Pottahommat ei kiinnosta 2,5 vuotiasta ollenkaan!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyssäri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyssäri

Vieras
Meidän heppua (ainokainen, mutta päivähoidossa) ei kiinnosta pottahommat ollenkaan. Potta kotona on ja wc-pönttöönkin supistaja hommattu. Käy kyllä toisinaan potalla oma-aloitteisesti istumassa, mutta silloinkin vaan viruttelee ja räplää kikkeliään.
Potalle ei ole missään vaiheessa pakotettu, vaikkakin ehdoteltu on. Ilman vaippoja saa juosta kotosalla, muttei tämäkään potalle provosoi. Yövaippakin edelleen ihan litimärkä on.
Kokeneemmat äidit, onko tähän potalle kypsymiseen olemassa mitään kikkaa vai hoitaako luonto asian omassa tahdissaa?

Meillä on ihan sama juttu... ikää saman verran ja myös poika kyseessä. Jos pidetään ilman vaippaa kotona menee jätkä saman tien johonkin nurkkaan pissalle vaikka kuinka potalle istutettais :/ no, eiköhän se tästä ajan kuluessa opi. Eikä oo tehonnut tarrat tai muut lahjonnat

Meillä poika 2v 4kk ja ihan sama ongelma. Vaikka antaa olla ilman vaippaa ja pissat menee housuun, se ei tunnu edes häiritsevän. Joskus tulee sattumalta pönttöön ja silloin riemuitaan ja kehutaan ja tanssitaan, mutta ei sekään ole motivoinut.

Jään myös odottelemaan vastauksia.

Ei meilläkään poika 2,5 kauheasti pottailusta innostu
Päivällä on ilman vaippaa, joskus tulee pissi housuun, joskus pottaan(jos muistan nostaa pojan välillä potalle)
Ilmeisesti ei vaan oo vielä pottailun aika, oppii sitten kun oppii :D

Meillä pissataan kyllä pottaan sujuvasti kun sinne vaan muistaa viedä tarpeeksi usein.Mutta kakkaaminen on täysin toivotonta.Vaikka huomaa,että poikaa kakattaa ja yrittää viedä potalle,niin ei onnistu.

täällä tyttö 2v3kk ja ei suostupotalle,koska se ei kuulemma ole kivaa!näin kertoi mulle,kun kahtena perättäisenä päivänä pissas olohuoneen matolle!siis tyyliin"äiti,katos tätä"ei suostu potalle,muuta kun heti aamusta.yövaippa siis kuiva!

Meillä neiti 2 v 3 kk käy silloin tällöin, tarroja liimataan aina kun tulee pottaan jotain. On nyt jonkun kerran tehny ja innoissaan tarroja liimaa. Poika taas oli aikanaan paljon innokkaampi pottailija. Kyllä ne aikanaan oppii, kun ei tee asiasta liian suurta numeroa. :hug:

No meillä pottaillaan jonkun verran, päivisin jos ollaan kotona niin ilman vaippaa. Mutta onkohan noi pojat jotenkin niin malttamattomia, meillä ainakin pojalla aina kauhee kiire pois potalta niin et viimiset tipat tahtoo tulla lattialle... Ei siis malta istua tarpeeksi pitkään, onhan tässä elämässä niin paljon muuta tekemistä kuin tuhlata sitä potalla istumiseen =) Ja poika kans 2,5v.

:wave: täällä kans samaa ongelmaa ikää 2v eka 2viikkoa meni tosi hienosti ja siitä lähti alamäki |O
potalla istutaan ja sinnekkin pisu tulee suht usein jos erehdyn kysymään onko hätä mennäänkö potalle? juoksee toiseen huoneeseen ja pissaa housuun se ei myöskään näytä häiritsevän :headwall:

olen luovuttanut vähäksi aikaa kai se tästä sitten joskus

Ehkä tämä ongelma onkin enemmän aikuisten. Kuulemma sitten lapsi valmis potalle, kun ilmaisee itse ja osaa riisua vaipan tai housut potalle istuessaan. Ajattelin kokeilla sitä pöntönpienentäjää. On vaan niin hätäinen, ettei malta kauaa istua, ellei heti tule jotain pottaan.

Ei tuo pottailu vielä meidän reilulta 2v tytöltäkään ihan täydellisesti onnistu. Menee päiviä, ettei tee pottaan yhtään mitään ja joskus taas tekee useat pissat päivässä. Kakkaa ei ole tehnyt pottaan koskaan. Yövaippa on ihan märkä aina. Päivällä olen yrittänyt pitää välillä ilman vaippaa, mutta jos on leikki kesken ei malta mennä potalle ja pissaa housuun. Koko ajan täytyy olla kyselemässä onko hätä ja kiikutettava potalle istumaan ja silti saattaa pissata lattialle. Niinä päivinä saattaa onnistua ihan hyvin, kun ollaan kahdestaan kotona ja ei ole mitään mielenkiintoista meneillään. Jos on kaveri tai ihan mummokin kylässä, ei varmasti mene pissat pottaan.

Mun poikani oli just tollanen. Nyt se on 2v9kk ja n.10 päivää ollut ilman vaippaa. Aluks sattu vahinkoja ja yks päivä tossa muutama päivä sitten oli ihan kauhee ku pissaili ja naureskeli vaan päälle. Mutta nyt menee tosi kivasti ja käy potalla ku käsken. Vaan kerhossa menee potalle ilman käskyä... Mutta oon kuitenki onnellinen ihan vaan jo siitä, että suostuu pissimään ja kakkimaan pottaan eikä karju ku pottaa näyttää. Ja sain sen houkuteltua potalle lelulla. Sai siis mieleisensä lelun ku lupas olla ilman vaippaa. En muutakaan keinoa enää keksiny niin lahjoin. En sitten tiiä olisko sillä tullu joku vaihe et haluaa vaipan pois, ainaki se joskus vaippa päälläkin sanoi et pissa tulee mut ei vaan mennyt potalle.

Yhteistyössä