuhtomiset pois sitten, ja eihän kaikkialla vessoissa ole pottia, joten kannattaa varmaan kannustaa.

Ja tuo vaippahomma on kyllä niin yksilöstä kiinni, että eipä siinä varmaan neuvoa voi. Eihän siinä suurta vahinkoa toisaalta satu, jos kokeilette ilmankin.

\
\
Meillä tyttö 3,8v. Tykkää käydä pöntöllä ja potalla. Mielestäni ei ole mitään haittaa vaikka käyttää pottaa vieläkin. Yövaipasta pääsimme eroon vasta kaksi viikkoa sitten ja vahinkoja ei ole tullut vaikka tiedän että niitä voi kyllä sattua. Tosta vaippa jutusta vielä sen verran, että kun jätimme kotona vaipan yöksi pois mutta hoidossa oli päiväunilla niin vahinkoja sattui nukkuessa. Kunnes hoidosta vaipat loppui enkä uusia ostanut, niin neiti pysyi kuivana. =) En tiedä sitten vaikuttiko kuivaksi pysymiseen se, että hoidossa piti olla sitten ilman vaippaa unilla.
Tsemppiä ja jaksamista harjoituksiin. Olen itsekin monet kerrat pessy petivehkeitä, jopa viikkoja kerrallaan ja luovuttanut sitten eli antanut vaipan. Nyt sitten tehtiin "sopimus" ettei enään ostella vaippoja ja "palkinnoksi sai baby bornin. :heart:

Meillä sekä esikoinen että keskimmäinen jättivät ikäänkuin pottavaiheen väliin ja siirtyivät suoraan pöntölle. Supistajakaan ei kelvannut. Kuopus (nyt 3v) on sen verran pieni sintti, että käy mielellään vielä potalla, mutta toki myös pöntöllä eli itse valitsee ja hyvä näin.

Yövaippa-asiaan tässä ei nyt varmaan kannata kenenkään puuttua, kun se on kuitenkin ihan yksilökysymys. Ei kai pottailussakaan ole mitään sääntöjä ja ikärajoja. :)

Merika
Meidän neiti 2.5v käy pöntöllä ja potalla miten milloinkin haluaa. koroke on hyvä kun menee pöntölle. Kait se on ihan itsestä kiinni ja tietty jotkut lapset voi aristella ensin pönttöä. Yövaippa kannattaa ottaa rohkeasti pois jos se on vain varmuuden vuoksi. kaikilla toki omat tavat ja lapset ovat yksilöllisiä oppiessaaan kuivaksi. Meillä vaipat jäi pois kun neiti täytti 2v.

Meilläkin poika 2,5v käy sekä potalla että pytyllä (jossa on pienentäjä). Yövaippa jätettiin pois kun vaippa oli muutamien öiden ajan kuiva ja ihan hyvin on pärjätty paria "vahinkoa" lukuunottamatta. Mutta tosiaan, kaikilla on oma tahtinsa ja lasta kuunnellen varmasti on paras toimia.

Kyllä minunkin mielestäni yli kolme vuotias voi vielä halutessaan käydä potalla. Meillä 2,5-v käy molemmilla, mutta kakalla mieluummin potalla (hän ei halua käyttää supistajaa pöntössä). Yövaippa on vielä ja varmaan pitkään, poika on nimittäin niin sikeäuninen, että ei toivokaan, että heräisi pissahätään. Päivällä vaippoja ei käytetä. Uskon että yövaippa jää pois sitten itsestään kun sen aika on, nyt se on vielä aamuisin aika täysi.

Yhteistyössä