Postista tuli saapumisilmoitus, mikä tää voi olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras ap"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras ap"

Vieras
Saapumisilmoituksesta on ruksittu kohta "muu lähetys" ja hinta 11.30e. Lähettäjän kohdalla kysymysmerkki.
En ole tilannut mitään, mikä maksaisi tuon verran. Ainoan postiennakkolähetyksen olen tilannut Ellokselta, ja senkin pitäisi tulla Siwaan eikä postiin.
Ulkomailtakin olen tilannut yhden jutun (jonka olen maksanut jo), josta voi tulla tullimaksua, mutta se on postitettu kohdemaasta vasta eilen, joten ei se sekään voi olla?

Mikä tuo voi olla? Tänään en enää postiin lähde, huomenna illalla vasta.

Kellään ideoita?

Lähinnä ajattelin, että jos jollekulle on joskus tullut tuollainen saapumisilmoitus, niin mitä siinä on ollut? Etenkin kun lähettäjää ei näy? Voiko esim. joku yksityisihminen lähettää jotain postiennakolla noin? Eli että mä joudun maksamaan postikulut tuolla tavalla?

Mene sinne postiin ja kysy sieltä mikä on kyseessä. Ei sinun ole pako ottaa lähetystä vastaan, vaan kysyt että mistä tässä on kyse ja sanot ettet halua ottaa vastaan, jos lähetys on jotain mitä et halua. Tokikaan lähetystä ei voi avata, mutta näet ainakin mistä on kyse.

Onpa ihme juttu. Voikohan tää olla joku uus huijausyritys? Lähettelevät ihmisille jotain lähetyksiä joista pitää maksaa maksu.. ja sisältönä ei ole mitään?

Lompsit nyt vaan sinne postiin ja katsot paketin tiedot näkyykö päällepäin mitään. Ei sitä tarvi maksaa jos ei mukaansa vie. Ja jos sinulla on saapumisilmoitus se lappu jaettu postilaatikkoon, niin yleensä niissä kyllä on se koodi, jolla voi katsoa lähetyksen seurannan. Jos se olisi ollut isokokoinen kirje, ei sitä olisi kannettu laatikkoosi, jos postiennakko pitää maksaa.

Tää ei oo sellainen "tavallinen" muovikuorinen postikorttijuttu. Pahvilappu, jossa lukee "saapumisilmoitus". Ruksitettavat vaihtoehdot saapuneesta lähetyksestä ovat seuraavat : "vakuutettu lähetys, kirjattu kirje, saantitodistuskirje, postiennakkokirje, muu lunastettava lähetys ja vain vastaanottajalle henkilökohtaisesti".
Ja on ruksittu tuo muu lunastettava lähetys, hinta 11.3e
Lähetysken id-kohta on tyhjä, lähettäjän kohdalle on kirjoitettu kysymysmerkki.
Ei tästä saa tän enempää infoa irti.

Mä oon tilaillut paljonkin juttuja pukinkonttiin, mutta tosiaan kaikki olen maksanut jo tilausten yhteydessä ja kaikista mulla on seurantakoodit (paitsi Anttilasta ja Ellokselta). Tarkistin just nuo seurantakoodit, eikä niistä yksikään niiden mukaan ole vielä perillä.

Että en mä tajua. Ei kai tää selviä ennenkuin huomenna vasta.

On tässä postin leima.
Mä just selasin sen verran googlea, että sain selville että lunastusmaksu on 2e plus puuttuvat postarit jos on kyse jostain semmoisesta että tuotteesta ei ole maksettu postareita. Mutta siltikin postikulujen hinnaksi jäis 9.30e, ja sehän on aika paljon, eikö?
Ja mä tosiaan oon maksanut kaikki tilausteni postarit jo ennakkoon, ei kai niitä voi uudelleen maksattaa? Ja jotenkin luulin, että noista nettikaupoista tilatuissa todellakin ois lähettäjän nimi.

Mutta miksi kukaan lähettäisi mitään ilman postareita?
Siis ymmärrän jotenkin kirjeet sun muut pienet jotka voi sujauttaa postilaatikkoon. Mutta eikö noilla postareilla luulisi olevan kyseessä jokin isompi paketti tms, miten semmoisen voi edes lähettää ilman postimaksua? Tai riittämättömällä postimaksulla?
Ja miten minkään kirjeen lunastaminen voi maksaa tuon verran?

[QUOTE="Vieras ap";25096889]Mutta miksi kukaan lähettäisi mitään ilman postareita?
Siis ymmärrän jotenkin kirjeet sun muut pienet jotka voi sujauttaa postilaatikkoon. Mutta eikö noilla postareilla luulisi olevan kyseessä jokin isompi paketti tms, miten semmoisen voi edes lähettää ilman postimaksua? Tai riittämättömällä postimaksulla?
Ja miten minkään kirjeen lunastaminen voi maksaa tuon verran?[/QUOTE]

esim. maksikirjeen lunastus voi olla...

lähettäjä ei ole maksanu postimaksuja ja sinun pitää lunastaa se. Voit kyllä kieltäytyä vastaanottamasta lähetystä, jolloin paketti menee selvittelyyn jos lähetyksessä ei ole lähettäjän tietoja

Yhteistyössä